Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mavantos schreef:Citaat:@mavantos: wat vindt jij van de situatie van jouw paard? Wil je niet anders of kan je niet anders? Op wat voor manier komt jouw paard wel uit stal?
Ik zou heel graag iets anders willen, ik wil mijn paarden niet 24/7 buiten. Maar als ze in de ochtend naar buiten gaan en rond een uur of 6 naar binnen in gescheiden delen of met maar een shetje erbij ofzoiets dergelijks. Ik wil niet dat ze het risico lopen om in 10en geslagen te worden. Ik gun ze alles buiten, maar hier in de buurt is het óf je kan in een goede binnenbak rijden zonder weidegang óf je hebt een matige buitenbak (zonder een goede bodem) en een weide erbij. Ik woon aan de kust in de randstad (westland) en je hebt hier weinig mogelijkheden. Ik start nu Z2 en het is gewoon nodig om een goede berijdbare bodem te hebben en dat ik echt iedere dag zou kunnen rijden. Als ik een dag voor de wedstrijd niet even kan rijden omdat de bak onder water staat, dan hoef ik niet te gaan starten en mijn doel is om zo hoog mogelijk te gaan rijden in de sport (zolang het leuk blijft!). En ik heb met school e.d. geen tijd genoeg om iedere dag 2 stallen uit te mesten en zelf een aantal keer per week te voeren. Ik zou dolgraag mijn paard dagdelen naar buiten hebben met een klein pony maatje, maar ik wil ook een goede berijdbare bak.
Brendaaaa schreef:Ik hoor heel veel negatieve berichten over de hit actief in Rhoon.......
Brendaaaa schreef:_KaWi_ schreef:Maar het principe paddock met voer schijnen ze hier niet te kennen.
Ik hoef mijn paard echt niet op de wei hier in de winter.
Daar is de grond gewoon niet goed genoeg voor hier, een natte bende.
Maar waarom kan je hier in de omgeving niet gewoon stallen vinden met wat paddocks en hooiruiven waar de paarden 's ochtends in worden gezet en aan het eind van de middag weer binnen.
Alleen paddocks waar je ze zelf los kan gooien en mag staan wachten omdat je je paard toch wel graag buiten wilt hebben.
Ik sta nu op een stal waar hij gelukkig een paar uurtjes buiten wordt gezet en met wat stalgenootjes dingen geregeld heb waardoor hij toch wel 5 uurtjes buiten komt op een dag.
Maar wat voel ik me vaak schuldig zeg als het weide seizoen weer voorbij is.
En dan sta ik nog op een stal waar ze erg vroeg de wei op mogen en pas laat in het jaar eraf gaan. En ook met vorst de wei nog op mogen.
Nou inderdaad!! Dat bedoel ik dus; mensen roepen hier maar dat het zielig is voor paarden om altijd op stal te staan, maar ik hoor echt niemand uit mijn omgeving die het voor elkaar heeft dat zn paard de hele dag buiten staat in de winter! Ooook niet op een paddock. Dus ik wacht nog steeds op een naam van een stal waar dat hier in de omgeving geregeld is.
_KaWi_ schreef:Maar het principe paddock met voer schijnen ze hier niet te kennen.
Ik hoef mijn paard echt niet op de wei hier in de winter.
Daar is de grond gewoon niet goed genoeg voor hier, een natte bende.
Maar waarom kan je hier in de omgeving niet gewoon stallen vinden met wat paddocks en hooiruiven waar de paarden 's ochtends in worden gezet en aan het eind van de middag weer binnen.
Alleen paddocks waar je ze zelf los kan gooien en mag staan wachten omdat je je paard toch wel graag buiten wilt hebben.
Ik sta nu op een stal waar hij gelukkig een paar uurtjes buiten wordt gezet en met wat stalgenootjes dingen geregeld heb waardoor hij toch wel 5 uurtjes buiten komt op een dag.
Maar wat voel ik me vaak schuldig zeg als het weide seizoen weer voorbij is.
En dan sta ik nog op een stal waar ze erg vroeg de wei op mogen en pas laat in het jaar eraf gaan. En ook met vorst de wei nog op mogen.
geerke schreef:iedergeval gaan paarden die overdag in een paddock staan en s'nachts op stal niet dood aan de atypische myopathie
Karin_deB schreef:Brendaaaa schreef:
Offtopic, ik sta op een stal in Oostvoorne waar ik dit heb
Hele jaar door weidegang, zolang het weer het toe laat 24/7 en anders 's nachts op stal. Ruime boxen met buitenluik. Inclusief mesten, voeren, binnen/buitenzetten, dekens wisselen, medicijnen geven e.d. Goed berijdbare en verlichte buitenbak.
Wordt zelfs in de winter hooi gegeven op de wei om te zorgen dat ze niet teveel zand binnenkrijgen. Ik prijs me ook érg gelukkig met deze stal!
geerke schreef:iedergeval gaan paarden die overdag in een paddock staan en s'nachts op stal niet dood aan de atypische myopathie
criollo_yess schreef:geerke schreef:iedergeval gaan paarden die overdag in een paddock staan en s'nachts op stal niet dood aan de atypische myopathie
Ja, tenzij er een esdoorn bij je paddock staat....... Duh!
Nog een (net zo domme) opmerking : paarden die de hele dag op stal staan kunnen ook niet dood gaan aan zandkoliek...... Duh!
[***] schreef:Technisch gezien niet in de stal, is een stal die gewoon altijd open staat als schuilstal .. Maar niet dat dat wat zegt, daarnaast zijn wel gewoon dichte stallen en daar kunnen ze er ook gewoon aan als ze willen ... Dus "op stal" zegt niks ... Op stal langs een huis in een extra afgesloten gebouw is alweer wat anders
Twiggy2008 schreef:Wat een ongelofelijke kinderachtige dooddoeners, komen er weer langs!
Een paard hoort gewoon niet te lang in een stal. Punt.
geerke schreef:Twiggy2008 schreef:Wat een ongelofelijke kinderachtige dooddoeners, komen er weer langs!
vind ik ook...maar wat is lang?
Als ik nu op mijn beeldscherm kijk van de camera in de stal zie ik mijn oude paard van 27 heerlijk languit liggen.Op een dik droog strobed.Zonder wind.
De stal is wel open.Wat frisse lucht betreft.
Die van mij komen er gewoon overdag uit.Fries pas na 9 uur vanwege de mugjes en die gaat weer naar binnen om half 5.
Ze staan dus best lang op stal.
geerke schreef:Twiggy2008 schreef:Wat een ongelofelijke kinderachtige dooddoeners, komen er weer langs!
vind ik ook...maar wat is lang?
Als ik nu op mijn beeldscherm kijk van de camera in de stal zie ik mijn oude paard van 27 heerlijk languit liggen.Op een dik droog strobed.Zonder wind.
De stal is wel open.Wat frisse lucht betreft.
Die van mij komen er gewoon overdag uit.Fries pas na 9 uur vanwege de mugjes en die gaat weer naar binnen om half 5.
Ze staan dus best lang op stal.