Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:31

DubbelFun schreef:
Als de ruiterpaden hier niet te doen zijn wijk ik ook vaak uit, andersom gebeurt het minstens niet zo vaak :)

Precies.. hoe vaak ik wel niet moet uitwijken op het ruiterpad voor wandelaars of mensen met een mountain bike... :P Wat ik geen probleem vind, alleen niet klagen als ik in volle galop het hoekje om kom, en jij daar lekker wandelt :') Het is en blijft een ruiterpad hahaha

Herkenbaar hoor Solleke, het gevoel dat alles om je heen instort :P Gewoon lekker doorgaan en dan is straks alles ineens weer helemaal netjes! :D En dan kun je weer van voor af aan beginnen _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:36

Solleke_Noah wat vervelend zeg. Hopelijk is t niet al te koud in huis. En vinden jullie een tussenoplossing.

Let wel op dat je alleen in aanmerking voor subsidie komt vanaf 2 isolerende maatregelen.

We hebben de "fout" begaan dat we alle isolerende maatregelen muv dubbel glas in 1x gedaan hebben.

Bij het dubbele glas krijgen we nu geen subsidie meer.
Gelukkig kunnen de kozijnen en glas wel onder een duurzaamheidslening vanuit de gemeente.

Naar een dergelijke lening zou je binnen je gemeente kunnen informeren.
Is hier tegen 1.6% rente en kostenloos tussentijds oplossen.

We hebben een jaren 30 boerderij en hebben dusdanig kunnen isoleren en het huis kunnen voorzien van warmtepomp en zonnepanelen dat we een energierekening 0 hebben. Ben daar gezien de huidige ontwikkelingen erg blij mee.

Dat ruimte voor ruimte aanpakken is inderdaad lastig omdat je er al in woont.

We hebben een beetje een tussen situatie hier.
Huis volledig gestript vorig jaar Januari en Februari.
En dusdanig opgebouwd dat we er eind Mei in konden. (Vakantiehuis werd een dure aangelegenheid).

We kunnen prima wonen, maar niks is af.
En dat afmaken gaat niet vlot als alles al ingericht is en je het huis netjes wilt maken :D.

Mijn vriend en ik zijn beide geblesseerd. Licht werk lukt wel. Zwaar werk, laag bij de grond werk, repeterend werk niet.
We hebben ons op een krap huishoudbudget gezet, zodat we zoveel mogelijk overhouden om klussen uit te besteden.
Maar, ook daar ben je druk mee :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:40

Net de nieuwe stofzakloze stofzuiger even uitgeprobeerd in alleen mijn gang en woonkamer... dat is best wel konfronterend :D

Hier wordt er ook diep nagedacht over warmtepomp, maar dan in kombinatie met een buiten/ondergronds watervat met warmtewisselaar. Alleen ons huis is zo lek als een mandje qua muren en is niet te isoleren óf met een hele nieuwe buitenmuur óf een komplete nieuwe binnenmuur.
En volgens mij gaan we die investering er nooit uit krijgen gezien onze leeftijd en woonverwachting.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:44

Welk merk heb je DF?
Ik heb al jaren een dyson, dit is de 3e denk ik al?
Maar die begint ook wel flink te verslijten, maar hoor steeds minder goede dingen over de dyson.

Wij gebruiken al erg weinig gas vergeleken met andere mensen, ondanks onze oude woning.
En we hebben er al vaker over gehad on airco te hangen, denk dat we dat nu maar eens moeten gaan doen.
1 die ook kan verwarmen, als we die in de keuken hangen zodat hij ook de berging in kan blazen zijn we denk ik een heel eind.
We hebben een kleine houtkachel in de kamer daar kan ik het daarmee wel opwarmen.
Dan een boiler bij de douche en we zijn gasloos.

Gelukkig paar weken terug nog net een contract af kunnen sluiten waarmee we niet duurder zijn, dus hebben nog een jaartje de tijd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:49

Ik vond een echte Dyson best wel duur ivm de vele andere merken die er nu ook zakloos zijn. Ik heb gekozen voor een Rowenta die bij de Consumentenbond als 3e uit de test kwam.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:53

Het is pechvogel dag vandaag :+ hier de wc verstopt _O-

We hebben nog wel verwarming maar ook dat moet op de schop eerdaags..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:58

Wij hebben ook een zakloze stofzuiger. Een Miele met hepafilter, fijn voor mij als astmapatient, maar bovenal is ie super fijn in gebruik met een zuigmond die alle kanten op kan, zodat we ook in de kleine hoekjes komen.

Vond m wel duur! Volgens mij in de eur 300,00

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:05

De Rowenta heeft ook een Hepa-filter, is ook uitwasbaar. Legen jullie hem echt na élke zuigbeurt ??

@marjan: balen van de wc... is het de enige ??

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:05

Klopt de Dyson zijn niet grappig meer.
Rowenta. In mijn achterhoofd houden :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:13

De Rowenta heeft zelfs 2 Hepa-filters lees ik net, waarvan er eentje uitwasbaar is.

Ik las in de reviews dat hij niet in toerental aanpasbaar is en dat nu het mondstuk soms aan het kleed/zeil vast gezogen zit, maar je kunt boven in de steel een schuifje iets open zetten en dan wordt de zuigkracht ook minder :) en op de steel/mondstuk zit een heel handig schuifje met een borsteltje wat er gewoon op kan blijven zitten als de steel er ook op zit :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:25

DubbelFun schreef:
De Rowenta heeft ook een Hepa-filter, is ook uitwasbaar. Legen jullie hem echt na élke zuigbeurt ??

@marjan: balen van de wc... is het de enige ??

Jup :') net in m’n pauze maar paar flessen ontstopper gehaald en nu maar duimen.

Wij hebben een Chinese steelstofzuiger en die doet t ook prima! Alleen hooi vind ie niet leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:29

Oeh ik lees even mee over de stofzuigers. De zakken zijn hier niet aan te slepen :')

Verwarming proberen wij ook uit te houden nu en stoken zo veel mogelijk de kachel aan.

Verder hebben wij aan isolatie een nieuw dak er op gelegd maar ook hier een jaren 30 boerderij dus nog veel winst te behalen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:30

Boemel, Solleke is uit Belgie.
Wij hebben een hout CV- installatie met buffervat. Daaraan gekoppeld een nieuwe hybride CV- ketel. Een zonneboiler zou ook op het buffervat kunnen. Wij hebben warmwater via de CV. Willen die wel loskoppelen maar nemen dat in de volgende grote verbouwing mee. Wij hebben 2 CV- ketels omdat ons huis geschikt was voor dubbele bewoning.

Dak is nu geisoleerd, op 3 ramen na ook alles dubbel glas en kunststof kozijnen en deze zomer hopen we de hele buitenkant en laatste ramen aan te pakken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:34

Oja :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:32

Ik heb een Philips steelstofzuiger. Prima ding. Al is m'n oude met zak toch wel duidelijk krachtiger.

We hebben gewoon goed geïsoleerd huis gelukkig. Maar ook wel groot en gasverbruik is behoorlijk hoog. Dat ligt vooral aan de oude CV zelf. Die heeft ook nog eens interne boiler, dus slaat veel aan.

Wilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:57

Hallo allemaal,

Na nog steeds wikken en wegen ben ik aan het kijken om mijn merrie bij iemand aan huis te kunnen zetten. Dit zal allemaal in eigen beheer zijn, eigenaren doen niks met de stallen.
Zal een hoop vragen hebben, maar ga eerst even het topic doorlezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:35

Wij hebben zojuist een Rowenta besteld. Ben benieuwd.

Vandaag weer meer last dus alleen gelongeerd en verder niks met de paarden gedaan. Zo even koken en eten en dan mag ik ook weer naar de therapeut.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:50

Onze vriend heet Jimmy en is van ome alie

Afbeelding

@robijntjah ik heb een jaar met pijn in m’n kont rondgelopen na een val. Mijn heiligbeen gebroken en dat hebben ze niet goed gezien in het ziekenhuis. Ben van de pijn afgekomen door ontspanningsoefeningen voor de bekkenbodem wellicht t proberen waard?

Beste man was z’n bril vergeten
Afbeelding
Afbeelding

En nog iets paards gerelateerd Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:53

Ai ai ai. Ik kan dus op het moment niet zo van zulke foto's zien of filmpjes van mensen die op hun kont vallen :')

Het gaat over het algemeen hard vooruit de laatste week hoor. Heb te veel op een stoel gehangen dit weekend. Dat werkt niet :+

Dus nu ga ik lekker staand koken :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:54

Nou die breuk kun je toch haast niet missen ;( Slordig hoor.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:15

Haha ja de arts waar ik een jaar later was die zei ehhhh hoe dan? Nou ja goed laten we zo zeggen dat het een bijzondere ervaring was in t ziekenhuis :+ gelukkig is het goed gekomen

Ja je moet niet teveel achterover in een stoel hangen want dat doet pijn.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:13

Wilder schreef:
Hallo allemaal,

Na nog steeds wikken en wegen ben ik aan het kijken om mijn merrie bij iemand aan huis te kunnen zetten. Dit zal allemaal in eigen beheer zijn, eigenaren doen niks met de stallen.
Zal een hoop vragen hebben, maar ga eerst even het topic doorlezen!

Ik sta ook op deze manier met mijn paard.
Vrienden hebben een Fries en hadden een pony.
Werd al jaren niks meer mee gedaan.
Mijn dochter rijdt nu ruim een jaar die Fries.
Pony is vorige maand verkocht en mijn paard is naar hun toe verhuisd.
Inmiddels is de friese merrie ook van mij :)
Dus ik sta met 2 paarden bij vrienden aan huis.
Ik doe alles lekker zelf en op mijn manier.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:27

Lekker dan Marjan! Die arts mag echt wel even langs de oogarts!

Er is volgens mij ook een topic over eigen beheer. Haal je misschien ook nog wel fijne tips uit. Lijkt me toch anders dan wanneer je zelf alles kan bepalen omdat je eigenaar bent van de grond etc.
Wel spannende verandering!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:41

Ik kletste ook al een tijd mee toen het in eigen beheer maar niet achterom had.

Steelzuigers vind ik niet zo fijn, ik heb thuis een dyson maar die prijzen zijn echt absurd. Enige voordeel is dat je alle onderdelen los kan kopen en zelf kan vervangen had eens de motor kapot maar alles ws verder in orde. Nieuwe motor gekocht, was goedkoper dan een nieuwe bestellen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:53

Ik stofzuig zelden, wij hebben een schoonmaakster :o

Mijn man is nu zelf het dak aan het isoleren. Hebben een aantal offertes aangevraagd maar niemand kan alles doen en de delen waar we zelf bij kunnen, kunnen we zelf veel en veel goedkoper. Dus hij is nu al een aantal weekeinden af en aan een beetje bezig.