Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eowyn_95 schreef:Bedankt voor jullie meningen allemaal!
Ook heel erg bedankt voor de tekening @Malenka, daar kan ik zeker wat inspiratie uit halen![]()
Natuurlijk hoop ik op het weiland vd buren, dat ligt er recht naast. Als ik daar een pad rondom mag maken, is het probleem al wel opgelost. Als dat niet gaat, kan ik aan andere mensen in de straat vragen of ze daar misschien overdag kunnen staan. Sommigen hebben wel een grotere paddock of rijbak waar er paarden in staan.
Je moet niet van zoveel andere afhankelijk willen zijn of hele duidelijke afspraken hebben met huurtermijnen. Op een stuk van 20/20 een dikke investering doen en na 2 jaar geen weide meer hebben is echt zonde
Geen zorgen, ik ga sowieso geen pony's houden op 20x20 voor 24/7.
Maar voor die tijd die ze er wel in staan, wil ik het ook zo leuk mogelijk voor ze maken
@pol013, Dat lukt helaas op ons perceel niet, Maar dank je voor het idee!
tamary schreef:Ophogen, draineren (urine moet ook weg kunnen), tegels en daarop rubber matten. Dat is het makkelijkste schoon te houden, en er kan iets van vlas/stro op bij nood als moeten opstallen wegens weer of blessure.
En zeker gezien het nat in de winter, dakgoot om water op te vangen/weg te leiden van de schuilstal en stuk er omheen ivm begaanbaarheid en geen opspattend regenwater tegen je muren.
Prairy schreef:Wij zitten met hetzelfde eigenlijk, frame en dak staan al, ook op betonpoeren, maar de bodem moet er nog in.
Hoe zou je de drainage aanpakken? Wij willen beton gaan storten (ivm stevigheid van de constructie), daarbovenop zou ik dan ook iets van rubber matten willen doen.
tamary schreef:Alles waar rommel tussen blijft zitten gaat stinken, vandaar dichte tegels, ik heb er 30x30 in liggen goed opgesloten en daar een groot deel van afgedekt met niet doorlatende rubber puzzelmatten. Makkelijk schoon te maken en geen stank, broei of andere ellende. Liggen ook iets op afschot zodat urine er uit loopt ipv blijft staan. Moet ik ze er echt opsluiten, dan gaat er een laagje vlas achter omdat er anders wel teveel vocht blijft staan en de boel gaat stinken. In het voorjaar is het heel makkelijk uit te vegen en geheel leeg te trekken met een sneeuwschuif en bezem. Die zijn ook veilig voor je rubber matten.