Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Ik kan in een stal van 3x3 ong 75 kleine baaltjes kwijt. Dan zit het wel propvol en 5 a 6 lagen hoog.
Dus een 75 baaltjes per 9m2.
Caily schreef:Ik vind 5 hoog eigenlijk hoog zat, zowel qua stapelen als qua weer eraf krijgen. Verder is bij mij qua ruimte denk ik ongeveer gelijk aan Duhelo. Ik leg ze wel strak tegen elkaar en gelijk op de grond, maar mijn garage is best redelijk geïsoleerd, en ik voer binnen 3 weken een partij van 60 weg en laat dan weer 60 nieuwe komen. Anders wordt het een beetje onpraktisch met de rest van de zadelkamer hier
DubbelDun schreef:@Humpiedumpie: het gewicht van kleine baaltjes is zeer uiteenlopend. ik heb ze gehad van 15 kilo, maar ook van 25 kilo, En als je ouder wordt is 15 kilo best lekker
Verder zijn 'verse' baaltjes vaak zwaarder als wanneer ze een tijdje liggen, máár het gewicht heeft ook te maken met het soort hooi (grof of fijn), want dat fijne neemt eerder omgevingsvocht op in natte maanden.
Overigens stapel ik ze ook dicht tegen elkaar míts het goed droog is, als er iets regen op gekomen is kun je ze beter wat wijder stapelen vanwege het uitwasemen wat ze dan gaan doen.