Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:22

Change3x

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:47

Dankjewel allen! :D

Wij zoeken in de buurt van Enschede/Haaksbergen/Hengelo/Borne. Reisafstand moet een beetje te doen blijven wegens studeren en werken in Enschede. Bij het huis moet een goede schuur zitten met plek voor 4 stallen als er nog geen stallen bijzitten en minimaal 5000m2 grond.

Voor de onderstaande 2 huizen staat nu een bezichtiging gepland en er zijn nog 2 huizen waar we een kijkje willen gaan nemen.

https://www.funda.nl/koop/bornerbroek/h ... -4-en-4-a/

https://www.funda.nl/koop/haaksbergen/h ... sedijk-17/

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:15

Nou als je van buiten rijden houdt dan wist ik het wel! Omgeving van het tweede huis kun je zo ontzettend mooi paardrijden. Wel jammer dat ze hier en daar wat wildroosters hebben geplaatst. Maar dat mag de pret niet drukken. Langs de beek ben je zo naar buurserzand gestapt vanaf dat huis.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:46

Sterkte voor de zwangeren!

Ja dat tweede huis, die lokatie is prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:11

Mooie huizen!

Qua huis zou ik voor nr 1 gaan....... Maar goed, dat is een kwestie van prioriteiten.

Veel plezier met bezichtigen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:22

Buitenrijden is voor ons geen prioriteit maar wel heel leuk als de mogelijkheid er is! :j

Morgen gaan we naar het huis van het 2e linkje kijken! Ik ben heel erg benieuwd. Dankjewel!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:26

Prachtig die huizen zeg!
Veel plezier met de zoektocht.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:44

Wauw, wat een mooie huizen. (En wat een bedragen :o ) qua huis zou ik voor het eerste gaan. Qua omgeving kan ik er niets over zeggen maar oude kotsedijk 8-) wat een straatnaam bij dat tweede huis :D

Succes met de zoektocht

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:04

Anke mooie veulens! <3

Hele mooie huizen! Ik zou voor huis 1 gaan.

Sterkte voor de zwangere! Ik was zelf ook hoogzwanger van de eerste in de zomer, niet cool :+

Het oudje waar Ilyn mee samen heeft gestaan is 38 :j en zo lief!

Hier is de hooiprijs verhoogd... -O- 50 euro voor 750 kg baal... dat is een prijsstijging van 15 euro -O-

Ik ben eergisteren door mijn rug gegaan, ik hang dus al twee dagen in de bank :( zitten langer dan een kwartier gaat echt niet. Gelukkig heb ik een lieve man die na zijn werk nog even de boodschappen haalt en in de keuken staat te koken, maar ik ben er wel klaar mee :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:07

Oh bummer... dat valt altijd tegen Djoena. Wel super fijn dat je man het meteen van je over neemt :) beterschap!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:20

Pff lijkt me vreselijk om nu hoogzwanger te zijn met die hitte. Veel sterkte voor de zwangeren.

Leuk Change, succes met de zoektocht. Ben benieuwd waar je terecht komt. Is er mogelijkheid om land bij te huren/kopen?

Sterkte met je rug Djoena.
750 kg voor 50 euro klinkt voor hooi (hier) overigens als een koopje. Of is het voordroeg? Balen zijn hier in de buurt vaak rond de 500 kg, zo zwaar ken ik ze niet.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:53

Twee zomers hoogzwanger geweest (incl steunkousen ivm spataderen). En bevallen tijdens hittegolven.
Heerlijk dat ik deze zomer geen dikke buik heb.

Wij hebben een pensionada staan van inmiddels 24. Schat van een beest maar is al een jaar of 7 niet meer onder het zadel geweest dus die mag lekker blijven grasmaaien. Mochten de meiden interesse gaan tonen in paarden zal er hier best een brave pony bijkomen. Wanneer ze op een leeftijd komen dat ze meer willen dan de pony kan kunnen ze of over op mijn rijpaard of kopen we iets nieuws.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:57

Ik was 2 weken overtijd met de warmte 16 jaar geleden.Ik kon alleen maar waggelen.Ook leuk met een peuter die door had dat mama niet zo snel meer was.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:58

Britta31 schreef:
Ik was 2 weken overtijd met de warmte 16 jaar geleden.Ik kon alleen maar waggelen.Ook leuk met een peuter die door had dat mama niet zo snel meer was.

En daar dankbaar gebruik van maakte zeker :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:09

Ja,dat had ze snel door.Ze heeft die periode ook veel koekjes op.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:18

Nou stond er net nog even 38 graden voor volgende week. Ik mag toch hopen dat dit een grapje is....

Ik hoop morgen mijn waterbakjes met beschermbeugel binnen te krijgen en ook het warmtelint. We hebben de waterleiding nog verder niet aangesloten, maar wel de buitenwand van de paardenbox weggehaald. We kunnen dan de komende weken daar de waterleiding in leggen, met warmtelint en isolatie en de waterbakjes ophangen. We hebben nog geen koppelingen enzo dus dat ook nog even opzoeken. In het huidige tempo heb ik misschien over een maand water in de stal ;) Tis veel te warm om veel te doen..

Maar het is inderdaad heel bizar om bezig te zijn met warmtelint en isolatie... Dat lijkt nog zover weg!
Het zijn trouwens waterbakjes van Suevia geworden. de 12P geloof ik. Van kunststof en met een staaf ipv een lepel. Ze zijn niet verwarmd, ik ga er even vanuit dat de paar dagen in het jaar dat het zo hard vriest dat de waterbakjes het niet meer doen, we ook wel af kunnen met een emmer warm water over het ventiel en een zwarte ton met water in de stal. Vorig jaar waren deze ook nauwelijks bevroren.
Vervangen kan dan altijd nog, maar in één of andere weerrapportage zeiden ze van de week dat de kans op elfstedentochten in de toekomst nog kleiner gaat worden, dus daar vertrouw ik maar even op...

Ik ben benieuwd wat de paarden ervan vinden. Ik weet dat mijn merrie prima om kan gaan met lepels, dus dit zal ook wel lukken, maar van de shet heb ik geen idee of hij ooit een waterbakje heeft gezien. We gaan het wel meemaken tzt.

Ik hoop stiekum dat het geitje ook mee kan drinken, maar zoniet dan heeft ze een eigen wateremmer in haar stalletje...

Ik heb inmiddels wel één bovendeur helemaal af. Ziet er helemaal top uit, misschien wel beetje té goed. Ben begonnen met nummer 2. En dan nog twee grote onderdeuren te gaan en een kleintje voor de shetstal. Ook dat zal wel net op tijd af zijn voor het najaar...

Ik zit het liefst op de bank met de ventilator aan nu...
Inmiddels is de 3e ventilator besteld en afgeleverd....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:24

Zwanger zijn met dit weer lijkt mij verschrikkelijk. (Uberhaupt zwanger zijn wil ik nooit meer)
Leuke huizen in de linkjes, wat een prijsklasse ook :wow: succes met bezichtigen
Leuk al die oudjes, fijn dat ze nog een mooie oude dag krijgen
Ik heb een babymusje van mijn werk, daar valt telkens vanalles uit het nest ( gok van hitte) Deze kan bijna vliegen en de anderen werden nog gevoerd door paps en mams, deze niet dus ik ben benieuwd of die het overleefd. Laten zitten is met de stal jack russel geen optie.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:44

Die waterbakken met staaf zijn best fijn, hadden we op stal ook. Ze bevriezen wel gewoon maar meestal gaan ze niet stuk. Wij ontdooide alles met een verfbrander.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:57

Ik heb wel verwarmde waterbakken en ik ben er erg blij mee, maar bij mij bevroren speciekuipen met water ook, ‘s avonds laat zelfs nog kokend heet water uit de waterkoker er in gooien en dik in het stro en ‘s ochtends weer een dikke laag ijs er op. Afgelopen winter met meerdere weken vriestemperatuur erg van genoten, ook een goede handenwarmer tijdens het mesten :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:12

Huis nr 1 is wel heel gaaf.
Vind het altijd knap als iemand voor zo een prijs een huis kan kopen.
200.000/250.000 is voor de meesten de max.

Zwanger met deze hitte. Jakkes. Snel aftellen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:22

Kokend water bevriest ook sneller Marloes ;)

Wij hebben warmte linten en een rondpomp systeem, dus twee leidingen naar elke waterbak, heen en terug. Moet wel heel koud worden voordat dat kapot vriest :brr:

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:16

Ik zou ook wel blij zijn met verwarmde waterbakken hoor, maar afgelopen winter hebben we maar max 1 of 2 weken echt last gehad met bevroren water in de tonnen. Het is in principe een inloopstal, niet geisoleerd maar staat wel redelijk goed uit de wind. En om voor 2 weken in het jaar drie keer zoveel geld uit te geven voor 2 waterbakjes, kan ik voor mezelf nog niet verkopen. Maar misschien kom ik daar nog op terug van de winter :)... Die waterbakjes zijn dan supersnel vervangen, toch?. De leiding aansluiten met warmtelint heeft eerst prioriteit want dat is nogal een klusje om het goed te doenen weg te werken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:30

Als je isolatie om de buis doet kan je het lint daar in doen ;) waar de paarden bij kunnen dan geen isolatie maar een dikkere buis eromheen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:45

Dank jullie wel allemaal :j

rover_ schreef:
Pff lijkt me vreselijk om nu hoogzwanger te zijn met die hitte. Veel sterkte voor de zwangeren.

Leuk Change, succes met de zoektocht. Ben benieuwd waar je terecht komt. Is er mogelijkheid om land bij te huren/kopen?

Sterkte met je rug Djoena.
750 kg voor 50 euro klinkt voor hooi (hier) overigens als een koopje. Of is het voordroeg? Balen zijn hier in de buurt vaak rond de 500 kg, zo zwaar ken ik ze niet.

Het is eerste snee hooi van 2017 :)
En ik ken het hoor :)) toen ik nog in provincie Utrecht woonde betaalde ik voor dezelfde baal rond de 125-145 euro. Het blijft dus wel een koopje en ik doe er twee maanden mee, dus ik mag eigenlijk ook niet zeuren... het kan altijd erger! :')

Ik ben benieuwd hoe mijn water aansluiting het gaat houden in de winter. Ik hoorde van de buurman dat het vorig jaar -15 geworden is :=

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:16

MizzMontana schreef:
Kokend water bevriest ook sneller Marloes ;)

Wij hebben warmte linten en een rondpomp systeem, dus twee leidingen naar elke waterbak, heen en terug. Moet wel heel koud worden voordat dat kapot vriest :brr:

Dat kokend water ging bij niet kokend water zodat het water warmer werd, 1L op 25/30 L ofzo, zodat het water iets minder dicht bij het vriespunt zat.

Ook dit jaar hebben wij met lintverwarming bevriezingsproblemen gehad, een kraan is helaas gesneuveld en de andere werd vaak gebruikt (meerdere malen per dag) en vaak ook moeite met de kou. Na 3 weken bij -10 begon alles moeite te krijgen met de kou