Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:17

Demosedan is wel alleen op recept te krijgen. Krijg je dat zo mee van de DA dan?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:27

Ik wel hoor, ze weten dat ik paarden scheer en of ik nu zo'n spuit geef of ze moeten komen spuiten.
Dan hebben ze liever dat ik het zelf geef.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:39

Ik krijg domesaden ook zo mee. Leg uit dat ik mn paard wil scheren en ik heb weer een tube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:43

Peelie schreef:
Tranquigel haalt wel het scherpste randje er vanaf, maar is echt niet verdovend (zoals bij de hond wel :'))

Ik scheer ook al jaren proffecioneel voor klanten en al heel wat paarden onder handen gehad. Ook nerveuze paarden die anders altijd heeeeel erg braaf waren. Daar werd ik nog wel eens klem gezet of bijna lens gemept. De kunst is om rustig te blijven :P

Ik heb mijn advertentie al weer online gezet. Ik heb er zin in om weer een hoop paarden te scheren dit jaar :D

nu moet ik echt even ingrijpen. :+ het is: professioneel.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:03

Hier kreeg ik domosedan ook zo mee. Daarmee zijn ze wel echt van het padje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:22

pimaude schreef:
Peelie schreef:
Tranquigel haalt wel het scherpste randje er vanaf, maar is echt niet verdovend (zoals bij de hond wel :'))

Ik scheer ook al jaren proffecioneel voor klanten en al heel wat paarden onder handen gehad. Ook nerveuze paarden die anders altijd heeeeel erg braaf waren. Daar werd ik nog wel eens klem gezet of bijna lens gemept. De kunst is om rustig te blijven :P

Ik heb mijn advertentie al weer online gezet. Ik heb er zin in om weer een hoop paarden te scheren dit jaar :D

nu moet ik echt even ingrijpen. :+ het is: professioneel.

Whoops... :') sorry. Ik ben echt enorm dyslectiesch. Ik gooi het bij professioneel alstijd door elkaar en dan weet ik het niet meer :')

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:10

Heleennn schreef:
xZiva_ schreef:
In vergelijking met de lengte die hij had zeker wel :o en daarom zei ik dat er nog een stukje af moet..

Sportcoupe is 1/1,5 handbreedte, heeft niet echt iets te maken met hoelang ze ervoor waren want 1/1,5 handbreedte is gewoon de gangbare lengte voor korte getoiletteerde manen. Niet slecht bedoeld overigens, ik deel het maar even mee ter informatie :)

Dan klopt de lengte dus wel, ze zijn nu 1,5 handlengte ongeveer. (Pony is gewoon heel klein :D )

Ga zo eventjes richting stal en zal er nog een stukje van af halen. Zal dan minder dan 1 handlengte zijn maar beter in verhouding met zijn nek :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:53

Zo, die van mij staat er weer mooi bij. Ze had wat klei in der manen die eronder tussen als stro uitzagen evenals der staart en benen waren ook niet meer wit

Before
Afbeelding

Afbeelding
After, manen borstel ik dus niet.... alleen wassen en cm erin
Afbeelding
Die blik, hey <<)
Afbeelding
Niets fijners dan je diertje mooi weg zetten
Afbeelding

En al zeg ik het zelf, ze begint eindelijk weer wat spier op der lijf te krijgen!
En check der appeltjes <3

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:15

Domesedan is idd top. Alloewel mijn vorige soms niet heel slaperig werd.

Ik scheer ook voor anderen maar laat de advertentie dit jaar achterwege. Ondertussen al 4 afspraken deze weeek, ik ben heb mijn vaste kring al opgebouwd :') en met 32 uur en 3 paarden houd het qu tijd gewoon op. Dus enkel de leuke mensen en paarden doe ik nog, de rotbokken mogen de anderen doen :')

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:26

Netjes PanamaD!

Pony heeft zich vannacht gelukkig wit gelaten :D

Afbeelding
Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:47

Goed bezig geweest dames!Ik heb verzuimd te wassen deze week.
Dinsdag het witte staartje maar weer in het sop.

Jester: ik vraag er gewoon een flink bedrag voor.Lever serieus vakwerk en heb er weinig tijd voor gezien ik er 6 van mezelf te doen heb.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:22

xZiva_ schreef:
Dan klopt de lengte dus wel, ze zijn nu 1,5 handlengte ongeveer. (Pony is gewoon heel klein :D )

Ga zo eventjes richting stal en zal er nog een stukje van af halen. Zal dan minder dan 1 handlengte zijn maar beter in verhouding met zijn nek :j

Handlengte of -breedte? Nog een heel verschil :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:51

Ik vraag er ook wel een aanzienlijk bedrag voor. Vroeger wel begonnen met €15,- dat was toen echt om ervaring op te doen. Toen heb ik ook heel erg veel paarden geschoren.

Het vaste clubje paarden wat ik altijd schoor zijn inmiddels overleden. Het waren vooral oudere paarden. Tijd om een nieuw klantenbestand op te bouwen.

Snorremans ziet er mooi uit :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:57

ambre schreef:
Goed bezig geweest dames!Ik heb verzuimd te wassen deze week.
Dinsdag het witte staartje maar weer in het sop.

Jester: ik vraag er gewoon een flink bedrag voor.Lever serieus vakwerk en heb er weinig tijd voor gezien ik er 6 van mezelf te doen heb.

Ja ik ook hoor maar als ik dan keuze heb en het een leuk extra is ben ik selectief :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:52

Ik kan niet scheren en het hoeft ook niet. De 3 die de winter op het land doorbrengen maken al vacht aan, wedstrijdpaard niet of amper. Ben gezegend met eentje die zichzelf niet omtovert tot teddybeer :D

Vandaag een 9 gehad voor verzorging en complimentje van de jury!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:59

Hier ook niet, maar wel teddyberen haha.
Netjes Varekaj!

Vandaag fotoshoot gehad, gisteren alles gewassen met tea tree shampoo. Zo wit dat het pijn deed om naar te kijken!
Alleen, ik hou ze niet graag op stal 's nachts. Ze zijn dit niet gewend en dan gaan ze enorm opjagen en zweten, dus ik had ze op een klein stuk wei gezet met (wat ik dacht) alleen droog gras.

Vanmorgen kon ik 2 smeerkezen vinden met zwarte sokken ipv wit :(
Gelukkig ondertussen de kneepjes van het vak onder de knie dus aardig wat kunnen foetelen zonder te wassen :D

Op keuringen doen we dit ook zo de laatste minuten voor we de ring in moeten:

Afbeelding

Kalkpoeder overdadig aanbrengen in de sokken, als ze dan tot de ring stappen gaat de overschot er uit. Wat er in blijft zitten houdt ze hagelwit!
Duke (links) is er alleen weer in geslaagd ze smerig te krijgen TIJDENS de shoot. Draak.
Foto is met gsm gemaakt na de shoot, in het echt waren ze witter

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:02

Ik zag vandaag dit voorbij komen op Facebook van een bekende, iemand al ervaring mee?
Bij haar zagen de knotten er echt top uit!
Quickknot
https://hes-tec.com/

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:16

De link van quick knot is hier al 2x geplaatst.Ik geloof niet dat iemand het al geprobeerd heeft.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:49

Hier wel ervaring mee, maar het is niets nieuws en doe het al lange tijd op zo'n zelfde manier. :=

Gewoon die metalen haarschuifjes, één kant knip je stuk af en de andere buig je om. Stuk goedkoper ook.

Maar het werkt heel makkelijk en snel. :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:00

Quir schreef:
Hier wel ervaring mee, maar het is niets nieuws en doe het al lange tijd op zo'n zelfde manier. :=

Gewoon die metalen haarschuifjes, één kant knip je stuk af en de andere buig je om. Stuk goedkoper ook.

Wordt het dan niet soort van paperclip? Of het klinkt tenminste ongeveer zo, alsof het met een paperclip ook zou lukken. Ofwel stel ik het me verkeerd voor :=

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:09

Granoek schreef:
Quir schreef:

Wordt het dan niet soort van paperclip? Of het klinkt tenminste ongeveer zo, alsof het met een paperclip ook zou lukken. Ofwel stel ik het me verkeerd voor :=

ik denk dat als je een paperclip goed ombuigt dat het hetzelfde werkt! Maar dan wel oppassen met scherpe puntjes

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:44

Ja inderdaad, met een paperclip bereik je hetzelfde. Wel op passen op scherpe punten inderdaad, maar dat lijkt me logisch. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:37

Ik heb dat ook al ooit met haarspeldjes gedaan. Voordeel zou zijn als je je vaker kunt gebruiken en ze steviger zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:40

Ik had het nog nooit gezien. :+
Hier altijd gewoon met naald en draad gevlochten.
En sinds 2014 niet meer op concours geweest dus ook niet meer echt hoeven vlechten. :))

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:42

Quir, kan je eens laten zien hoe jij dat doet met die haarspeldjes, daar ben ik dan wel benieuwd naar. Vind de Quick Knot echt te duur, je kan ze ook vrijwel niet hergebruiken, want dan verlies je dus stevigheid.