Buxy schreef:Wij hebben altijd hooi voor een heel jaar.. En ook wel muizen. Ik leg altijd wel vergif neer maar verder niet. Hier heeft het eigenlijk nog nooit problemen opgeleverd.
Hoef problemen zijn heel vervelend hopen dat het goed komt maar pas op met standverandering! Vriendin had ook een nieuwe smid en pony had iets een steil voetje (moest volgens hem ook gecorrigeerd worden) na de 2e keer was de pony kreupel (geïrriteerde peesaanhechting) dus pas er mee op..
Mijn ene paard verhaard ook slecht (ppid) maar begint nu toch wel langzaam te komen. Mijn andere paard verhaard volop op dit moment. Eventueel wat extra olie/lijnzaad geven en anders nog even geduld hebben. (Mocht de fries echt niet lekker verharen ga ik die over een paar weken helpen door hem te scheren)
Bij Macho moest er wel drastisch gecorrigeerd worden, zo niet zou zijn hoefbeen beginnen kantelen. Bij Quick is hij best wel voorzichtig geweest. Hij heeft duidelijk gezegd dat het een langzaam proces zou zijn om hem recht te krijgen. Maar hij moet wel recht geraken, wil hij gezonde benen blijven houden. Ik baal gewoon dat mijn andere smid niet sneller heeft ingegrepen bij Macho. Quick is redelijk koehakkig en zou zijn achterbenen nog meer naar buiten gaan draaien als we nu niet corrigeren. Had mijn vorige smid gevraagd om daarop te letten, maar volgens hem was de beenstand van mijn uk wel ok. Heb eerlijk gezegd dan toch liever een smid die mijn paardje recht wil krijgen.