Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:36

Het enige waar ik wel eens de pest in heb is stof en zweet op wedstrijd. Paard glanzend als een spiegeltje, ga je belonen *plof* een stofplek. Of je paard gaat zweten, dag strak in het pak...

Ir1ne

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:38

:') :') :') :')
Daar heb ik geen last van als menner ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:46

Ach, al bij al valt het mee. Het gebeurt vaker dat ik tijdens een proef als een imbeciel rond zit te zwaaien omdat een rotvlieg rond mijn hoofd blijft zoemen. Sta je dan met je propere paard in het luchtledige te meppen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 00:04

Ik was vanavond mijn paard z'n benen aan het wassen met Minion shampoo van de Action. Alleen bij ons kan je je paard (nog) niet vastzetten bij de slang... Stond ik dan met m'n handen in de sop, paardlief was op eigen houtje naar z'n stal gedraaft -O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 00:31

Haha altijd leuk :') Als ie wel gewoon rustig is aan het halstertouw, dan is het handig om een longeerlijn door de ring aan de muur te doen.. Kun je hem gewoon vasthouden terwijl je bij z'n benen bezig bent en mocht hij naar achter lopen, heb je genoeg touw om hem te laten vieren voor hij druk voelt. En voor je bij dat punt bent dat ie druk voelt sta je al en kun je hem gewoon pakken alsof je hem aan het halstertouw hebt, of weer naar voren vragen.

Werkt hier prima als ik alleen ben, maar ze nog niet echt vast wil zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:43

Ik denk dat mavantos wil zeggen dat er nog geen ring/paal/muur is om dat touw aan vast te knopen :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:09

Ik heb voorheen een zwart paard gehad met 3 witte voetjes, die was wel vrij makkelijk schoon te houden.
Nu heb ik een haflinger en een schimmel welsh. -O-
Wat een drama om ze mooi schoon te kunnen houden.
welshje is gelukkig nu nog vrij donker, maar toont al de kenmerken van een echte smeerpoets.
Die hou ik als hij straks wit is alleen schoon door hem van het puntje van zijn neus tot het puntje van zijn staart in te pakken. :')

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 09:31

Peelie schreef:
Het is een merrie zeker? Dan wordt de staart niet meer wit, tenzij je die uit de pies kan houden.

Dus altijd in de vlecht. Maar of je dat waard is?

Lekker he,als ze schoon zijn <3

Nou, vlechten heeft bij onze merrie echt geen zin. Dat is nou eens echt een pismerrie waardoor het achterste stuk bij de benen echt bruin is. Heel jammer maar ik ga hem nu een keer of 4 per week wassen en dat een paar weken aan een stuk in de hoop dat hij weer wit wordt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:40

Heleennn schreef:
Peelie schreef:
Het is een merrie zeker? Dan wordt de staart niet meer wit, tenzij je die uit de pies kan houden.

Dus altijd in de vlecht. Maar of je dat waard is?

Lekker he,als ze schoon zijn <3

Nou, vlechten heeft bij onze merrie echt geen zin. Dat is nou eens echt een pismerrie waardoor het achterste stuk bij de benen echt bruin is. Heel jammer maar ik ga hem nu een keer of 4 per week wassen en dat een paar weken aan een stuk in de hoop dat hij weer wit wordt.

Een waterdichte staartzak zou ik gebruiken. Bestaan ze water(pis)dicht?

En dan 2 zakken zodat je regelmatig die zakken kan wassen

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 09:43

Ja ik heb een tijd geleden die staartzak van Bucas gekocht omdat die waterdicht was, maar de volgende morgen had ze die lekker tussen d'r tanden. Geen succes dus... We hebben nu gewoon staart en manen los. Ook omdat ik eergisteren bij het wassen van de manen ongelooflijk veel dood haar in de kam had zitten. Door het vlechten denk ik? Ook al was het best los gevlochten vanboven...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:03

Het dode haar kan er niet uit als je het in vlechten hebt. Is dus heel normaal.

Als ik bij mijn ruin de vlechten te lang laat zitten en ik kam het goed uit, dan is het net alsof ik een schaap geschoren heb, zo veel haar. Ik maak me er nooit zo druk om.

Gewoon eens in de zoveel tijd goed uitborstelen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:04

Heleennn schreef:
Ja ik heb een tijd geleden die staartzak van Bucas gekocht omdat die waterdicht was, maar de volgende morgen had ze die lekker tussen d'r tanden. Geen succes dus... We hebben nu gewoon staart en manen los. Ook omdat ik eergisteren bij het wassen van de manen ongelooflijk veel dood haar in de kam had zitten. Door het vlechten denk ik? Ook al was het best los gevlochten vanboven...

Die manen laten sowieso altijd al los, maar dat zie je niet zo als het los hangt ;) dan vallen ze er gwoon uit. Als je ze vast bindt (dmv vlechten) en je haalt die vlecht los, dan vallen de dode haren in een keer uit.

Edit: zie dat Peelie me voor is :D

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:03

die vieze gele merrie staart moet je weken in een emmer met warm water en een schep vanish :) dan 5 minuten laten weken enig een keer met een shampoo na wassen en dan is hij zo wit als t maar kan :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 15:16

Ga ik is proberen, dankje!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:10

Ir1ne, jouw paard heeft zo'n lieve uitstraling! Knap koppie <3

Hier 4x witte voeten :roll: Ik kom er vaak met groene zeep en een rosborstel ofzo wel aardig mee weg. Irritantste vind ik zijn flinke zwarte staart die grijs wordt van de paddock :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:41

Daar heb ik dus baby-olie voor :)) Ontklitter in de staart, laten intrekken (of staart wassen, kan ook), staart uitkammen en dan die olie er doorheen. Helpt prima. Wel opletten als je het echt tegen de staartwortel aan smeert en masseert, dan kan het warm worden. Al vind mijn paard dat net leuk, gaat hij helemaal relax van staan doezelen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 01:00

Varekaj schreef:
Ik denk dat mavantos wil zeggen dat er nog geen ring/paal/muur is om dat touw aan vast te knopen :D

Whut, ik dacht toch echt dat er stond dat paard nog niet vast kon staan :') Maar ik was moe denk ik, want nu zie ik idd dat er heel iets anders staat haha :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:15

__denise schreef:
Ir1ne, jouw paard heeft zo'n lieve uitstraling! Knap koppie <3

Hier 4x witte voeten :roll: Ik kom er vaak met groene zeep en een rosborstel ofzo wel aardig mee weg. Irritantste vind ik zijn flinke zwarte staart die grijs wordt van de paddock :))

Dankjewel! Hij is ook erg lief in de omgang, super sensibel en daarom erg baasgericht. Hij geniet echt van t toiletteren, dat vindt hij heerlijk :)

Varekaj schreef:
Daar heb ik dus baby-olie voor :)) Ontklitter in de staart, laten intrekken (of staart wassen, kan ook), staart uitkammen en dan die olie er doorheen. Helpt prima. Wel opletten als je het echt tegen de staartwortel aan smeert en masseert, dan kan het warm worden. Al vind mijn paard dat net leuk, gaat hij helemaal relax van staan doezelen.

Logisch... staartwortel is een erogene zone voor een paard heb ik me laten vertellen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:09

Best bijzonder dat ie dan in slaap valt :))

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:12

Als ik bij mijn paarden de staartwortels was/borstel, worden ze idd heel ontspannen :') laten alles hangen :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:13

tsja... ik weet t ook niet maar het is logisch dat ze het lekker vinden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:15

Dat doen ze hier niet zo snel. En als de ene het wel doet is het opletten dat ie zich alsnog niet gaat opwinden. Hij is 6,5 jaar hengst geweest. Hij heeft weinig uitbarstingen, maar als het er toch doorkomt is het even flink hand vol en streng zijn.

Hij heeft als hengst maar 1 uitbarsting gehad en dat was gelijk een stevige. Die is met reden gecastreerd.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:21

Mijn jonge paard is ook pas vanaf juli hengst af... Maar die doet geen gekke dingen ermee haha, hou hem wel in de gaten natuurlijk.. maar die is gewoon helemaal zen dan :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:29

mijne wordt 10 eind april, maar is nogal eens met de boel aan het zwaaien.
Hij schacht heel snel uit, soms in vol ornaat, omdat hij toiletteren juist heerlijk vindt en daar ook heel ontspannen van wordt schijnbaar..... leuk als je sokken aan het scheren bent, dan moet je opletten dat je niet ineens een snikkel tegen je hoofd aan hebt :Y) :') _O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:39

Ir1ne schreef:
mijne wordt 10 eind april, maar is nogal eens met de boel aan het zwaaien.
Hij schacht heel snel uit, soms in vol ornaat, omdat hij toiletteren juist heerlijk vindt en daar ook heel ontspannen van wordt schijnbaar..... leuk als je sokken aan het scheren bent, dan moet je opletten dat je niet ineens een snikkel tegen je hoofd aan hebt :Y) :') _O-

Hahahahahahaha :') ik ga dood van het lachen :P

Afbeelding
Mijn knappertje afgelopen zondag :D