@ yontheke, jammer dat het zo gelopen is. Heb hier gelukkig goede ervaringen met pensionners. Bij ziekte of een weekend weg of zelfs vakanties verzorgen we altijd elkaars paarden. We hangen per week een rooster op wie s'morgens voert en buiten zet en wie s'avonds de poep uit de bak schept. Als ik de paarden overdag heb gedaan en ik s'avonds niet meer kom, worden ze gevoerd. Het geeft je de rust dat je niet altijd moet. Leuk dat jij hem zo op de trailer had. Daar zou ik stiekem ook erg van genieten.
Caily
Geplaatst: 06-12-15 12:16
Ehm, gewoon een hele? De pootjes eraf halen dus? Op de kop leggen kan dan ook? Ik was er niet bij dus weet niet precies hoe ze het gedaan hebben hoor, kreeg alleen achteraf te horen dat mn idee niet werkte dat het veel te zwaar was. Het gaat hier om Tinkers van 1.50 - 1.60 hoog dus niet bepaald mietjes.
Caily; Inderdaad dichtbij! Leuk ^^ Woon nu 5 a 6 jaar hier, was een grote bende met enkel bomen en een grote kippenschuur wat echt nog lang geduurd heeft om weg te krijgen. Intussen al een paar jaar bezig en een hooischuur, bak, weilandje en schuilstal verder. Ziet er in elk geval al een stuk beter uit en de paarden zijn er blij mee
Ik heb een fjord van 7 jaar staan en nog een shetje die sinds een paar maanden erbij is gekomen als gezelschap
palousa_boy
Geplaatst: 06-12-15 12:29
Ik doe altijd maar weer een dansje als ik €10 betaal voor balen van 350 kilo (ongeveer). Soms komt daar en beetje bij voor het brengen maar daar kan ik best mee leven
Leuk 21052008 (heb je ook een naam? Ik geef mensen niet graag nummertjes )! Wat doe je zoal met de Fjord? Wij rijden veel buiten, doen 20 december ook mee met trailtraining bij Niop, dus wie weet in het voorjaar kunnen we elkaar eens opzoeken!
Sssst! pb, niet zeggen! Ik vind 35 eu voor een grote onverpakte baal al goedkoop Maar ik moet zeggen. We wonen hier met z'n drieen met de paarden en doen in principe elk onze eigen ding. Maar zijn wel gezellig onderling, rijden samen. En zien natuurlijk van elkaar tot in detail hoe we onze paarden verzorgen. Ik ben de enige van de 3 die kleine baaltjes voert. De ene heeft balen in plastic, de anere grote balen zonder plastic. En dan betaal ik misschien het meeste, ik heb ook het grootste gemak. Hun altijd vechten met de grote balen, tien keer lopen voordat ze genoeg in de bakken hebben. Met harde wind waait de helft weg. En ik loop fluitend langs met baaltje op de kruiwagen wanneer ik richting de paddock ga om te mesten. Baaltje in de bak, touwtjes eraf, klaar!! En iedere dag vers ook nog
Robin, klinkt inderdaad beter haha. Momenteel vooral grondwerk en af en toe eens vrijheidsdressuur, ben aan het sparen voor een passend zadel zodat ik van het voorjaar weer kan beginnen met rijden en buitenritten kan gaan doen 20 december, zal eens kijken of ik daar kan kijken, is echt schuin tegenover me
Oh leuk! Wij doen in de groep van 13.00 uur mee. Ik kom met een zwartbonte Tinker. Mijn beide buurvrouwen en een pensionklant komen ook mee. Met een vosbonte Tinker, voskleurige Quarter en hoogstwaarschijnlijk een witte Andalusier.
Klinkt wel enorm tof zeg! Zal zorgen dat ik dan kom kijken, trailtraining lijkt me sowieso erg leuk om eens te bekijken!
palousa_boy
Geplaatst: 06-12-15 12:56
Cally, ik heb ook geluk dat ik een trekker kan lenen om de balen te verplaatsen, anders hadden we ook gewoon kleine baaltjes moeten zoeken en dat valt hier niet mee want elke boer heeft wel een trekker staan, dus is 90% van het hooi hier geperst in grote balen. Kwa opslag zou het wel simpeler zijn wamt het stapeld makkelijker. Die grote balen kan ik met de trekker net op zolder krijgen en dan echt geen 2 op elkaar.
Wie weet ga ik ooit zelf hooien met de paarden, dan zullen het wel kleine baaltjes worden ben ik bang (die persen zijn nog een beetje te betalen). Maar dat is dan toch maar kleinschalig en eventueel met gasten die dat leuk vinden om te doen of misschien een workshop willen volgen oid.
Caily
Geplaatst: 06-12-15 12:57
Leuk!! Wel hoi zeggen he, ik kan jou niet herkennen, jij mij dus nu wel
pb, ben blij dat hier geen trekker de wei in hoeft hoor. Het is nu nog groen en vlak, dat zal dan niet meer zo zijn, dus alsnog blij met mn kleine baaltjes Maar ieder zijn ding. Jouw hooiruif vind ik wel weer erg handig, die hadden we op pension ook!
Caily
Geplaatst: 06-12-15 13:00
Ik moet trouwens ook echt even zeggen dat ik onwijs blij ben met mijn bijrijdster. Ik had met haar afgesproken dat als het klikt en ze vaak komt Bo volledig "voor haar" is. Dan richt ik me volledig op Kyra en kunnen we ook lekker samen op pad. En zo gebeurd het. Ze komt zeker vier keer per week, klikt super met mij én Bo. Hij test haar vreselijk uit en is sowieso wel een Tinker met gebruiksaanwijzing, maar het gaat echt super! Zelfs een sneeuwstorm en al een keer zand happen houdt haar niet tegen. Gisteren een rondje naar buiten geweest, ik op de fiets er achteraan. Gewoon stap, draf galop, braaf dat ie was. Echt een leuk duo!
En Kyra is hier gisteren natuurlijk gekomen Thuis was ze best wel dominant, al vanaf 1,5 jarige leeftijd de baas over de 3 oudere merrie's daar, maar dus nog nooit van haar leven verhuisd. Bo is ook dominant, maar toont pas als een ander paard begint met slaan. Lola vanwege jaar jong zijn verwachtte ik redelijk onderdanig. Doet ook wel kauwen naar andere paarden. Dus ik verwachtte ruzie tussen Bo en Kyra wat Bo zou winnen en een Lola die onderaan in rang zou komen.
Niets is minder waar, Kyra was al bang als Lola naar haar toe wilde om hoi te zeggen, en Bo ging ze al helemaal uit de weg. Ze vindt het erg spannend dus, maar krijgt van Bo en Lola gelukkig alle ruimte. Toen Lola stond te eten gisterenavond heb ik Kyra bij het halster gepakt en haar erbij gezet, dat ging. Maar Lola bleef toch wel spannend, terwijl zij echt niks deed! Vanochtend liepen ze in ieder geval als een kudde rond, maar Kyra is nog steeds bang en Lola maakt mooi van de gelegenheid gebruik haar oren plat te leggen. Komt vast met de tijd wel goed, maar hoop wel dat Kyra Lola snel even op dr plek zet, de mond van die jaarling is echt groot genoeg
Wel erg fijn en tof dat Kyra wel echt nog steeds al het vertrouwen in mij heeft en mij op zoekt ook. Lief dier! Hoop dat ik me zo iets beter voel, dan kan ik uitmesten en ga ik Kyra even borstelen en zadel passen. Ik weet al dat hij goed ligt, maar even de complete set zien vind ik wel leuk, ben er zo blij mee!
Mijn grote trots. Nooit gedacht die twee samen te krijgen, nooit gedacht twee zulke speciale paardjes bij me te mogen hebben. En als ik zo kijk hoe de jongste groeit, ook nog hoop op mijn ultieme droom; dubbelspan!
palousa_boy
Geplaatst: 06-12-15 13:07
Voordeel is wel dat ik de ruif overal neer kan zetten. Op dit stuk staat hij in de winter en zoals je ziet ligt het direct aan de weg dus hoef niet ver de wei in te rijden.
Verzorgers lijken me af en toe ook wel fijn hoor, is weer een beetje extra aandacht voor de paarden. Maar zo dik bezaaid met verzorgsters als in de randstad in nl is het hier niet.
En het is altijd fijn als blijkt dat paarden goed samen gaan. Hier ook een mooie stabiele groep.
Ja, ik heb hier ook goede hoop. Bo en Lola zijn vriendelijk hoor, maar ze zijn al een jaar samen en Lola is pas 1,5 en Bo kwam hier toentertijd nieuw dus die twee hebben ook wel wat samen. Hebben op afgelopen maand na wel altijd andere paarden bij gelopen, maar die hebben ze allen zien komen en gaan, zij weten natuurlijk niet dat Kyra waarschijnlijk niet meer weg zal gaan.
Zo dicht langs de weg is zeker handig! Mooi stukje zand ook
Gave plaatjes Caily! Veel plezier en geluk met Kyra. Ze heeft gewoon een beetje tijd nodig, komt wel goed.
Welkom Robin!
Abby hoe zit het nu met de potentiële koper van jullie huis? Heeft ze al getekend?
Caily, misschien heb ik het niet duidelijk gezegd, maar ik sleep met de trekker en niet met een paard, maar ik wil best foto's maken? Inclusief man die er op staat ?
Anoniem
Geplaatst: 06-12-15 14:38
Af en toe...
Ik vind het zo sneu, dat ze met dat natte weer, al weer weken in de bak staan, dus dacht ik, dat ik ze vandaag wel een paar uurtjes op hun postzegelweitje kon geven...
Ging een uur goed en nu heeft grote het in een half uur tijd al weer gepresteerd om het hele stukje te vermoeren met haar gesjees. Zelfs paasei, stond er bij en keek er naar zo van
Anoniem
Geplaatst: 06-12-15 15:48
Precies! Daarom zo meteen een paar foto's van mijn "laddersleep".
Edit: de foto's:
Dit is het resultaat:
En dit is de laddersleep. Man is vervangen door betonpaal, werkt ook perfect
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-15 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 06-12-15 15:53
He [***], je had ze beloofd met kerel erop!
Dat acrobatenkunstje had ik namelijk graag even willen zien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Tinky12
Geplaatst: 06-12-15 15:53
Dank je Spatter voor de fantastische foto van "Het bloemenmeisje" en bedankt voor de felicitaties.
Caily...leuke foto's en dat bonte blijft prachtig (geheel onbevooroordeeld ) en ik heb hier nog een mooie wagen staan waar een span voorkan
Hier de boel al aardig droog op een grote plas na die altijd lang nodig heeft om weg te zakken,is zelfs al zo droog dat ik denk dat de jongens vannacht ook weer lekker de track opmogen.Even kijken wat de voorspellingen zijn. Verder ben ik heel moe en alles doet zeer dus kan zijn dat ik de komende tijd alleen maar wat meelees.
Anoniem
Geplaatst: 06-12-15 15:54
ohjajoh6 schreef:
Sorry, hij was druk. Komen volgende week
Martje80
Geplaatst: 06-12-15 15:55
Caily mijn fjord Had ik ook voor een pallet. Omgekeerd op het zand. Zwaar, ja. Maar ze deed het prima en werd en mischien een beetje moe van maar ik heb nooit het idee gehad dat ze zich over de kop trok hoor.
Paard met sarcoïden gaat goed! Het behandelde (bevroren) gebied zag er redelijk uit. Hij is thuis, eet goed en is blij. Ook de zwelling valt erg mee. Als het goed is krijg ik binnenkort nieuwe foto's.
Anoniem
Geplaatst: 06-12-15 16:20
ohjajoh6 schreef:
Hihi, hij staat dan op de ladder en houd zich vast aan een longeerlijn. Net windsurfen.....