Sees schreef:Nouja Nikass, ik ben het wéér met je eens (het begint saai te worden). Dat is wat ik dus ook bedoel alleen ik verwoord het geloof ik nogal onhandig...
Nou ik begrijp je anders heel goed...
Het gaat om de mentaliteit van mensen. Iedereen heeft wel eens te maken met overmacht, en veel mensen hebben helaas niet hun droomstal om de hoek liggen. Maar dan BAAL je daar toch van? En dan ga je toch op zoek naar iets wat ACCEPTABEL is in plaats van te denken "hij gaat er niet dood aan?" (de gemiddelde leeftijd van de paarden in Nederland is overigens schrikbarend laag, maar dat terzijde).
Ik ben op een stal terecht gekomen die niet bleek waar te maken wat er was beloofd. Conclusie: paard stond 's ochtends twee uur in een paddock, naast andere paarden. Ik kwam elke dag anderhalf uur met haar wandelen/aan de hand grazen en was ongeveer twee uur bezig met poetsen zadelen en rijden. Paard en ik werden er gillend gek en ben dezelfde maand nog vertrokken. Het was in ieder geval overduidelijk dat mijn paard er niet gelukkig was
en ik ook niet: het brak mijn hart elke keer als ik haar weer in dat hok van 3x3m moest zetten.
). Dat is wat ik dus ook bedoel alleen ik verwoord het geloof ik nogal onhandig...
Maar toch, het beeld is niet fijn en is ook niet altijd aanvaard (zie je hier in het topic ook als argument "die modderweides" .. ). Kreeg vandaag op stal ook de vraag van iemand of ze dat nou eigenlijk fijn vonden .. Heb geantwoord dat fijn misschien veel gezegd is, maar dat ze het helemaal niet erg vonden in ieder geval. Ze zijn ook beiden erg nat, wat dus wil zeggen dat ze evengoed in de regen staan (en niet dat eentje altijd in de schuilstal staat en de andere er niet binnen mag). Heb ze ook een tijdje staan bekijken en ze wisselen ook heel fijn af, dan de ene in de stal, dan de andere, af en toe eens samen ... Dus als je het zo bekijkt zit het wel goed
) en dat je eigenlijk niet kan spreken van een kudde ... Ze staan samen maar daar is ook alles mee gezegd ... Maar denk ook niet dat ik meer kan verwachten met aan de ene kant een asociale pony en aan de andere kant een blinde pony .. Ze doen gewoon beiden hun eigen ding en lijken dat prima te vinden (is mijn interpretatie natuurlijk
ze kunnen er ruim in bokken en springen