Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tine10 schreef:ElfiL92 schreef:Nou sorry maar dat vind ik nogal kort door de bocht. Het gras is in de winter nou eenmaal niet optimaal. Ik denk dat wij al heel blij mogen zijn dat de paarden zelfs in de winter lekker de wei op mogen. Bij heeeel veel stallen wordt er in dr winter alleen gebruik gemaakt van een paddock.
Omdat je de groei van het gras niet in de hand hebt, ben ik het hierin niet met je eens!
Ik vind dit antwoord kort door de bocht. Er bestaat nog zoiets als hooi en hooinetten, of dat nu op een wei of in een paddock is. Natuurlijk willen ze naar binnen als ze daar eten krijgen.
Marjo89 schreef:evelien11 schreef:Mijn paard staat in de winter ca. 1 uur in een paddock per dag. Niets mis mee, hij wil er graag uit na een uurtje en staat dan zeer tevreden in zijn stal.
En als het erg slecht weer is (storm en regen) staat hij niet buiten.
Een uur op 24 uur is NIKS, dat is 23 uur in een WC pot meer dan dat vind ik het niet. Hij is vast tevreden omdat er hoop eten ligt.
Maar ik vind het een trieste bedoeling.
Veulen84 schreef:Er is wel een verschil in kwaliteit van buiten staan hoor. Hier in de buurt zie ik zat paarden op postzegels (steen) die niet groter zijn dan een stal. Vaak alleen en geregeld ook nog uren zonder eten/water. Dan kunnen ze wel buiten staan, maar dat is natuurlijk ook niks.
Dan kun je beter je paard een paard een uur buiten hebben in een grotere ruimte met vriendjes.
Maar ik weet dat niet iedereen daar zo over denkt.
Veulen84 schreef:Er is wel een verschil in kwaliteit van buiten staan hoor. Hier in de buurt zie ik zat paarden op postzegels (steen) die niet groter zijn dan een stal. Vaak alleen en geregeld ook nog uren zonder eten/water. Dan kunnen ze wel buiten staan, maar dat is natuurlijk ook niks.
Dan kun je beter je paard een paard een uur buiten hebben in een grotere ruimte met vriendjes.
Maar ik weet dat niet iedereen daar zo over denkt.