Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:30

Caira schreef:
Hoe moet ik de hoeven dan droog houden?

Gezonde hoef weet zich te handhaven in een ietwat nattere omgeving zoals Herfst in NL.
Ik zie het nut niet in om een hoef droog te houden/willen krijgen. Totaal overbodige actie.

Gezonde hoeven die wat zachter worden agv Herft in NL, kan geen enkel kwaad.

pmarena

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 13:33

Nou , Rena haar hoeven zien er toch niet uit hoor als ze te weinig op het harde staat. Worden echt van die hoge holle schuiten met een zielig zacht straaltje ergens in de diepte , straal verveld / venieuwd dan ook steeds.

Terwijl ze op het harde best mooie voeten heeft.

Hard met waterplassen maakt dan weer niet zoveel uit , maar bvb. zand of gras dat nat is , dat is echt de pest voor haar voetjes.

Helaas moesten de ponies hier apart dus heeft ze nu nergens verharding , wel zand...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:39

@pmarena : hoe is het met je schuilstal/tent...staat ie nog ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 13:55

Ja hoor , staat nog prima :)

Hij heeft wel wat ingedeukte stangen omdat de kleine pony er steeds tegenaan staat te schuren :(

Maargoed , ik ben heel blij met het ding !

Totdat ze apart moesten stonden ze er ook vaak braaf met zijn drietjes in , lekker hooi eten uit mijn 3 meter lange hooinet :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:01

oh wat leuk heb je een tent en nog leuker heb je een foto???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 16:29

Ja hoor , heb ik ook wel eens geplaatst en besproken hier in het topic ergens :j

*gaat snel weer verder*

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:15

oh dan wordt ik vergeetachtig ;-((. Ga effe snel zoeken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:59

Nou, ik heb zo'n mega dure hooinet gekocht, zo'n duitse met fijne mazen, ik hopen dat ze dan nog langer met hun hooi zouden doen, maar nee hoor, ze trekken alsnog enorm grote plukken uit dat ding :?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:01

bedoel je zo'n hooinet als dubbeldun heeft of gewoon een hooinet met 4 x 4 mazen die het meest op een normaal hooinet lijken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:13

Jeddah schreef:
Nou, ik heb zo'n mega dure hooinet gekocht, zo'n duitse met fijne mazen, ik hopen dat ze dan nog langer met hun hooi zouden doen, maar nee hoor, ze trekken alsnog enorm grote plukken uit dat ding :?

Hoe fijn zijn die mazen?
Mijn ervaring is nl dat alles groter dan 3x3 inderdaad niet super veel uitmaakt als ze die eenmaal door hebben. 3x3 met hooi zo als plak, dus niet uitelkaar getrokken deed hij langer mee dan zelfde in 4x4. En de 6x6 had meer nut om de boel bijelkaar te houden dan om hem langzamer te laten eten + nog voor mij teveel verspilling. Bij de 3x3 bleven eigenlijk alleen de schilletjes van de zaden op de grond liggen (hooi was in/na bloei gemaaid).

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:34

Zo'n hooinet als Dubbeldun heeft, alleen een kleinere maat, maar met 4x4 mazen.

Normaal heb ik altijd die van de paarden drogist, die zijn 5x5 maar rekken nogal uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:19

@jeddah: hoe grof en lang is j hooi?? Want dat maakt natuurlijk ook wel uit.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:37

Het is beide best wel :j grof, en lang ;) Het is voordroog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:39

Voordroog is vaak wat zachter/buigzamer/soepeler als 'gewoon' hooi, dat kan ook een reden zijn dat ze het er makkelijk uitkrijgen.
Die van mij doen er ongeveer een uur over voor ze één net leeg hebben (één dikke plak).

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:48

Ja, dat is inderdaad wel zo :j Toch had ik verwacht dat ze het niet net zo snel leeg zouden hebben als bij eentje van de paardendrogist.
Maar goed, verder wel een mooie net hoor! :D

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:22

pmarena: ik ben eigenlijk ook vergeetachtig, zou je die foto van je tent nog een x willen plaatsen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:39

cindybijl schreef:
pmarena: ik ben eigenlijk ook vergeetachtig, zou je die foto van je tent nog een x willen plaatsen?

Ben niet pmarena, maar aangezien pmarena de topic starter is kan je al haar posts in dit topic vinden door bij de datum op "door topic starter" te klikken, is tekst in oranje rechtsbovenaan de post. Dan hoef je nog maar 6 pagina's door te scrollen (dacht dat het op pag. 2 of 3 stond, was zelf al aan het zoeken)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:59

op blz 5 van de topic starter staan de foto's als een link. Nu kan ik me de tent ook voor de geest halen. Best wel gaaf dat ie nog staat ondanks de wind van de afgelopen tijd. Krijg je er nu ook waterplassen voor omdat de regen niet afgevoerd wordt via een regenpijp?

jeddah kun je de hooinetten van de paardendrogist erniet alsnog omheen doen zodat de mazen kleiner worden of zeg ik nu iets heel doms.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:33

Je bedoeld een net in een net? Heb ik namelijk al eens gedaan, werkt prima tot ze een hap net hebben en die eruit proberen te trekken. Dan had ik al heel snel stukjes net :D

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:48

ik heb een net voor over de aanhangwagen om over mn kuubkist te maken.
Nu ben ik alleen bang dat ze daar dus aan blijven hangen met de tanden, of zal dat meevallen?
Ik heb ook hooizakken,ipv netten. En nu heb ik wel een net, voor over de kist, dom dacht ik later omdat ik hooinetten eng vind :P

Iemand geruststellende tips voor me?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:53

Hier eten ze al jaren uit netten :D maar ik zou geen net van een aanhager nemen, die zijn veel te dun (scherper) en de mazen zijn te groot.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:03

Voer ook al jaren met loewers hooinetten. Ik denk dat ook niet elk net geschikt is.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:05

ik vind netten absoluut niet eng, op voorwaarde dat ze er niet met hun hoeven of benen in kunnen blijven hangen.
dus geen grote mazen, en opletten hoe je ze ophangt ;)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:09

misschien komt het omdat ik eens een jong (trek)paard met een strotouwtje tussen zn tanden gezien heb,wat er ECHT niet zo maar weer tussen uit wilde. Dat was even paniek.
Kijk die touwen hadden daar niet mogen liggen, maar eigenaar = oude man en vertel die maar eens hoe het moet :)
Maar dat was dus wel even spannend toen hij me, toch ook in lichte paniek, belde dat het vastzat. Dus daarom dacht ik tsja, en zulke netten dan, misschien kan dat daar ook wel mee gebeuren...?

Staan jullie paarden nog op het pad? Want bij mij is het een en al blubber (kleigrond) en had dit jaar nog geen zand. Dus ze staan hele dagen op de paddock van steen. Vanmiddag deed ik het pad naar achter, de beste, nog even open maar ze gaan er niet eens op, want er is toch niks leuks meer aan denken ze zeker..
Vroeg me af hoe anderen dit nu hebben met all die regen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:04

Nou, als je dat gezien en meegemaakt hebt kan ik me wel indenken dat je het eng vind hoor!
Maar zo is het met alles natuurlijk. Iedereen heeft ergens wel een nare ervaring mee en vind daardoor dingen eng. Maar gelukkig gebeuren veel dingen maar heel zelden. Denk maar aan hooinettenm in trailers, die worden al jaren en jaren en jaren gebruikt en toch hoor je nooit van paarden die ze vast tussen de tanden krijgen (althans, ik niet ;) )

Ook hier gebruik ik nu sinds 2005 dagelijks hooinetten en tot nu toe is er nooit wat mee gebeurd.

Hier staan ze ook niet meer op het pad :n Te modderig. Ook hier in de paddocks en de inloopstal met nu vlas en stro.