Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
NoGo schreef:Mijn paard at altijd zoveel stro dat ze er meerdere keren koliek van kreeg zodoende staat ze nu op vlas
Ze plast heel veel waardoor ze soms gewoon loopt te soppen in haar stal. Dan moet die natte zooi er echt uit. Er ligt een flinke laag in en ik strooi een pak per week bij. Maar het blijft er viezig uitzien
Terwijl ze er alleen 's nachts in staat.
MarvanTom schreef:Vorig jaar op vakantie hebben we het geprobeerd en ik vond het ideaal, dat vlas!
Onze Tom is een veelvraat, maar bleef er keurig vanaf en het mesten van zo'n vlasstal ging erg snel.
Wat mij het meest opviel was dat je geen piesluchten rook, ook al was ie door al dat gras overdag erg pieserig.
Meneer maakt een bende van zijn strostal: hij vreet alles op, dus vrijwel dagelijks moet er een nieuwe baal in, anders staat ie echt alleen maar op poep en pies...![]()
In mijn aanstaande eigen stal gaat dus vlas.
Met genoeg hooi erbij om de nacht door te komen, mocht ie zich gaan vervelen.
De achterkant is altijd droog, daar doet hij meer mesten en met het vlas is dat best wel fijn, de ballen worden er droog van.
Paard staat op manege. Maar het maakt mij niet zoveel uit..