Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amanda2 schreef:Ik ga er nog eens over nadenken. Wat zijn goede merken/ leveranciers? Waar moet je verder mee uitkijken?
amanda2 schreef:Ik ga er nog eens over nadenken. Wat zijn goede merken/ leveranciers? Waar moet je verder mee uitkijken?
Anoezzz schreef:Wie heeft er ervaring met rubberen matten als stalondergrond? Ik heb laatst een heel artikel gelezen in de Amazone van maart 2008. Na het lezen van dit artikel ben ik wel geinteresseerd geraakt maar ik zou graag wat meningen horen van mensen die hier al ervaring mee hebben.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar dikkere tegels (+/- 20 mm dik) die vorstbestendig zijn en vochtdoorlatend. Uiteraard wil ik dan in een deel van de stal wat stro leggen zodat er toch wat te scharrelen valt.
Wie o wie bijt de spits af?
Suzanne F. schreef:Ik heb rubber matten in de stal van http://www.bosrubber.nl
De urinedoorlatende matten. Nou laten de matten niet goed de urine door vind ik zelf maar ik ben er wel heel tevreden over.
Ik gebruik stro en dan een dun laagje. Ik heb een grote loopstal waar ik alleen de achterste helft strooi, vooraan lopen ze dus op het rubber. Scheelt echt heel veel strogebruik en ze liggen altijd zacht en warmer.
Wij hebben geen afvoer voor de urine maar die matten laten toch niet echt goed urine door.
DubbelDun schreef:Over die Hyndermatrassen heb ik ook al andere berichten gehoord. Natuurlijk is het zacht als ze liggen, maar als ze staan is voor de benen een harde/stevige ondergrond beter. Schijnt rustiger voor de pezen te zijn*.
Net zoals het voor een paard beter is om buiten ook niet altijd op een zachte zand/wei bodem te staan, maar regelmatig over een harder oppervlak moet kunnen lopen.
Zeker voor paarden die veel op stal staan zou ik deze oplossing niet kiezen.
*natuurlijk hebben we het hier wel over een gezond paard.