Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ikenindi schreef:MissDreamer schreef:Ik haal ze er wel af, helemaal. Ik vind het niet mooi staan. M'n oude pony zag niet helemaal goed met haar linkeroog, maar zelfs die had nooit gaten in dr hoofd ofzo hoor! Overigens scheer ik echt alles, oren, neus, benen stukje achter de oren. Helemaal kaal
lach er maar om...
Charlottte schreef:ach kind wat ben je toch grappig, kinderachtig zeg
Knip hem gewoon tot een cm of 4 net zoals der andere wimpers. 
vanitymay schreef:als je toch aan het knippen bent, he, kunnen die oren er misschien wel helemaal af!!! haha...de gehoorgang zit er toch onder dus wat zou het als je de oorschelpen mooi afknipt? Functieverlies zou weinig zijn lijkt me...
Waarom zou je iets af gaan knippen puur voor de esthetiek, iets wat ook nog echt een functie heeft, namelijk voelen? De snorharen heeft het dier nodig om te voorkomen dat hij de hele dag zijn hoofd stoot en zijn neus in net iets te krappe openingen stopt. Lekker laten zitten naar mijn mening!
OemmiejO schreef:Ik haal niks weg van tastharen. De oren etc. knip ik wel uit, maar ik zie geen reden om de haren rond de neus en ogen ook weg te halen. Je ziet die haren toch bijna niet en ze hebben wel een functie.
Alleen vergeet het wel af en toe en bijn mijn pony zijn het meestal erg kleine plukjes, dus vind het ook niet zo misstaan.

knipte ik mijn paarden helemaal kaal, tastharen, oogharen, oren, sokken, benen enz..vanitymay schreef:als je toch aan het knippen bent, he, kunnen die oren er misschien wel helemaal af!!! haha...de gehoorgang zit er toch onder dus wat zou het als je de oorschelpen mooi afknipt? Functieverlies zou weinig zijn lijkt me...
Mik_ schreef:Ik heb bij sommige haren van m'n paard echt geen functie kunnen ontdekken, dus ja, hij is zo goed als kaal, op z'n oren na, die knip ik alleen dat er niks meer uitsteekt.
Overigens, als elke haar er (volgens sommige dus) voor een reden zit, zou ik ook maar gelijk stoppen met het scheren van jezelf, als je dat al doet. Ik bedoel maar, dat okselhaar zit er toch ook voor Jan *** ??
En alle mannen met een gigantische baard
Santosww schreef:Juul schreef:Ik zie het vaak genoeg dat mensen het doen, maar raar vind ik het wel. Zou het zelf niet doen. Ze hebben ze niet voor niks toch ?
Ja maar jij scheert je okselhaar en bikinilijn toch ook???