Aischa schreef:Nee ik denk het niet. Ik ben elke maand rond 200 euro kwijt
wat koop je in godsnaam dan per maand voor je paard?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Aischa schreef:Nee ik denk het niet. Ik ben elke maand rond 200 euro kwijt
Tel daar de kosten van spullen en onverwachtse DA bezoekjes bij op en je kunt wel janken
patsur schreef:Je zou het wel kunnen redden, maar voel jij je fijn met het idee dat je maar een heel klein bedrag over hebt per maand aan de kleine dingetjes? Een keer een halster, peeskappen, dekje, rijbroek voor jezelf, een zweepje etc. En dan niet te vergeten de lessen!
Ik zou daar niet gerust op zijn
Lowara schreef:Aischa schreef:Nee ik denk het niet. Ik ben elke maand rond 200 euro kwijt
Lowara schreef:Aischa schreef:Nee ik denk het niet. Ik ben elke maand rond 200 euro kwijt
.
Leeuwnie schreef:Citaat:Wie ruimt de poep op in de bak en de paddock? Dat moet iedere dag bijgehouden worden anders slibt die bak dicht. Bijbaantjes EN paard EN school EN huiswerk, ik ben benieuwd........Ik geloof niet dat ze beseft wat er echt bij komt kijken.
Maar zijn wij, paardenbezitters, allemaal niet druk met werken, gezin, sociale verplichtingen, school, vakantie etc etc etc?? En het lukt ons toch ook?
Tuurlijk: een paard kost geld.
Tuurlijk: een paard kost tijd. Maar je moet het niet overdrijven. Je bent geen úúúúren bezig met het halen van hooi en stro. Dat kost je een middag in de 1 of 2 of 3 of zelfs meer maanden, afhankelijk van je voorraad. En de paddock mesten?? Dat kost mij voor drie pony's 20 minuutjes per dag. Misschien een half uurtje. Big deal. En ik werk meer dan 40 uur in de week, heb deeltijd-kinderen, honden, katten en o ja ook nog een sociaal leven zonder paarden.
Waarom zou het TS niet lukken?? Haar paard komt ook nog eens vlakbij haar huis te staan!
Zorg ervoor dat je tijd vrij maakt voor je paard. Zorg voor een goede back-up (en dat heeft de TS, namelijk een vriendin). Zorg voor je maandelijkse geld. En zorg óók voor een goede financiële back-up (en dat heeft TS óók).
Ik zie het probleem niet zo
Ik heb ze aan huis en kan mijn tijd zo indelen als ik wil, dat ligt ook nog even anders dan dat je je paard bij iemand anders gestald hebt staan.
maikeltje schreef:...................
Maar ik moet zeggen dat TS er wel bewust mee bezig is en dat vind ik wel weer heel positief. Er zijn jammergenoeg nog maar weinig meisjes van haar leeftijd die zo gemotiveerd zijn tegenwoordig

runningkawa schreef:Niks aparts
Als ik alleen bodem bedekking en eten tel ben ik ongeveer 120 per maand kwijt
Tel daarbij ontwormen, smid, enten.
Tuig dat verslijt of vervangen/aangepast moet worden.
Dan zit je snel richting 200 euro....en dan heb ik de paarden aan huis.
Op pension was ik dat gewoon aan stalling al kwijt, excl. smid en enz.
runningkawa schreef:Vlas is bij mij toch heel wat duurder
DendroFleur schreef:Vlas 5 balen per maand = 20 euro
brok 2 kilo/dag = 60 kilo/maand = 3 zakken a 10 euro = 30 euro
hooi 5 balen per week = 15 euro
hoefsmid ijzers rondom 40 euro/maand
Dan kom je dus op ongeveer 100 euro/maand. Dan komen er nog wel wormenmiddel en entingen bij. We hebben er 7 staan dus we hebben een krat met 100kg brok en kuilbalen. En vlas wordt groot ingekocht dus dat maakt het ook geodkoper.
maikeltje schreef:Maar ik moet zeggen dat TS er wel bewust mee bezig is en dat vind ik wel weer heel positief. Er zijn jammergenoeg nog maar weinig meisjes van haar leeftijd die zo gemotiveerd zijn tegenwoordig

): €50,- om de 2 maanden: €25,- p. m.
Als ik ga rijden tel ik ongeveer qua poetsen en rijden en de bak uitdoen 2 uurtjes
Maar ik ga niet iedere dag rijden, wil haar niet meteen overbelasten. Ik rijd haar nu 3 x in de week, dan misschien 4x. Maar dat moet ik eventjes uitzoeken qua tijd enzo.
Als ze de ene keer haar stal helemaal vies heeft gemaakt ga ik me echt niet aan de 3 pakken houden
Het is trouwens een stal van 2,5 bij 4 m. Ik weet niet of iemand dan echt een goede schatting kan maken. Zou idd kunnen dat ik toch aan de 4 pakken kom