Een pony in de tuin.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een pony in de tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:25

dat is geen 20 x 80...niet eens misschien
Als dat 20 x 20 is is het al veel...

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:31

runningkawa schreef:
dat is geen 20 x 80...niet eens misschien
Als dat 20 x 20 is is het al veel...

Niet alles staat er op. Er is nog meer waar die WEL mag komen. Dit is ongeveer een 3de...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:44

Nou het is niet te klein vind ik zelf.
Natuurlijk wel als je er een heele bak in wil zetten.
maar, een gezelschap pony (bv. een oud shetje) is wel bete als je die erbij neemt.
Ook gehoord dat geitjes ook kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:46

misschien googlemaps wil je echt duidelijkheid geven over de ware groote?

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:55

runningkawa schreef:
misschien googlemaps wil je echt duidelijkheid geven over de ware groote?

Geloof ik geloof jij me niet helemaal. Waarom zou ik liegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:59

Ik zeg niet dat je liegt, ik zeg dat het duidelijker is Lachen
Zeker omdat inschatten van grootte niet altijd makkelijk is Lachen

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:02

runningkawa schreef:
Ik zeg niet dat je liegt, ik zeg dat het duidelijker is Lachen
Zeker omdat inschatten van grootte niet altijd makkelijk is Lachen

Wou ook niet als een banketstaaf overkomen. Ik heb dit van mijn ouders... Ik denk dat het dus wel klopt...Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:04

kwam niet l*llig over van je en hoop dat dat van mij dat ook niet kwam, was iig ook niet de bedoeling.
Als je ouders het zeggen zal het wel kloppen, die hebben immers de tekening van huis en erf Lachen

Heb je het er al met hun over gehad wat je graag zou willen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:05

Als je niet precies weet hoe groot het totaal oppervlak is kun je ook even bij het kadaster navragen

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:55

Hoi, ik vind dat er best een shet in een tuin zou kunnen staan!
Mits je genoeg plaats heb voor hem/haar en hem/haar genoeg beweging kan geven!

Ik krijg in Juni ook een shetlandpony van rond de 1.10 en die komt ook in de tuin te staan, en krijgt een mooi luxe stalletje in de tuin en een uitloopje, plus dat hij/zij af en toe bij mijn verzorgshetlandertje in de wei mag staan! Lachen
En ik ga gewoon elke dag met me shet ff lekker buitenlopen/rijden..
Dus dat komt helemaal goed ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:58

dus jij vind af en toe mensen spreken ook genoeg?
Hoeft niet dagelijks, net wanneer een ander het uitkomt dat die je bij andere mensen lateN Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:06

Maar (zal waarschijnlijk al vaak gevraagd zijn) zijn je ouders het er ook mee eens? Als je alles dat rood omlijnt is weg moet halen... Ik kan je zeggen dat het dan erg veel werk is. Je kunt de weide er ook een stukje bij vandaan houden anders, maar dan ben je overal (ruim) een meter kwijt.

Net als Runningkawa wil ik niet banketstaaf overkomen, maar je kunt misschien anders gewoon eens echt effectief opmeten en er zelf een tekening van maken. Zo kun je zelf ook wat dingen alvast bedenken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:10

Ik denk dat jou ouders hier niet bij mee gaan wezen. Ik zou er als ik moeder was iig niet blij mee zijn als ik zo'n heerlijk grote mooie tuin had en mijn dochter wil daar even een pony in gaan proppen.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:28

Heb ook een tijd de shet in de achtertuin fase gehad. was toen net tien denk ik. Nu twaalf jaar later heb ik er een maar wel op de manege. Kan het nu zelf betalen omdat ik werk dus niet afhankelijk van ouders. Heb van te voren goed nagedacht wat het beste zou zijn en veel opgezocht. Ook twee shetten verzorgd voor vier jaar om ervaring op te doen en te leren. Nu is mijn shet een heel stuk gelukkiger dan als ik er een gehad had toen ik tien was zonder ervaring.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:31

het lijkt toch wel kleiner dan 20 bij 80. Zo op de foto. een google afbeelding zou inderdaad een beter overzicht geven dan deze foto's.
Ook zijn jullie omringd door buren (ookal is het huis waarschijnlijk "vrijstaand". Dat is duidelijk te zien op de foto's. Je kunt dus wel degelijk last krijgen van klagende buren door overlast.

Zou het, voor zover ik nu kan beoordelen van de foto's, niet snel doen als ik in jullie huis woonde.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:18

Ik zou je paardje niet aan huis zetten. Er moet zéker aan maatje bijkomen en wat denk je dat het allemaal kost om er eventjes een pony neer te zetten. Plus hoe ga je dat doen met de afvoer en aanvoer van stro ed.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:47

Mss een beetje een domme vraag, maar als ik je foto's bekijk, het stuk tegel, is dat nu de oprit van je garage of niet? Want je ouders moeten nog wel met de auto door kunnen natuurlijk, zonder altijd eerst pony's te moeten verplaatsen Knipoog

Ik zou ook al die bomen struiken uitdoen niet onderschatten...en vind het ook wel een beetje zonde van al die planten, maarja Lachen

creoolfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:50

Stal hem gewoon op een manege, of op een boerderij in de buurt. Dit is veel te klein.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:59

Niet om lastig te willen doen, maar iets wat ik me daarnet nog afvroeg: je hebt een hond, maar je gaat heel de tuin aan de pony's geven, heeft de hond dan nog wel plaats om eens een sprintje te trekken? Sommige honden kunnen wel overweg met paarden, maar niet allemaal (en omgekeerd natuurlijk, sommige paarden vinden honden super, anderen hebben er schrik van) dus je kan er niet vanuit gaan dat de hond wel op de 'wei' van de pony's kan lopen. En dan nog zou je voor elk plasje dat hij moet doen even de poort nr de wei openmaken...Mss niet zo handig?

Kan je hem idd niet gwn op de manege stallen, twee jaar is toch lang genoeg om ondertussen een andere stalling te vinden? En dat scheelt jou en je ouders ook een hele hoop verbouwingswerken aan de tuin Knipoog

sara2487

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:20

hoi

op zich denk ik niet dat het zo'n groot probleem is ivm oppervlakte maar... ik zou die stoeptegels erin laten! in de winter wordt het anders één slijk en met die stoeptegels staat hij nog lekker droog! Als je in de zomer geen weide hebt om je paard op te zetten, zal je wel heel wat hooi moeten inkopen en denk eraan dat je hiervoor ook opslagruimte nodig hebt!

Groetjes

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:08

Het ziet er uit als een echte "tuin" midden in een woonwijk (ik zie allerlei gebouwen op de achtergrond). Uit je verhaal had ik een beeld in m'n hoofd van een grote lap grond (van 20x80) achter jullie huis met geen naaste buren (zoals je in één van je posts zei). Dit lijkt me niet handig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:04

Ziet eruit als een "echte" tuin en zeker het tegelstuk ziet er klein uit... Meid, zoek een goedkoop weilandje dat niet te groot is, vind je vaak ook voor een prik en daar ben je vast veel beter mee af... Dit wordt een zooi vrees ik.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:59

idd het ziet er klein uit, staan veel planten,bomen e.d. in, en je ouders gaan denk ik neit heel de tuin eraan opofferen dan word het nog kleiner!
als je zo graag een shet wil zou ik even de tijd nemen om een goede stalling te zoeken (bij een boer of pensionstalling)
een meisje die ik ken wou ook paar pony in de tuin Dromen ongeveer even grote tuin als jou nou ze mog ineens niet heel de tuin gebruik dus had de pony niet zo veel ruimte,de tuin is er echt niet mooier op geworden hij heeft alle bloemen e.d. vertrapt oftewel het is een grote zooi geworden ook omdat hij gewoon niet zoveel ruimte had en geen maatje en ging zich vervelen
denk alsjeblieft na
een boer wil nog wel eens een stukje weiland uitlenen tegen een kleine vergoeding

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:04

pearlie schreef:
Het ziet er uit als een echte "tuin" midden in een woonwijk (ik zie allerlei gebouwen op de achtergrond). Uit je verhaal had ik een beeld in m'n hoofd van een grote lap grond (van 20x80) achter jullie huis met geen naaste buren (zoals je in één van je posts zei). Dit lijkt me niet handig.

Dat idee had ik ook.....
Nee sorry als ik het zo bekijk dan is dit niet geschikt voor een pony.

Ik wilde vroeger ook heel graag een pony en mijn ouders hadden toen ook een grote tuin. Dus naar mijn idee kon dat ook makkelijk.
Nu ik ouder ben, weet ik gewoon dat dit nooit had gekund.

Kijk wij hebben wel onze paarden op redelijk klein stuk grond, maar er stond bij ons dan ook al een stal en er was een paddock (en wij wonen in het "buitengebied".

Dus ik denk dat je het beste een stalling in de buurt kunt zoeken.

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:16

khirshanta schreef:
Maar (zal waarschijnlijk al vaak gevraagd zijn) zijn je ouders het er ook mee eens? Als je alles dat rood omlijnt is weg moet halen... Ik kan je zeggen dat het dan erg veel werk is. Je kunt de weide er ook een stukje bij vandaan houden anders, maar dan ben je overal (ruim) een meter kwijt.

Net als Runningkawa wil ik niet banketstaaf overkomen, maar je kunt misschien anders gewoon eens echt effectief opmeten en er zelf een tekening van maken. Zo kun je zelf ook wat dingen alvast bedenken!

Ik had ook een tekening gemaakt, maar mijn hond had hem opgegeten.. Alles wat rood omleind is hoeft niet perse weg, ik kan er ook voor zorgen dat ie er niet bij kan komen..