Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hollybolly schreef:voor een verzorgster/bijrijder ben ik thuis aan t overleggen.
Super, dat is de eerste stap!
Als ik het uitleg dat het belangrijk is voor mn paard dat ze een maatje heeft waarmee ze naar buiten kan doet men er weinig mee. ze horen het aan en lopen weer weg. ze zeggen dat t paard kalfjes om haar heen heeft en dat ze haar af en toe wel aaien maarja daar heeft ze niks aan natuurlijk.
Mmmm, duidelijk niet iemand die verstand van paarden heeft, dat is jammer. Maar kun je geen voet bij stuk houden? Het is toch jouw paard? Je hebt wel verteld dat je je paard niet zomaar ergens anders kunt stallen, maar ik heb niet precies begrepen waarom, en zeker niet omdat die man blijkbaar niets heeft/lijkt te hebben met je paard. Kun je toch niet echt een keertje rond de tael gaan zitten, met alles wat je niet zint op een papiertje, zodat je niks vergeet, en met goede argumenten erbij?
Heb zelfs gevraagd aan de boer of hij dat deken om zou kunnen doen maar daar ging hij niet aan beginnen, daar snapte hij toch niks van. Ja handig, komt hij er weer mooi onderuit. hij wil haar best buitendoen, doet hij ook wel, als de wei droog is in de lente en het najaar. maar in de winter met dek op doet hij niet.
Het is al gezegd: dan doe je 'm toch gewoon een ongevoerde regendeken op, dag en nacht? (Als je haar per sé een deken op wilt doen.)
ik zal wat vaker tijd maken voor mn meisje en zal zorgen dat ik genoeg geld heb om zand te laten storten met drainage zodat ik volgend jaar haar elke dag naar buiten kan doen. dan kan de boer haar gewoon in de bak doen, dan hoeft ze van mij wanneer het mooi weer is geen deken op. Ook kan ik dan wat vaker gaan rijden, lekker thuis dat is toch wel erg handig.
Dat is wel een idee, maar is en stuk grond goed draineren is vast ook niet gratis; kun je je paardje toch niet beter dan ergens anders neerzetten waar de 'basisdingen' goed geregeld zijn? Spaart je ook een hoop tijd uit! En over die deken snap ik toch niet helemaal: waarom wil je toch je paard een deken op als hij in de modder staat, en niet in een droge bak? Daar zie ik de logica niet helemaal van inWat trouwens een idee is, is je paard gewoon lekker dag en nacht buiten te laten als je bak gedraineerd is: fijner voor het paard, en fijner voor jou én de boer, want jullie zijn gen tijd kwijt met het paard binnen/buiten zetten. Kun je d'r ook veel makkelijker een Shet bijzetten, lekker samen buiten in de bak!
Hollybolly schreef:Ik ga niet zomaar verhuizen omdat het paard vroeger van de vader van de boer is geweest, het paard blijft op de boerderij is de afspraak.
pearlie schreef:Ir111 schreef:Hoe moeilijk is het om een verzorger te zoeken? Of een stal waar het paard gewoon naar buiten kan? Of meer tijd maken? Of als dat allemaal niet kan het paard verkopen?
Sorry hoor, maar een weg creeer je of die nou makkelijk is of niet.
Wie zegt er dat ik wel een makkelijke weg heb?
Soms is dat heel moeilijk. Niemand kan voor niemand beoordelen hoe makkelijk de weg is.