meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:29

__Esther__ schreef:
ervan uit gaan dat het paard wel de (natte) paddock in rent als je der recht voor de ingang los klikt....
voorgaande keren ging het altijd goed en net die ene keer niet. Die fout maak je daarna ook nooit meer ROFL
Mevrouw ging gezellig feest vieren in een super grote, open buitenbak.
Op dat moment niet echt grappig, achteraf gelukkig goed afgelopen en kunnen we er om lachen Haha!

Verder heb ik nog wel 1001 fouten gemaakt.
Té veel om op te noemen Cool

Ha ha zelfde heb ik ook eens gehad Clown

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:33

spelen met 2 ponies in de wei, ze waren pas 1,5 jaar oud en ik rende van de ene kant naar de andere kant; leuk als ze achter je aan komen zeg! minder leuk wanneer je tussen ze in komt te staan en ze naar elkaar bokken; dat doet zeer!
of in de box de poep verwijderen terwijl paardje staat te eten (eentje die alleen maar oog heeft voor zn voerbak) om hem niet te laten schrikken leg ik mijn hand op zijn kont zodat ie weet waar ik ben... beng klap tegen mn heup en maanden fysio.. Blond

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:37

Anouar 's winters dag en nacht op stal zetten. Arm dier.
Gelukkig weet ik nu dat dat helemaal niets voor hem is en staat hij lekker dag en nacht buiten.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:30

Haha er zitten veel leuke tussen Haha!
Ook een paar waarvan ik blij ben dat het goed is afgelopen!

Ik heb er zelf ook nog wel een paar:

Bij mij staan ze allebei thuis (D-pony en paard) en hebben we een bak/paddock waar de stal aan grenst. Als ik ga rijden doe ik nooit de stal dicht..
Toen ik op mijn pony aan het uitstappen was, dacht ik wel even mijn ogen dicht te kunnen doen, ik vertrouwde haar wel.. Loopt ze de stal in, maar daar past ik niet bij in, als ik erop zat..
Gevolg: 2 enorm blauwe knieën en een week niet kunnen lopen Clown

Met mijn paard: in de herfst met winterjas naar buiten lopen, erachter komen dat die jas toch wel erg overbodig was, en vervolgens jas laten liggen. Maar er zaten nog brokjes in..
Gevolg: Jas in 1000 stukjes terugvinden in de bak de volgende ochtend ...

Ook met mijn paard: met afzadelen eerst de singel erafdoen (paard stond los, hoofdstel al uit en halster niet aan) hij bleef altijd staan, maar dit keer schrok hij van de hond die iets om liet vallen.. Paard draait zich om en rent bokkend weg..
Gevolg: Mn nieuwe dure zadel met een klap in het zand.. Gelukkig had het zadel niets!

En een paar keer vergeten water bij de pulp te doen, waardoor mijn vader 's ochtends een halfuur te laat was, omdat het water er nog in moest trekken Clown

En de teugels door de neusriem doen (niet opletten vroeg op zondagochtend) en naar de ponyclub toerijden.. Er daar achter komen dat het kwam dat de pony niet luisterde, omdat die teugels zo zaten... Koe

En ik heb er nog wel 10000...

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:46

Onder de buik van mn paard doorgaan. En vervolgens loopt ze weg, nou net goed afgelopen kan ik je vertellen.
Nooit meer gedaan daarna.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:55

Gekke/drukke/paarden die goed in ontsnappen zijn in de stapmolen zetten.

Alles helemaal ontsnap-bestendig gemaakt. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen (nog geen idee). In ieder geval na 10 minuten alles nog een keer gecontroleerd (alles nog goed dicht)samen met iemand anders. Ik wil naar binnen lopen (30 meter verderop) en opeens hoor ik die paarden buiten de molen.

Gelukkig liepen er 2 richting stal (gelijk in stal), maar de andere 2 gingen in volle galop richting de weg. Je hebt een soort van 2 rollen, 1 richting fietspad en daarna 1 richting de weg. Wat doen die *** paarden, niet naar het fietspad met gras maar de weg op Nagelbijten / Gniffelen

Alle auto's waren gestopt en hadden ze een soort van opgesloten, ik samen met iemand anders die 2 paarden weer mee naar stal genomen. Gelukkig was alles goed afgelopen, maar hoe die paarden waren ontsnapt :S ??

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:49

Pony aan een automatisch/electrisch hek zetten en vervolgens per ongeluk het "open" knopje indrukken waardoor pony zo'n beetje tussen twee hekken vast kwam te zitten. Nagelbijten / Gniffelen
Het bewijs dat een jong kind alleen met een pony laten niet erg verstandig is. Bloos
Gelukkig leeft pony nog.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:50

Lenneke_ schreef:
Anouar 's winters dag en nacht op stal zetten. Arm dier.
Gelukkig weet ik nu dat dat helemaal niets voor hem is en staat hij lekker dag en nacht buiten.

Dat is goed Lenneke!!! Helemaal met je eens..... Haha!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:24

Op een erg warme zomerdag een onwillige pony uit de wei plukken, in een (openstaande) box zetten om te poetsen en je omdraaien om het zadel te pakken .... En vervolgens een beledigde pony naast de wei vinden: "maak dat hek eens open, mens, je ziet toch dat ik er niet in kan! Nors opkijken "

Op de manege had ik een keer een andere beugelriem nodig voor een smal a-ponytje. Diertje was al opgezadeld, dus ik dacht slim te zijn en liep met pony de zadelkamer in op zoek naar een beugelriem. Pony vond het allemaal prima, maar bleek nogal hoge nood te hebben ...

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:26

Mijn grootste fout.
Eens denken..
Mijn paard straffen terwijl die niks had gedaan:'(
En We hebbe te hard gereden in de auto met de trailer.
Hierdoor is ze bag geworden. en ze wil nu nog steeds niet de trailer in:'(
Zonde..
Kus

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 00:13

Een echte fout wil ik het niet noemen maar het was wel heel naief:

Als eerste echte eigen paardje een jaarling kopen die nog nooit in handen was geweest...en als de dood voor mensen was.

Heb hem maar 2 maanden gehad (is overleden) en in die 2 maanden heb ik hem uiteindelijk op een dag kunnen benaderen en aaien (dmv NH-les van een goede instructrice).

Maar wat een lange weg zou ik nog te gaan hebben gehad met die jaarling zeg...terwijl ik zo onervaren ben (bijrijdpaardje wel veel van geleerd maar die was zo goed opgevoed en berijdbaar).

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:24

Mijn grootste fout was dat ik per ongeluk Niels op een spekglad stuk ijs had laten wandelen. Ik liep er net langs op maar Niels er midden over.. Ik wist echt niet hoe ik dat beest er ooit weer afkreeg, geen enkele grip had hij.. Uiteindelijk is het met hulp gelukt om hem eraf te 'duwen', maar ik pas in het vervolg wel beter op. Ach gut

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:29

Niet laten voorrijden bij het kijken naar een nieuw paard.
Heb die fout meerdere malen gemaakt, en ben er 2 x binnen 1 minuut af gegooid. Waarna ik bij de eerste keer toch een week flink pijn heb gehad. En het dan toch nog een keer doen he....... Vork

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:21

De meest domme fout die ik me nog kan herinneren was bij het in de wei zetten van mijn toenmalige verzorgpony. De wei was afgezet met schrikdraad en de pony had altijd al moeite om het hek door te gaan. Ik zag te laat dat de stroomdraad tegen het hek aanzat, en toen ik het hek vastpakte kregen de pony en ik allebei een flinke schok. Hierna heeft het wel een paar weken geduurd voor ik hem weer alleen de wei in kon krijgen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:35

wat een irritante fout is bij verzorging en waar ik me echt nog vaak aan erger ook is mestvorken scheppen en bezems in een gangpas laten staan of op nog onmogelijkere plaatsen laten staan. Als ik vroeger mijn vork neerzette met de tanden de verkeerde kant op of niet gewoon in de kruiwagen legde kreeg ik binnen 2 minuten een borstel van de baas naar mijn hersens Bloos

Ik doe dat ook echt nooit.

maar op de meeste stallen vind ik (gevaarlijk) rondslingerende toep het domst en irritantst.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:00

Riant schreef:
wat een irritante fout is bij verzorging en waar ik me echt nog vaak aan erger ook is mestvorken scheppen en bezems in een gangpas laten staan of op nog onmogelijkere plaatsen laten staan. Als ik vroeger mijn vork neerzette met de tanden de verkeerde kant op of niet gewoon in de kruiwagen legde kreeg ik binnen 2 minuten een borstel van de baas naar mijn hersens Bloos

Ik doe dat ook echt nooit.

maar op de meeste stallen vind ik (gevaarlijk) rondslingerende toep het domst en irritantst.

Daar zag ik gister nog iemand een stomme fout mee maken.
Persoon zet bezem weg, (verkeerd om uiteraard) en bezem valt tegen buik van een super gevoellige pony. Pony gaat 5 min. lang uit zijn dak en heeft daarna nog heel lang staan trillen, en het duurde zeker een half uur voor hij weer een beetje tot zichzelf gekomen was.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:06

Mijn grootste fout...Staldeur openlaten Bloos

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:20

Sja en het gebeurt zoveel.. terwijl als je een bezem schep of vork gewoon even andersom zett kan die niet vallen en mocht er een paar of iemand op gaan staan wipt ie tegen de muur aan en niet ervanaf in iemand zijn smoelwerkje Haha!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:46

aansingelen bij een bijtend paard en hem dan niet goed vastzetten.. au!! xD

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:28

Ik was een keer een merrie in haar boks aan het afzadelen, ik legde het zadel even buiten de box (en liep er zelf ook uit) en ik had de box open gelaten.
Ik was even vergeten dat ze hengstig was en er om de hoek een hengst in de paddock stond, ze rende me zo voorbij.
Gelukkig hebben we haar snel kunnen vangen.

En ook een keer ging ik een paard uit de wei halen, met een hoofdstel. Het paard had geen zin om te werken, ik had alleen de teugels over zijn nek, en hij besloot weg te gaan, de teugels door midden dus ...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:58

Hooivork in de gang laten liggen en doodleuk door de stal lopen om je pony op te halen. *Beng* zo de hooivork tegen je hoofd. Auw. Vork

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:11

Mijn grootste fout is dat ik soms nog al eigenwijs ben.
Als ik bijv. al weet dat ze heel druk is en keihard gaat rennen vliegen etc.
Toch nog denken dat ze rustig gaat wachten met als resultaat achter een
paard áán vliegend, plaats in alleen het paard vliegend.
Maar nog meer, kan er alleen niet zo gauw opkomen..

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:51

Shirley_ schreef:
Mijn grootste fout is dat ik soms nog al eigenwijs ben.
Als ik bijv. al weet dat ze heel druk is en keihard gaat rennen vliegen etc.
Toch nog denken dat ze rustig gaat wachten met als resultaat achter een
paard áán vliegend, plaats in alleen het paard vliegend.
Maar nog meer, kan er alleen niet zo gauw opkomen..

daar heb ik dus ook altijd last van Tong uitsteken...

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:08

ik had ook een keer toen ik nog een veulentje verzorgde dat ik hem even in de paddock zette, maar hij was nog zo klein dat hij onder de hekken van de paddock ging, we hebben hem toen met z;n allen ingesloten en hem gelukkig nog kunnen vangen Lachen

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:48

ik weet niet, volgens mij heb ik nog geen fouten gemaakt, met gevolgen.. Bloos