Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:43

Effy schreef:
Waar ik woon heeft niets te maken met waar ik sta Knipoog Maar ik sta aan de rand van Den Haag/Wateringen. Faciliteiten: 2 binnenbakken 20x40m, springwei van ong. 60x50m, buitenbak ong. 20x40m, overdekte stapmolen, spuitplaats, solarium, onbeperkt lessen, incl. hooi, stro (vlas voor mij), voer en uitmesten.

En ja, aan de andere kant is het gras altijd groener, voordat ik voor gek versleten word.

Ik bedoelde ook meer welke kant je staat Knipoog sorry!

Je faciliteiten zijn ook niet mis... Dan vind ik dat maandbedrag niet "schrikbarend hoog" voor deze omgeving.
Uiteindelijk betaald je voor wat je krijgt. Die 2 binnenbakken, overdekte stapmolen,springweide en solarium maken de prijs gewoon hoog en verklaren jou prijs.

Als je voor dat bedrag een stalling met alleen buiten bak had, dan had ik op zn minst een stal met goudenvoerbak verwacht Knipoog

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:45

Bij mij ook al 25,-
en in begin van het jaar ook al 10,- dus bij elkaar 35,-!!!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:53

Als ik me niet vergis mag een pensionhouder maar 1 keer perjaar de huur verhogen met max. 5%.
Dus als je 200 euro betaald mag er maar 10 per maand bij!
Als ik jullie was zou ik dus maar eens navraag gaan doen of dit wel wettelijk is toegestaan

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:54

De stal waar mijn verzorgpony staat heeft op tijd ingekocht, is dus niet duurder geworden.
Maar weet iemand wat het zou kosten om een d pony onbeperkt hooi te voeren deze winter, per maand?

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:17

Ik ga naar een stal voor 100 euro per maand, maar je meot wel zelf stro regelen! Maar we hebben nog allemaal van vorig jaar over dus dat gebruik ik dan! Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:20

laura1986 schreef:
Maar weet iemand wat het zou kosten om een d pony onbeperkt hooi te voeren deze winter, per maand?

Dat is een vraag die niet in dit topic hoort, maar je geeft het zelf al aan. Dat ligt geheel aan hoeveel die d-pony eet. Vork

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:35

FlairS schreef:
Krijg net een belletje van Ecobodem. Helaas kan hij geen vllas leveren.Volgens hem komt het momdjesmaat binnen en kan hij in ieder geval geen hele vracht leveren.Leuk!Geen bodembedekking voor 30 paarden dit jaar?

Hoeveel vlas wil je hebben ?

RoosJamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:41

Wij krijgen op onze stal nu vlas, en de prijs wordt met 20,- verhoogd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:42

Vanwege dat vlas?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:13

Chantal511 schreef:
Ik ga naar een stal voor 100 euro per maand, maar je meot wel zelf stro regelen! Maar we hebben nog allemaal van vorig jaar over dus dat gebruik ik dan! Lachen

dat is ook erg jammer, want als het door de stal groot ingekocht wordt, is het imo goedkoper dan wanneer ieder voor zich 3 baaltjes bestelt
of zie ik dat nu verkeerd?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:25

gelukkig hebben wij nog geen stijging gehad. Van de eigenaren hoorde ik dat er een stal in de buurt al wel flink verhoogd had. Maar uit zijn reactie van die verhoging dacht ik te kunnen concluderen dat ze het voorlopig bij ons nog niet verhogen! Ik hoop het maar! Scheelt toch weer, ik vind alles al duur genoeg!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:28

luxje schreef:
Chantal511 schreef:

dat is ook erg jammer, want als het door de stal groot ingekocht wordt, is het imo goedkoper dan wanneer ieder voor zich 3 baaltjes bestelt
of zie ik dat nu verkeerd?

Mja dat is wel zo maar ik denk dat het ook wel voordelen heeft. Als mensen zelf uit moeten mesten is het misschien ook maar beter dat ze zelf het stro kopen. Er zijn altijd mensen die dagelijks twee plakken stro in de stal smijten en daardoor meer gebruiken dan een ander, maar wel evenveel betalen. En een paard wat overdag altijd buitenstaat heeft ook minder nodig dan een paard wat de meeste tijd binnenstaat enzovoorts. Dus om dat soort conflicten te vermijden kan ik me voorstellen dat ervoor wordt gekozen om mensen hun eigen stro te laten kopen. Plus dat het prijsstijgingen in dit soort situaties onnodig maakt.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:50

Bij mij op stal is de stalling ook met €15,- verhoogd per september door de slechte oogst. En het is al aangekondigd dat er van de winter nog eens €10,- bovenop zal komen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:03

Hier in de omgeving nog niets van verhogingen gehoord, hoop ook dat dit zo blijft. Zit niet te wachten op een verhoging.

BelseKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:17

Hier gaat het stalgeld ook omhoog, maar ik betaal zelf gelukkig geen stalgeld Haha!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:44

Ik had vandaag een brief gekregen en daar stond alleen op dat we door de prijststijging erom moeten denken met uitmesten.

JackMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:05

bij ons moeten we ook heel zuinig zijn met mesten vanwege dat het stro uit spanje komt en heel duur is natuurlijk

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:26

Dan is het fijn als strooisel los betaald wordt, dan kun je zelf bepalen hoeveel je er aan uit wilt geven en heeft de pensionhouder er geen last van als je meer gebruikt en jijzelf geen ergernissen dat er te weinig in de stal ligt of je stal niet goed schoon en droog wordt gehouden...

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 07:05

Hoi Duivel Bij ons is het stalgeld met 11% gestegen ik zet onze pony in de wei met een inloopstal dan maar geen binnenhal en stapmolen
ben blij dat ik dat nog achterdehand heb en daarna zie ik wel. Tong uitsteken

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 07:17

Denk dat het bijna overal wel omhoog gaat.
De stroprijs gaat volgens mij ook wel weer omlaag, maar op het moment is het stro heel schaars, en moeten ze er dus meer voor vragen, om op 'het zelfde' uit te komen als normaal ofzo denk?
Want ze hebben iig geen veel stro dit jaar, dus als het volgend jaar wel weer goed gaat, zakt de prijs ook weer. Ja

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:01

Hier in de omgeving stijgen de prijzen ook behoorlijk, zelfs een stal die met €45,- omhoog gaat Geld, geld!
Ik sta bij familie, en m'n paarden staan 24/7 buiten, dus heb er verder geen last van (paarden staan er ook gratis), en vanaf komend jaar aan huis.
Maar het is wel erg vervelend dat het stalgeld zo stijgt, als je kijkt want het op jaarbasis meer gaat kosten..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:14

wij gaan per 1-11 met 15e omhoog (van 290 naar 305). ik snap het wel; die mensen hebben veel hogere kosten nu. mestafvoer duurder, stro 2x zo duur (komt uit Zuid-Spanje nu). ze willen wel dezelfde kwaliteit leveren (dus net zo hoog opstrooien) en dat vind ik een goede zaak.
tuurlijk baal ik ervan, maar niks aan te doen!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:18

Bij mij is het met 15 euro gestegen! Van 240 naar 255 euro.

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:07

nou bij ons niet hoor het blijft 200 incli en nog steeds zeer goed stro

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:11

Arjen2 schreef:
FlairS schreef:
Krijg net een belletje van Ecobodem. Helaas kan hij geen vllas leveren.Volgens hem komt het momdjesmaat binnen en kan hij in ieder geval geen hele vracht leveren.Leuk!Geen bodembedekking voor 30 paarden dit jaar?

Hoeveel vlas wil je hebben ?

Las net pas je reactie.
Wij kopen al een paar jaar,met de hele stal, een volle vracht vlas via Ecobodem.
Half augustus heb ik voor het eerst een mail gestuurd en geen reactie ontvangen
Toen gebeld;Antwoordapparaat.Begin september weer gemaild en toen kreeg ik een mail terug dat het tot week 40 zou duren voordat geleverdzou worden.Inmiddels was de prijs flink gestegen.In week 40 belde hij om te vertellen dat hij de afspraak niet na kon komen.Inmiddels is de prijs zo hoog dat het voor mij niet meer rendabel(ik schiet het namelijk voor) is een volle vracht te laten komen en zijn wij op zoek naar alternatieven.