Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maanling schreef:Nu lijkt iedereen zo'n fan te zijn van 24/7 op de wei, maar geldt dat ook voor de zomer/dazendagen? Ik weet wel wie er bij ons op stal géén voorstanders van zijn om 24/7 buiten te staan, en dat zijn de paarden!
Die staan normaal gesproken van 's ochtends heel vroeg tot een uur of 15.00 uur buiten. Maar in de zomer staan ze al veel vroeger bij de hekken te draaien of ze alsjeblieft naar binnen mogen, omdat ze zo'n last hebben ze van de dazen.
In die tijden is het dus voor de dieren alleen maar prettig om wat meer op stal te staan.

Citaat:Een box van 3 x 3 is feitelijk ook heel klein voor de moderne grote paarden!!!!

Marjoow schreef:Ik heb niks tegen stands. De paarden kunnen liggen als ze willen, de paarden krijgen genoeg aandacht en ze zijn naar mijn mening veiliger dan een box. Ja ze staan met hun kont naar je toe, maar het gangpad waarin je loopt is breed genoeg, als je in het midden loopt komen ze niet eens bij je in de buurt. Ik ben ook van mening dat de manegepaarden niks te klagen hebben (bij mij dan) De stallen worden elke dag minstens 2x uitgemest, de stal word na iedere les aangeveegt, de paarden krijgen zat aandacht, ze krijgen genoeg voer, ze hebben water de hele dag door. Ja dit is normaal. Maar dit zijn die paarden gewend. Ik vind niet dat stands afgeschaft moeten worden. Op deze manier leer je wel goed met paarden omgaan, je leert ze gerust te stellen en je leert wat je moet doen als zo'n paard een keer bang word. Ja ze staan vast aan de muur, maar wat moet je dan? Als je niet veel ruimte hebt op je manege, moet je dan maar de helft van de paarden in een box zetten, de andere helft past er geen eens meer bij, en die dan 4 uur per dag in de les laten lopen? Dat vind ik pas zielig, Manegepaarden die gewoon 4 uur moeten lopen per dag. Met stands kun je meer paarden kwijt en dus hoeven ze niet zo veel te lopen. Verder krijgen ze genoeg weidegang en ze staan naast elkaar met tralies ertussen. Ze hebben contact met medepaard, zijn dus niet alleen en ze kunnen zo prima leven. En denk maar niet dat alle paarden in een evengrote stal als de pony's staan, voor ieder paard/ponymaat is een aparte stalmaat. Je moet een paard als een paard behandelen en niet als een mens.