wie betaalt jou paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Re: wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:47

ik koop zelf,onderhoud zelf en heb zelfs extra ponys voor andermans kinderen...en nee ik ben niet rijk en werk niet fulltime maar niemand komt hier te kort..

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:57

Ik ben 24 en woon op mezelf heb 2 paarden, waarvan 1 dure.
En ik krijg vaak het commentaar (zelfs hier op stal) dat ik verwend ben. Nou ik werk er hard voor en betaal alles zelf, oke mijn vriend (woon samen) die betaalt ook wat mee. Hij vind er jammer genoeg niks aan hoor, dus op stal komt ie nooit.
Maar goed hij heeft ook zijn hobby's waar geld naartoe gaat, moet kunnen.

Dus ja ik betaal alles zelf. Sta wel op een dure stalling (429 euro per maand, per paard), maar daar zitten wel groepslessen bij in, zoveel als ik wil.
Ik heb 3/4 keer per week prive les en 2/3 keer per week groepsles.

De spullen voor mijn paard betaal ik uiteraard ook zelf, met mijn verjaardag vraag ik soms wel iets voor m'n paardjes (pads ofzo).
Verder zijn de hoefsmidkosten best te doen (heb er maar 1 op ijzers) en veearts komt natuurlijk wanneer nodig. Nu is toevallig eentje gewond dus komt elke dag de veearts, dus ja dan zal ik even geen nieuwe dure spullen kopen. Eerst de veeartsrekening betalen, dat zal wel schrikken zijn

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:02

tot mijn 16de hebben mijn ouders mijn pony's onderhoud betaald, vanaf mijn 16de moest ik zelf alles betalen! scheelt wel dat ik mijn paardjes thuis heb staan dus dat ik geen vaste maandelijkse kosten heb... de ene maand ben ik 500 euro kwijt omdat ik stro en hooi en ander voer heb gekocht en de andere maand ben ik 10 euro kwijt omdat ik 1 zakje voer heb gekocht...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:42

Mijn pony werd door mijn ouders betaald. Mijn paard heb ik nu 3 jaar en heb ik zelf gekocht en onderhoud ik ook zelf.
Ze staat aan huis, ik studeer nog en heb een bijbaantje om mezelf (kleding, bezine, ed) en mijn paard te kunnen onderhouden, mijn stufi spaar ik.
Ik houd op het moment niet veel tijd over omdat ik 5 dagen per week stage loop en op zaterdag en zondag werk, dus meestal ga ik dan savonds nog rijden.

Wat ik met haar doe als ik op mezelf ga wonen weet ik nog niet, dat duurt nog wel een paar jaartjes. Maar ik hou er rekening mee dat als ik het niet rond ga krijgen het paard verkocht zal moeten worden.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:35

toen ik mijn arab nog had, betaalde ik samen met mn zus de stalling. dat lag rond de 200/250. dat weet ik niet precies meer.. mijn moeder betaalde de verzekering (30 per maand) en de DA kosten en de spullen. eerst wilden we het andersom doen, maar gezien de DA kosten en de kosten van de spullen onregelmatig zijn hebben we besloten om de vaste lasten te betalen zodat we wisten wat we konden verwachten.
Ik heb betaald sinds ik 13 was, d.m.v een krantenwijk en daarna met andere baantjes

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:54

ouders betalen stalling en veearts + HS
Rest is voor mij.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:08

Mijn ouders betalen eigenlijk bijna alles. Wel als ik zelf iets extra's wil (dekjes, dekens, halsters etc.) betaal ik het zelf Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:16

Hier hetzelfde. Mijn ouders betalen de dierenarts, hoefsmid en hooi en alle kosten daarom heen zijn voor mezelf.

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:27

De pensionkosten, DA hoefsmit etc betalen mijn ouders.
Ook de aanschaf van mijn nieuwe paard, keuring etc hebben mijn ouders betaald.
Ook van mijn vorige pony.
De nodige spullen betalen hun, dus binnenkort komt de zadelmaker, als het blijkt dat mijn zadel niet goed ligt betalen hun een nieuw zadel, hun betalen ook de transportbeschermers die ik binnenkort nodig heb, en een nieuwe winterdeken, dat soort dingen betalen hun dan ook nog!
Een extra dingetje als een nieuw Dekje o.i.d. betaal ik dan van mijn zakgeld (15 euro in de week).

Ligt idd aan in welke regio je zit, wij betalen hier 130 euro aan (vol) pensionkosten op een prive stal met maar 10 boxen.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:32

Mijn ouders hebben de aanschaf betaald en de eerste jaren alles wat daarbij kwam. Toen ik zelf wat ouder werd en kon sparen etc heb ik zelf mijn hoofdstel + zadel gekocht. Nu ik zelf werk betaal ik alles zelf, niet altijd makkelijk maar als het niet anders kan betalen mijn ouders bij. Maar probeer zoveel mogelijk zelf te betalen.

Violet_Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 01:57

Ik krijg binnenkort een eigen paard (samen met m'n zus Tong uitsteken) Mijn ouders betalen overal de helft van, dus van wat het paard kost, maar ook van de maandelijkse kosten. De rest betalen m'n zus en ik zelf.

Lisa_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 06:51

Ik zou het helemaal zelf betalen. Ik ben een aantal maanden terug voor een paard wezen kijken. En een aantal maanden daarvoor ook. Ik had alles al geregeld. De stal, het voer, strooisel ... alles. Ik zou dat gaan betalen van mijn salaris. Ik zou niet veel over hebben in de maand, maar op dat moment is het paard mijn prioriteit.
Na het laatste paard bezocht te hebben ( geen succes ) ben ik gaan lessen met het paard wat ik mag rijden voor kennissen. Ik heb het er prima naar mijn zin en heb het eigen paard even vooruit geschoven. Het gaat nu zo lekker en ik heb daar zoveel kansen en plezier.

Maar in principe zou ik voor het financieren van een paard alleen maar naar mezelf kunnen kijken. Mijn moeder vind het niks. Mijn vader vind een paard wel leuk, maar vind zich nog niet bekwaam genoeg om er ook echt iets mee te beginnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:42

Wie mijn paarden betaald? Wel, iedereen die in de achterhoek woont, betaald mee aan mijn paarden Haha!
Ik betaal mijn paarden van mijn salaris. Mijn salaris komt van het Waterschap Rijn en IJssel en Rijn en IJssel wordt betaald door alle inwoners van de achterhoek. Alle achterhoekers betalen dus mijn paarden Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:04

Ik samen met mijn ouders Ja
Grootste deel mijn ouders natuurlijk, betalen eigelijk alles. Wilden gewoon dat ik wel zélf een deel betaalde, want het is wel mijn pony. Als ik echt iets nodig heb, betalen zijn het gewoon hoor Knipoog Maar van die onzinnige dingen ... Die mag ik mooi zelf betalen Haha!

lavke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:03

ik heb een, verzorgpaard dushoef ik geen kosten te betalen zoals stalling, veearts.... Haar korrels koop ik zelf en hier en daar wat gerief

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:44

vroeger toen ik niet werkte en op school zat betaalde mijn ouders de paarden en nu ik al een heel poos werk betaal ik alles zelf aan mijn eigen paard,en de merrie was eerst van mijn zus maar dat klikte niet tussen hun en wel met mij en de merrie en toen heb ik haar van mijn zus overgekocht en ik heb mijn merrie nu 7 jaar.

Sofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:20

Mijn ouders zijn ook zo lief om mijn stalling, hoefsmid, dierenarts en de hoognodige dingen te betalen. Dingen die overbodig zijn mag ik lekker zelf betalen, wat me niet meer als logisch lijkt. Respect voor de mensen die nog op school zitten en het toch voor elkaar krijgen hun eigen paard te betalen! Ik zou echt niet zoveel tijd hebben om zo veel te werken!

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:24

Mijn ouders betalen me ponys en me paard.
Ik betaal bijna niks. Soms lenen ze wat maar dat krijg ik dan 2x dubbel terug want ik doe niet aan zakgeld. Als ik iets wil wacht ik altijd als ik geld over heb. En veel dingen voor me paard/ponys krijg ik.

laatst als cadeau voor me verjaardag een tuig voor me ponys. Maar dan krijg ik verder niks (hoef iik dan ook niet)

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:33

Ik heb mijn paard gekeregen toen ik 15 was. Omdat ik toen kon gaan werken.
Ik betaal alles zelf maar dan ook echt alles.
Plus elke week ook nog priveles.
Ik werk nou full time dus nu kan ik het betalen. Maar daarvoor betaalde ik ook alles zelf dan maar minder kleren en uitgaan.

Mijn ouders geven niks om paarden en zou ook niet willen dat ze Skotti voor mij zouden betalen.

maar stel dat hij echt maar dan echt ziek zou worden. Dan zouden ze het wel batalen maar ik zou erop staan dat ik alles terug zou betalen.
ik heb echt pietlutig. maar het is tenslotte MIJN paard:D

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:37

Mijn ouders betalen mijn paard Haha!
Ik heb hem van mijn ouders gekregen voor mijn 8e verjaardag
En ik kan nog niet werken daar ben ik met 12 jaar nog te jong voor

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:55

Ik studeer, woon op mezelf en betaal mijn paard helemaal zelf. Mijn stufi gaat op aan de huur van mijn eigen kamer. Ik heb een extra beurs waarvan ik boodschappen kan doen en mijn paard 'werk' ik bij elkaar. Ik ben ongeveer 200-300 euro per maand kwijt aan stalling en andere vaste kosten (suplementen, lessen e.d.). De hoeven doe ik zelf en laat die eens in het half jaar controleren door de smid, mijn paard is niet extra verzekerd, voor onvoorziene uitgaven spaar ik 50 euro per maand. Ik heb geen auto, dus doe alles op de fiets.
Hiervoor moet ik wel keihard werken en ik hou weinig geld en tijd over voor andere dingen. Soms is het half 10 voordat ik eindelijk bij mijn paard ben.
Echter, ik heb het er graag voor over, want ik wil dit al zinds mijn vijfde!
Mocht ik echt in de problemen komen weet ik zeker dat mijn ouders wel bij zullen springen, maar in princiepe doe ik alles zelf.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:03

Heb sinds mijn 16e een pony.
Heb haar gekocht toen ze 1,5 was, voor niet al te veel geld, maar wel met super papier.
Moest alles, dus ook de aanschaf zelf betalen.
Verdiende op dat moment €200,- per maand, nu verdien ik €500,- per maand.

M'n pony staat bij kennissen voor een vriendenprijsje, ook al zou ik haar thuis ook kunnen stallen (thuis heb ik geen bak)
Merk wel dat ze me steeds meer gaat kosten, heb d'r laten dekken een nieuw zadel, leuke dekjes etc etc.

M'n moeder dacht destijds dat het allemaal niet zou lukken qua tijd. ik begon toen net met een 4-jarige mbo opleiding. Nou ik heb 4 jaar lang tijd genoeg gehad. Werkte naast school 20 uur per week en was bijna dagelijks een aantal uren bij m'n paardje te vinden.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:07

Wie betaald mijn paard? Simpel ikzelf!
Ik werk alleen voor Jims, en voor het huis en auto!
Dat doe ik zo al jaren en dat gaat goed, gelukkig komt ie ook niets tekort!

FieroSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:33

Ik ben student en woon niet meer thuis en heb 1 1/2 jaar geleden zelf mijn paardje gekocht. De maandelijkse kosten betaal ik ook zelf, maar deze zijn te overzien omdat hij nog een jaartje mag kleuteren in de opfok bij mij in de buurt. Ik leef van stufi, bijbaantje en zo nu en dan sponsoringen (van me ouders). Hopelijk ben ik in januari klaar met de studie zodat ik het financieel wat breder krijg Bloos

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:48

"Mijn" pony wordt door de eigenaar betaald Lachen Vind van mezelf dat ik het wel lekker voor elkaar heb zo, ik mag alles met die pony doen en hoef er niets voor te betalen. Er is maar 1 voorwaarde en die is dat ik haar gewoon goed moet verzorgen, vrij logisch dus. Ik ben niet verplicht om iedere dag te komen, maar wel minstens 1x per week. Ze brengen me ook vaak met de trailer naar het bos toe en soms naar het strand, dan mag ik daar lekker op hun paardje rondhobbelen Pling Mag nu zelfs met haar lessen, 1x per week wordt ik naar die instructeur toegebracht met de trailer. Ben helemaal gelukkig zo Dromen