Heb het idee dat jij ergens op een bepaald niveau (op school misschien?) bent blijven hangen.
Nou ken ik in het dagelijks leven wel meer mensen die niet zo goed zijn in spelling e.d. en gelukkig wel heel aardig zijn, omdat ze niet zo hoog van de toren blazen.
3x per dag de stal uit om de weidegang te compenseren? Nou, dan heb ik blijkbaar een pittiger pony'tje dan jouw wedstrijdpaarden zijn.
Of loop je dan minstens zo'n 2 uur per keer? En hoe compenseer je hun behoefte aan sociaal contact dan? Het grazen? Elkaar 'groomen'? Vriendschappen opbouwen met een soortgenootje?
Het welzijn van jouw paarden staat duidelijk niet voor op je eigen angst dat je straks geen wedstrijden meer met ze kan rijden vanwege blessures. Zeg dat dan gewoon eerlijk.
Ik vind het trouwens niet gek dat jouw paarden het land uitspringen, gezien de wijze waarop ze gehouden worden, maar goed...
Hoe je het ook went of keert, jij begon met de aanval door hele vreemde zaken te zeggen over mensen die hun paard 'ergens op het land hebben staan'. En dan te doen alsof ze lui zijn en er niet naar omkijken. Kun je dan ook niet toegeven dat je er naast zit, als je zoiets belachelijks zegt?
Ik heb nog nooit zoiets gehoord over hoe jij je paarden houdt en hoe jij dat ziet. Nogmaals, dat jij denkt dat de hele wereld per se een bepaald 'niveau' op wedstrijdgebied wil bereiken: Misschien moet je eens denken dat er nog heel wat meer 'niveaus' zijn in de paardenwereld. En ook buiten de paardenwereld, gelukkig. De wereld is zoveel groter.
Wat voeg jij dan toe aan deze wereld, dat je jezelf op zo'n hoog niveau schat?
Dat iemand jouw ambitie niet heeft, omdat iemand toevallig hele andere dingen in en met zijn/haar leven doet, wil niet zeggen dat ze 'onder jouw niveau' zijn. Je verhalen komen zeer, zeer arrogant over, vind ik. Je mag op me neerkijken, hoor, met mijn recreatiepoownie', ga vooral je 'goddelijke' gang. Het zegt alleen wel meer over jou als je zo met mensen omgaat, laat staan met dieren. Dat lijkt me wel duidelijk, gezien de reacties in dit topic.
valt van de stoel af van t lachen, dankzij mister robert alias 'sportstar' haha