Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sherwood schreef:hoho mijn paarden staan 24/7 buiten he. Maar niet in de natte koude winters waarbij ze echt veel kilo's gaan verliezen en van het vieze weer gewoon schimmel in hun vacht krijgen.
Nadya schreef:Tja, er zijn weinig gevolgen voor mij. Mijn paard hou ik al zo natuurlijk mogelijk, hij is niet te dekken of te KI-en (ruin) en rijden doe ik er ook nog niet op en als ik het wel doe met de juiste kennis van zaken.
Maar als ik denk aan al die stalpaarden, die amper buiten komen voor sociaal contact, als ik denk aan de hengsten die ik 24 uur dagenlang binnen heb zien staan, als ik denk aan sommige maneges, als ik denk aan sommige dwangmiddelen die men gebruikt om een paard te laten doen wat een mens wil, tja, kom maar op met die regels. En over overschotten aan paarden; begin er gewoon niet aan als je paarden niet dat kan geven wat ze nodig hebben; een wei en vriendjes.
mariellede schreef:En een ruin is natuurlijk ?????
mariellede schreef:En een ruin is natuurlijk ?????
.
katiavl schreef:Sorry maar hoe oud zijn jullie hier? Het komt aan beide kanten dus niemand moet hier een slachtofferrol aannemen.
Normale discussie kan ook gevoerd worden, vind ik zelfs leuker dan dit.
Cayenne schreef:Dat stond bij ons in de advertentie ook hoor, maar dat betekende dat de paarden 2 bij 2 kwamen te staan en dat er werd gekeken hoeveel uur het beste was voor het paardDat kon varieren tot 4 uur per dag tot 12 uur

een ruin is niet natuurlijk, maar als het niet mogelijk is om hem als hengst te houden of in een groep te zetten dan zou ik er ook voor kiezen om hem te castreren. 
runningkawa schreef:Maar ik vraag me af, als zoiets in de wet komt te staan, hoe kan dat ooit gecontroleerd worden?
runningkawa schreef:Dat van de ki is gewoon een erg domme zonder nadenk uitspraak van de partij
mariellede schreef:@nadya, dit is niet om te rellen, ik wil er alleen mee aangeven dat echt natuurlijk houden niet haalbaar is. KI vinden ze niet goed want is niet natuurlijk maar dan zou je ook niet mogen castreren want een ruin is ook niet natuurlijk
Lovely1 schreef:Daar ben ik het mee eens. KI vind ik persoonlijk niet zo'n probleem.. beter dan de benen van de merrie kluisteren bij het dekken, daar ben ik wel op tegen.

Citaat:Dat van de ki is gewoon een erg domme zonder nadenk uitspraak van de partij
Dat van de ki is gewoon een erg domme zonder nadenk uitspraak van de partij
Citaat:Ook is Thieme voor een verbod op bepaalde takken van paardensport, zoals cross country, rodeo en ruwe vormen van western riding.
Citaat:beter dan de benen van de merrie kluisteren bij het dekken, daar ben ik wel op tegen.