Wat voor oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Wat voor oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:49

Ik vindt het ook erg lang duren straks licht je knollie daar te lijden of erger!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:50

dr paardje ziet er al beter uit dan toen ze hem net kreeg.
ze is er mee bezig, maar voor haar is het gewoon even allemaal wat moeilijker te doen..

wat vriendelijker reageren zou wel fijn zijn Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:25

Nja maar kan ze dan gewoon even antwoorden van wie ze geen DA mag bellen en waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:27

Zoals ik eerder las van haar moeder niet.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 17:41

Hoi

Ik mag idd niet van mijn moeder bellen.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:43

hee lotte!
Ja klopt.. die mensen waren echt gestooord. Ben na dat voorval Knipoog ook niet meer geweest. Ja bij Sylvia maar verder..
Maar waar sta je nu met je 'gekke paard' dan? Haha, ik vond haar altijd wel leuk.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:22

Gael schreef:
Hoi

Ik mag idd niet van mijn moeder bellen.

Dan zou ik je moeder dit topic eens even laten lezen zodat ze begrijpt dat het echt wel nodig is! Hoop toch dat er nu snel actie wordt ondernomen voor het goede van je pony hoor! Dit lijkt wel de omgekeerde wereld, als er bij mij op stal een paard ziek is en de eigenaar reageert niet meteen krijgt zij/hij al op z'n donder!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 18:23

Ik kan niet anders.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:25

hoi,
heb het topic even gelezen, en ik zou inderdaad ook een andere stalling zoeken.
Zo kan het toch niet verder, als je nieteens duidelijke afspraken kan maken met de staleigenaar.
Probeer eens een goed gesprek te hebben met je moeder en/of vader, leg ze duidelijk uit dat het zo niet kan en dat er een veearts moet komen. Maak ook duidelijk dat het echt gaat om het welzijn van je paard. Daarna kan je het er met je ouders over hebben om een andere stalling te zoeken.
En ben het er mee eens dat er wel zo snel mogelijk een veearts moet komen.
vooral om je pony eens een keer geheel na te laten kijken, zoals de tanden enzo!!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:26

Mijn reactie was niet boos bedoeld hoor! kwam misschien zo over maar ik ken die man waar je staat en ik weet hoe makkelijk hij met paarden omgaat en hoe makkelijk hij mensen kan laten geloven dat iets niet nodig is. Zoals die nu waarschijnlijk bij je moeder doet, hij heeft je moeder gewoon zo ver dat zij ook denkt dat het niet nodig is! Probeer het toch nog een keertje!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 18:31

Idd hij heeft mijn moeder zover gekregen, dat probeer ik haar ook uit te leggen.. Maar dat gaat niet zo goed Boos! Steeds als ik er over begin en als ik over een andere stalling begin word ze boos

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:47

Zeg Gael, er zijn hier een paar mensen die in het topic hebben gereageerd die jij kent en die bij je in de buurt staan. Kan je aan hen niet vragen om je bij te staan als je er eens met je moeder over wil praten, zij weten blijkbaar ook wat voor een man die staleigenaar is, dan voel je je misschien wat sterker dan alleen hé!
En laat haar dit topic lezen!!! Dan begrijpt ze het misschien?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:49

Mandyke schreef:
Zeg Gael, er zijn hier een paar mensen die in het topic hebben gereageerd die jij kent en die bij je in de buurt staan. Kan je aan hen niet vragen om je bij te staan als je er eens met je moeder over wil praten, zij weten blijkbaar ook wat voor een man die staleigenaar is, dan voel je je misschien wat sterker dan alleen hé!

Amen!!! Ik ben aan 't volgen hoop nog stees op een happy end!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 18:52

Is opzich een heel goed idee. Maar ben bang dat ze nog bozer word. Ook als ik haar dit topic laat lezen Boos!

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:55

Gael schreef:
Is opzich een heel goed idee. Maar ben bang dat ze nog bozer word. Ook als ik haar dit topic laat lezen Boos!

Ik bedoel het niet rot ofzo, maar waarom laten je ouders jou een pony houden als ze niet in willen of kunnen grijpen wanneer je pony medische zorg nodig heeft. Ik snap dat dus echt niet. Als je een dier neemt, welk dier dan ook, dan moet daar voor gezorgd worden, ook als het ziek is. Ik snap wel dat je hier niks aan hebt, maar ik vind het vooral heel zielig (ja, sielugh!!) voor je pony. Dat beest moet gewoon nagekeken worden, klaar. Dit duurt mijns inziens al belachelijk lang.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:03

ik denk dat je moeders maar eens duidelijk moet maken dat het paard wel eens gewoonweg dood kan gaan als er niet ergens een keer een dierenarts bijgehaald wordt.

Ik vind het sneu voor jou en ook voor je pony......

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:14

Mandyke schreef:

dit is inderdaad een goed idee!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:33

Jij hebt er duidelijk weinig invloed op maar ik vind het werkelijk een schandaal dat je ouders niet meewerken aan het bellen van de DA.
Als je paard daadwerkelijk tandproblemen heeft en niet meer goed kan kauwen, dan kan hij dus lang niet alle voedingsstoffen meer uit het voer halen en is hij nu langzaam aan het doodhongeren. Op een dag kom je aan en kan je Fjord niet eens meer op zijn benen staan, en ik heb zo'n vermoeden dat je pensionhouder het niet eens door zou hebben.
Print aub dit topic uit en geef het aan je ouders. Dan worden ze maar boos, je paard gaat voor nu.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:57

Kan er niemand een folder voor je halen bij de DA ofzo i.v.m. tandverzorging en ontworming bij paarden? Die kan je dan aan je moeder laten lezen, misschien dat haar eurootje dan gaat vallen dat er actie moet ondernomen worden!
Of mail een DA, leg je probleem uit (ook dat je moeder zich heeft laten inpalmen door de staleigenaar en dat ze de ernst ervan niet inziet) en vraag of hij uitgebreid een antwoord wil terugmailen aan jou zodat je dat aan je moeder kan laten lezen.

Ik zeg maar iets hé, wat vind het zo sneu voor je pony.

Jaukje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:00

ik zal het elastiekje tussen z’n benen doen als ik jou was dan maakt hij z’n hals ook ronder en zet hij z’n achterhand er goed onder.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:01

IK zou er niet meer op gaan zitten

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:02

Jaukje_Lover schreef:
ik zal het elastiekje tussen z’n benen doen als ik jou was dan maakt hij z’n hals ook ronder en zet hij z’n achterhand er goed onder.

Als het paard z'n tanden niet in orde zijn mag je het elastiekje zelfs rond z'n oren knopen daar gaat hij echt niet beter van lopen hoor!
Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:13

Ow heb net dit meisje een pm gestuurd omdat ik haar fjord zag bij eenmaal/andermaal voor spullen die ze te koop had staan.. dat haar fjord wel erg dun was en dit er niet gezond uit zag.. en nu zie ik dit topic hmm..sneu voor het beest hoor..
Ik zou er inderdaad ook niet meer op gaan rijden lijkt me erg pijnlijk in zijn gewrichten..

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:06

hee gael, ik weet precies hoe lastig Piet kan zijn, veel mensen hier kunnen zich er geen voorstelling van maken hoe hij zijn stal runt.
Daarnaast, veel mensen zeggen: ga dan weg. Ik weet ook wat het antwoord op mijn reactie wordt, maar misschien speelt er een financiëel aspect mee? Veel andere stallingen zijn gewoon nógal wat duurder!
Misschien kunnen we eens afspreken dat ik met je mee ga naar Jolita en dat je je moeder dan ook mee neemt? Misschien zou ik het een en ander aan haar duidelijk kunnen maken(proberen)
Nou laat het maar weten:) as weekend heb ik hte heel druk maar weekend erop niet!

Groetjes, Iris

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:30

Hee Iris Lachen

Idd, dat die andere stallen duurder zijn speelt idd mee Lachen Vind ik een goed idee Knipoog We spreken wel wat af!

Groetjes!