runningkawa schreef:Ik zeg niet dat je geen paarden moet houden, ik zeg dat je de dingen anders aan moet pakken
Waarom moet iedereen paarden houden op een eigen wei (daar onder versta ik ook een gehuurde wei voor jezelf)
Als de wei die je huurt gewoon te klein is of te nat is waarom moeten mensen dan daar toch perse paarden op houden?
Waarom dan niet zeggen, jammer maar op dit stuk grond kan dat niet, ik moet wat anders verzinnen?
Maar nee men blijft maar vast houden aan dat stukje grond en verliest daarbij imo dus regelmatig het welzijn van het paard uit het oog, om alleen maar dat menselijke doel te hebben.
Tja, iets anders verzinnen betekent voor mij:of 24 uur op stal of verkopen. Ik kan geen pensionstal betalen voor 3 paarden. Dan kan je natuurlijk zeggen aan 1 paard heb je ook genoeg. Dit klopt natuurlijk wel een beetje, maar een oudje van 28 doe je niet meer weg. Verder heb ik zelf een paard waar ik op rij en we hebben een haflinger om samen met het gezin op stap te gaan. Ik zou niet weten welke ik moest verkopen.
Maar het welzijn van mijn paarden verlies ik niet uit het oog, de paarden zijn voor mij heel belangrijk.