Snor/tastharen knippen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Snor/tastharen knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:10

Ik laat ook bij een wedstrijd paard de tastharen staan.
Knip het wel mooi gelijk bij.

oortjes scheer ik ook niet van binnen kaal.
Vind dat en lelijk en bij in de wei staan als er vliegjes zitten niet fijn.
Knip altijd mooi de lange sprietjes weg.

In de winter knip ik de sokjes bij, maar scheer niet
In de zomer scheer ik wel, dan regent het toch minder

meestal hoge punten voor vezorging, dus vind het wel goed zo Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:30

bij mij gaat alles eraf, snorharen...haren bij de ogen knip ik heel iets bij (zodat het niet te lang is) maar laat toch best een stuk zitten. Voor de rest sokken, en snorharen gaan er helemaal af.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:33

ik knip het voor de helft af.. ik denk dat het paard er nu geen last van heeft als je ze weg haald.. pas als je paard blind is ofzo, kan het problemen veroorzaken als je ze weghaald.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:50

VeerenAshley: wat een onzin zeg, je doet net alsof het een wereldramp is als iemand ze weg knipt, die van mij moeten ze een keer jaar missen en het maakt echt totaal geen verschil. Dus het is echt niet snue als je ze weghaalt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:56

superwoman schreef:
Maar goed, ik snap wel dat je (Urielle) dan de tastharen boven de ogen weg moet halen.
Heb je wel eens gemerkt dat ze zich dan eerder stoten?

Nee, nog nooit verschil gemerkt qua 'handigheid'. Lachen

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:57

ik scheer alles eraf!!!

oren uitscheren, neus, baard, benen, tussenstukje, oog haren doe ik met de schaar

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:33

Urielle schreef:
superwoman schreef:
Maar goed, ik snap wel dat je (Urielle) dan de tastharen boven de ogen weg moet halen.
Heb je wel eens gemerkt dat ze zich dan eerder stoten?

Nee, nog nooit verschil gemerkt qua 'handigheid'. Lachen

Oh Extreme duivel

Nee hoor, ik vind het niet zo nodig Knipoog

Als je het paard scheert, kun je er natuurlijk niet omheen Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:35

krijg je van die rare harige plekjes van als je erom heen zou scheren Nagelbijten / Gniffelen

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:37

superwoman schreef:
VeerenAshley schreef:
Waarom is dat dan dierenmishandeling? Er zijn vast ook paarden die prima kunnen functioneren en heel gelukkig zijn zonder wimpers Knipoog . (Ik hou van doordrammen, zoals je merkt!)

Dat is niet doordrammen, maar onzin uitkramen.

Kun je mij uitleggen waarom dit dan wél onzin is? Want dat begrijp ik dan weer niet

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:44

Urielle schreef:
krijg je van die rare harige plekjes van als je erom heen zou scheren Nagelbijten / Gniffelen

idd! , ik zie het al voor me Haha!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:44

karoliena schreef:
VeerenAshley: wat een onzin zeg, je doet net alsof het een wereldramp is als iemand ze weg knipt, die van mij moeten ze een keer jaar missen en het maakt echt totaal geen verschil. Dus het is echt niet snue als je ze weghaalt

1) Dat ik er een wereldramp van maak is enigszins overdreven; ik begrijp het gewoon niet goed;
2) Als je een paar pagina's terugleest, zie je dat er voorbeelden zijn genoemd van paarden die er wel last van hadden (al zijn die voorbeelden afgedaan als onbetrouwbaar).

Maar goed, het is duidelijk: er zijn voorstanders van het weghalen van die haren; zij merken geen verschil bij hun paarden; er zijn tegenstanders die wel verschil hebben gemerkt/het van horen zeggen hebben of zel beredeneren dat het lastig KAN zijn voor een paard om ze weg te halen en er daarom niet aan beginnen en er zijn mensen die ertussen in zitten en de haren half weghalen.Ieder het zijne dus.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:45

Mijn paarden hebben dus er totaal geen last van, ook neit met eten zoeken of wat dan ook. Dus ik snap gewoon niet waarom je er zo tegen bent. En ja waarom heel simpel je kan het niet overslaan met scheren en ze moeten toch geschoren worden

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:48

karoliena schreef:
Mijn paarden hebben dus er totaal geen last van, ook neit met eten zoeken of wat dan ook. Dus ik snap gewoon niet waarom je er zo tegen bent. En ja waarom heel simpel je kan het niet overslaan met scheren en ze moeten toch geschoren worden

Ik ben er uit principe tegen om 'onderdelen' van paarden weg te halen die wel een functie hebben (ook al kunnen ze die we missen); ik vind het minder mooi (maar dat is natuurlijk maar een kwestie van smaak) en zie er daarom he nut niet van.

En sinds wanneer moeten paarden allemaal geschoren worden?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:49

karoliena schreef:

VeerenAshley , kan/wil dat niet begrijpen én kan/wil dat niet geloven Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:50

VeerenAshley schreef:

Sinds ze geschoren naar de keuring moeten

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:52

Ik vind ze altijd wel leuk staan,
af en toe knip ik ze een heeel klein beetje bij omdat ze dan wel heel erg lang worden.
Maar ik ben ook niet zo tegen de mensen die het wegscheren. Een paard kan ook namenlijk wel met zn neus voelen .
Het is maar net waar ze gewend aan raken. Ik maak me ook niet zo druk errom

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:54

superwoman schreef:
karoliena schreef:

VeerenAshley , kan/wil dat niet begrijpen én kan/wil dat niet geloven Haha!

Hihihi, sinds wanneer denk jij voor mij te kunnen denken? Want volgens mij had ik hierboven ergens gezegd dat ik best kan geloven dat paarden zonder kunnen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:27

semir heeft een prachtige baard/snor/sokken en alles erop en eraan!
ik haal er niks vanaf (is al in emmenloord gebeurt voor echologisch onderzoeken)
alleen de voelsprietjes bij zijn ogen, knip ik wat korter, want anders gaat het onder zijn hoofdstel zitten, en dan lijkt me niet erg comfortabel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:16

VeerenAshley schreef:

niet allemaal, de paarden die volop in training blijven en zeker de concourspaarden.
Wrangler hoefde bijv. afgelopen winter niet, dat heb ik op kunnen lossen met dekens.
Die gaat medio maart pas mee en dan is het alleen beentjes, oortjes, baard en tastharen

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:54

Ze kunnen wel zonder! Precies wat Urielle zegt als je een paard helemaal scheert wordt dat er toch ook afgehaalt! Ze krijgen er zeker geen handicap van anders zou mijn paard nu gehandicapt verklaart moeten worden Tong uitsteken

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:07

Laurine schreef:
Ze kunnen wel zonder! Precies wat Urielle zegt als je een paard helemaal scheert wordt dat er toch ook afgehaalt! Ze krijgen er zeker geen handicap van anders zou mijn paard nu gehandicapt verklaart moeten worden Tong uitsteken

Ik HEB ook niet gezegd dat ze niet zonder kunnen, en het woord handicap heb ik volgens mij ook nergens gebruikt.

aliceO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:10

Ik knip of scheer het er nooit helemaal af. Gewoon netjes bijhouden niet te kort en niet lang.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:06

Bij de mijne gaat alles eraf, behalve de oogharen, die knip ik alleen wat korter als het nodig is. Waarom? Omdat ik dat mooi vindt en hij heeft nooit plekken aan zijn hoofd o.i.d.
Hij wordt ook geschoren in de winter zodat hij niet zo nat wordt, gauwer droog is en dus minder gauw kou vat.

Dus bij mij gaat zo'n beetje alles eraf. Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, maar begin niet over dierenmishandeling en egoisme, dat gaat me echt te ver. Ieder zijn eigen keus.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:08

Allereerst: ieder zijn eigen keus. Ik knip ze bij, maar nooit erg kort, ik vind dat ze erbij horen.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:49

Ik knip de haren niet weg, bij een kat of hond knip je ze er toch ook niet af???