Rij jij altijd met beenbescherming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lianne125

Re: Rij jij altijd met beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:06

ik rijd ook altijd met beenbeschermers. voor heb ik peesbeschermers en springschoenen en achter strijklappen of bandages.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:14

Ik Alleen achter voor niet!
voor is niet nodig achter wel. en voor mag niet omdat zijn rechter been vrij moet blijven hij heeft te veel kraakbeen. (heeft hij geen last van) maar wel genoeg beweging.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:28

Ene paard wel, andere paard niet.
Eentje loopt zichzelf helemaal kapot als ze het niet omheeft (nog een gebrek aan balans), terwijl een andere zichzelf nooit zal raken, die hoeft ook niks om (lekker makkelijk met die modder!)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:45

Ik rij altijd met peesbeschermers en strijklappen.
Gewoon voor het geval ze zichzelf aantikken.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:26

ik rij altijd met beenbeschermers om voor en achter, gewoon voor het geval dat en omdat ik paar maanden geleden ongeluk heb gehad met mijn paard en als ik die beenbeschermers niet om had, had ik mijn paardje kunnen laten inslapen. de beenbeschermers hebben hem dus echt gered.

ik doe nu dus niks meer zonder beenbeschermers, hij krijgt ze ook om met losgooien en als hij met een ander paard op het land gaat.

ik heb veel verschillende beenbeschermers vooral van BR en Professional's choise.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:28

Ik rij altijd met peesbeschermers voor, uit voorzorg

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:39

Nee, nooit. Ik vind de kans op schurend zand bij mijn paard groter dan rare sprongen, en daarbij heeft zij achter geen ijzers.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 07:07

runningkawa schreef:
Just_me
Dan is alleen goed beschrijven niet alleen een min punt, maar ook goed lezen. Bloos!

Nergens ben ik agressief, als jij dat wel leest kan ik daar niets aan doen.
Ik discusieer alleen en daar is een forum ook voor.
Aleen maar mensen met 1 dezelfde mening is maar saai.
Maar ja, ik zal daar wel op reageren, anders is het nogal snel een saaie boel.

En ik sluit me aan bij de mensen die zeggen, beter voorkomen dan genezen.
Zeker omdat een peesblessure geen klein dingetje is en met pech niet eens geneest.

en toch moet ik degene die het opmerkte gelijk geven, ik vind je wel vaker in verschillende topics erg aggresief en verwijtend overkomen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 07:28

Vierkant Action beschermers ( zwarte, zitten helemaal om het been heen, onder ). Erg fijn!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 07:31

voor altijd peeskappen "just in case" achter bandages als hij hard aan het werk moet.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 07:49

Meestal rijd ik met peesjes en strijklappen. Bij het springen sowieso!!
En buiten ook Ja

Alleen soms zijn zn benen vies en nat en dan is het erg moeilijk en sla ik ze wel eens over Bloos

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:05

daar hebben wij eenspuitplaats en handdoek voor Knipoog

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:14

Ik pak me paard altijd helemaal in. Voor en Achter altijd bescherming. Bandages, 3-1 beschermers of peeskappen. Meestal doe ik voor ook nog springschoenen om.

Waarom?

Veiligheid voor alles!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:23

ik rij ALTIJD met beenbescherming, een tijdje geleden ben ik zonder beenbescherming met mijn pony het bos in gegaan, wat ik eigenlijk altijd doe, alleen wat ik niet wist is dat hij ontzettend druk zou gaan doen, hij heeft toen perongeluk zichzelf tegen zijn knie getrapt en na een tijdje kwam hij nouwlijks meer vooruit van de pijn, gelukkig was het alleen een zwelling in zijn gewricht, die na een week weer over was, maar wat ik wel weet is dat ik niet meer rij zonder bescherming!!

in het bos of longeren of springen heb ik peesbeschermers om, voor de rest heb ik altijd bandages om.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:34

Ik vraag me nog steeds af waar RK dan volgens jullie agressief heeft gereageerd?.Ben ik het dus namelijk niet mee eens?Ze reageerd idd op de mensen misschien die zonder bescherming rijden maar daarbij zie ik ook gewoon argumenten?Waarom zij het belangrijk vind?.

Misschien voelen die mensen zonder zich toch aangevallen ofzo?Of ze mogen mij vertellen waar RK dan agressief deed Clown ?.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:39

ik rij ook altijd met bescherming.
Ik bandageer hem voor en achter en springschoenen,hij staat immers vierkant op ijzers.
ook hier beter voorkomen dan genezen.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:41

Voorheen was mijn paard volledig ingepakt, voor beschermers, achter strijklappen en natuurlijk de springschoenen niet te vergeten.

Hij tikte zichzelf nl constant aan. Inmiddels zijn de ijzers er achter onder vandaan en loopt ie voor op knappe voeten. Hierdoor laat hij zichzelf heel, ik gebruik nu geen bescherming meer.....

Op de wei of buiten staat hij ook zonder bescherming, en daar maakt hij toch echt gekkere sprongen als met mij erop in een zandbak. Dus in hoeverre is het dan nodig om met het rijden bescherming te gebruiken

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:00

Ik gebruik voor peesbeschermers en achter strijklappen. Af en toe wil ik nog wel eens bandages om doen, maar meestal zijn het peesjes. Die heb ik om als ik dressuur, spring, buiten rij, longeer. Maar als hij in de wei staat dan krijgt ze niks om..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:01

Myra1 schreef:
Nee, nooit. Ik vind de kans op schurend zand bij mijn paard groter dan rare sprongen, en daarbij heeft zij achter geen ijzers.

Ik rij dus altijd met bescherming en heb nog nooit ook maar enig schuurplekje kunnen ontdekken. Echt nog nooit. Verward

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:06

Marliesje schreef:
Myra1 schreef:

Ik rij dus altijd met bescherming en heb nog nooit ook maar enig schuurplekje kunnen ontdekken. Echt nog nooit. Verward

Hangt ook wel eens van het paard af en het merk peesbeschermers. Als ik die BR-beschermers omdoe bij mijn paard weet ik zeker dat hij zich daar op stuk loopt....
De racing tack (geloof ik) kan hij echter goed hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:17

Chatelaine
Thanks
Bekend fenoneem op bokt, als je mensen aanspreekt met een andere mening en met argumenten ben je agressief en betweter enz.
Ik zie dat ook gebeuren bij andere mensen, toevallig gisteren op TAO nog.
Iemand plaatst fijne argumenten en is ineens de pispaal, boven mensen die wat onwaarheden tikken?

Marlies, ik weet ook niet hoe mensen aan die schuurplekken komen
Nooit last van zandschuringen enz.

En dan nog, kun je beetje een schuurplekje hebben van zand, dan de pees aan gort

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:29

Ik rij nooit met bescherming. Ik zie voor mijn paard er de nut niet van in. Ik merk wel dat het meer en meer dat peesbeschermers standaart uitrusting is. Terwijl er vroeger duidelijk naar gekeken werd of een paard het met de training wel echt nodig had. Daarnaast kun je door goed bekappen en beslaan heel veel leed voorkomen. Iedereen zijn eigen keuze, maar doe het wel goed onderbouwd. Tegenwoordig zie ik teveel: wat de buurman heeft wil ik ook.........

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:50

runningkawa schreef:
Chatelaine
Thanks
Bekend fenoneem op bokt, als je mensen aanspreekt met een andere mening en met argumenten ben je agressief en betweter enz.
Ik zie dat ook gebeuren bij andere mensen, toevallig gisteren op TAO nog.
Iemand plaatst fijne argumenten en is ineens de pispaal, boven mensen die wat onwaarheden tikken?

dat snap ik ook wel, maar het komt gewoon zo over soms, ik zeg niet dat je het zo meent maar soms kom je echt heel bot aanzetten, ik ben het wel met je argumenten eens maar ik kan ook begrijpen wat dat meisje zei, dus no devence naar jou Knipoog

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:52

Ik rij ook altijd met peesbeschermers en strijklappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:54

Bot, het is maar wat je lezen wilt. Het is en blijft een discussie forum, dus kan wel eens wat quoten en vragen waarom iemand dat vind en dan krijg je vaak geen argumenten maar te horen dat je zeikt.
Dan weet ik genoeg, zo iemand l*lt maar wat zonder na te denken. En dat is jammer, want daar is een paard te waardevol voor. (en nee, ik doel op niemand in dit topic)
Een andere mening hebben is leuk, maar wel met argumenten, dan kun je van elkaar wat opsteken Lachen