Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:56

Op een enkeling na, zal iedereen moeten sparen voor een verandering.
Om het dan op jalozie te gooien vind ik een zwak argument.

Voel me daarop ook aangesproken omdat ik wel een droge wei heb
Maar ik heb geen rijke ouders, maar een moeder die net rond kan komen in haar uppie
En voor de rest 60 uur gewerkt en gespaard en gespaard....
En ook nu gaat alle geld op aan de paarden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:29

superwoman schreef:
draumpje schreef:
lijkt me trouwens ook wel zo netjes om elkaar niet te gaan uitmaken voor dingen (zoals de opmerking blond etc )
past niet echt in een discussie thuis al willen we die volwassen en redelijk houden

Bedoel je mijn reactie waarin ik blond had neergezet?
Dat was zelfspot aangezien ik niet op het woord kwam en nog steeds niet Bloos
sorry, niet goed begrepen Clown
Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:31

runningkawa schreef:
Op een enkeling na, zal iedereen moeten sparen voor een verandering.
Om het dan op jalozie te gooien vind ik een zwak argument.

ik denk niet dat de jalouzie opmerking is gericht nara iemand hier, maar naar degene die de klachten bij de DB heeft neergelegt
dat er uit jalouzie /rancune bij de db is geklaagd
en weet je wta het erge is, ik zou er in deze regio en dorpen als dit(waar het weiland van ts ligt ) niet eens vreemd vanop kijken

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:35

Bij ons in de buurt is een oude man die zijn paarden op een net zo'n modderig, of nog modderiger stuk land houd als op die foto's. En dan zónder schuilstal, krijgen alleen wat water. Verder geen voer en ze vermageren helemaal. En daar doet de DB ook níks mee. Echt belachelijk, super klein stuk land en die beestjes staan daar maar te verpieteren...

Nee, modderboel als hiervoor op de foto's is ook bij mij direct paarden van de wei af. Dan maar geen weidegang.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:06

hai,

ik vind die foto,s ook geen hoofdprijs waard eerlijk gezegt, ik heb een stukje om laten graven, 15 x 30 ( mijn paardjes stonden vorig jaar ook tot hun knietjes in de bagger)
is dat geen optie ???

ben je gelijk van (mischien goed bedoeld gezeur af )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:35

Vind tot de knieen wel een beetje overdreven, de hoeven komen volgens mij nog boven de blub uit.

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:45

aangezien de DB ook bij ons op visite is geweest weet ik precies wat hun stel regel is (zijn trouwens al eerder genoemd)

Een daarvan is de regel dat de paarden bij nat weer een droge plek moeten hebben.

En of dit een stal, een afdak of wat ook is dat maakt niet uit, als het maar droog is. Zowel droog op de grond als boven hun hoofd.

Het klinkt mij dus raar in de oren dat paarden bij de boer die in de modder en de regen staan zonder stal de DB daar niks aan zou doen.
Let op: als de DB komt als het droog weer is is voor hun alles oke. Ze moeten nl. alleen droog kunnen staan bij nat weer.

Groetjes,
Simpie

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:02

karoliena schreef:
Vind tot de knieen wel een beetje overdreven, de hoeven komen volgens mij nog boven de blub uit.

dat zeker kan je ook zien en ze staan nu op een ander weiland maar dat doet er nu iet toe ,

maar even hierboven de reactie het land is niet van mij maar van een boer en zelf iets ondernemen word dan moeilijker dit is het eerse jaar dat ik bij hem sta en had dit ook niet kunnen overzien ,
affijn ik heb voorgesteld tegels neer te leggen dat was volgens hem geen optie

maar ja een ieder moet alles voor zichzelf wezen lekker buiten vind ik voor mijn paardjes het beste en meerdere met mij hier en andere houden ze liever 24/7 op stal prima eigen keus

dbmember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:35

Moderatoropmerking:
Geen toestemming voor plaatsen materiaal, op verzoek verwijderd //Ellende
Laatst bijgewerkt door Eline op 21-02-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen toestemming voor plaatsen materiaal

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:45

Ja als dit de werkelijkheid is vind ik dat idd reden om de DB in te schakelen en hun actie te laten ondernemen.

Er is geen droog stukje land en volgens mij kunnen ze ook nergens droog staan.

Dit is heel slecht voor de paardenhoefjes hoor, hoe krijg je rotstraal o.i.d.

ben er ook wel voor om paarden lekker buiten te laten als je de kans hebt, maar dan niet op zo'n blubber stuk.

Dit vind ik echt een terecht geval voor de DB.

Groetjes,
Simpie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:47

Dat was dus wat ik bedoeld met een paard moet wel een droge plek hebben (buiten een stal)

Dit heeft niks meer te maken met gezond 24/7 buiten staan

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:49

Nee en er is ook nog een middenweg hoor.

Mijn paardjes kunnen gewoon 24/7 buiten staan, maar kunnen ook lekker zelf naar stal lopen om even droog te staan of om even lekker te kunnen liggen in het stro.

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:51

NatasjaM schreef:
Het ziet er natuurlijk ook niet prettig uit; een stel paarden/pony's in de blubber. Alleen kijken de meeste mensen (inclusief DB) ook niet verder dan dat en zien ze niet dat ze gewoon naar binnen kunnen, dat er ruim voldoende voer is en dat de paarden/pony's zich gewoon veel blijer voelen buiten. Ok, de donderdag van de storm stonden ze (bewust) in het middelste weiland waar ze geen toegang hadden tot schuilhok en container, maar het leed was veel groter geweest als het schuilhok was omgewaaid met één of meer er in. Dan vond ik het toch echt een stuk veiliger om ze zover mogelijk van risico-objecten vandaan te houden. En toen stond dus de volgende dag de DB op de stoep Boos! Nu heb ik gisteren een officiele waarschuwingsbrief gekregen waarin staat dat de volgende keer dat ze geen vrije toegang tot een schuilplaats hebben, ik een proces verbaal krijg. Ja dûh, natuurlijk hebben ze constant vrije toegang tot een schuilplaats, alleen met die storm niet omdat dat toen niet veilig was. Nu hangt er een bordje met uitleg en hoop ik dat het gezeur nu over is. Inmiddels heb ik ook al wat stenen op de kop kunnen tikken voor een verharding, nog niet voldoende, maar alle beetjes helpen zullen we maar zeggen Knipoog

Ik begrijp dat je het schuilhok niet vertouwt, maar donderdag tijdens de storm was wel echt het moment dat ze behoefte hadden aan wat beschutting, al was het alleen al tegen de wind. Wanneer ze tijdens zo'n storm met veel regen en harde wind geen beschutting nodig hebben, hebben ze het nooit nodig.
Je hebt gekozen tussen de twee mogelijke opties waarvan beide verre van ideaal zijn.
Ik hoop maar dat je voorzorgsmaatregelen neemt voor een evt. volgende storm.
Je hebt wel een plicht om voor je dieren te zorgen, dat je er niet de middelen voor hebt ontheft je niet van die plicht.

De situatie van spetter04 zoals dbmember aangeeft vind ik ook echt niet kunnen. Er is geen droog plekje te zien tussen de blubber waar ze in lopen gelet op de 6e foto van onder.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:03

mag ik het heel vreemd vinden dat de dierenbescherming zich hier gaat verantwoorden? Sigaar

die laatste foto's zijn idd niet ideaal, maar ik vind een stuk blubber totaal geen probleem, bij mij weegt dan nog steeds het voordeel van buiten staan af tegen het nadeel...ophokken in een stal.

in geval van de laatste foto's zou ik ervoor gekozen hebben de grond om telaten gooien, zand storten en eventueel dan een stuk betegelen...dan is er iig geval een droge plek waar je kan voeren en de beestjes kunnen staan en liggen
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 30-01-07 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:04

Als ik de naam zie is het db member, dus niet de db zelf.
Maar wel iemand die weet hoe het landje eruit ziet

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:06

het is in ieder geval duidelijk iemand die daar of is geweest of die de foto's van de DB heeft gekregen en die precies weet hoe de vork in de steel zit.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:07

member of geen member.... vind dan alsnog dat dat soort dingen binnen de schermen van de db horen te blijven en niet op bokt!

vind dit soort dingen niet bepaald getuigen van professionaliteit van die bewuste 'member' of persoon wat met die db te maken heeft en weet wat zich daar afspeelt

zegt voor mij al weer iets over de werkwijze ervan
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 30-01-07 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:08

Ik vind het wel mooi dat er een 2e kant van het verhaal te horen is... ook op bokt
Wie dat dan schrijft maakt me weinig uit.
Gaat om het welzijn van het dier, niet of een bokker dat wat minder leuk vind

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:09

Ik vind het wel prettig. Hoe meer openheid in wat wel en niet kan volgens de DB, hoe beter.
De aanschrijving komt bij mij, bij het zien van de foto's, niet overdreven over. Ik mag dan ook hopen dat de situatie voor de ponies snel zal verbeteren.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:10

runningkawa schreef:
Ik vind het wel mooi dat er een 2e kant van het verhaal te horen is... ook op bokt
Wie dat dan schrijft maakt me weinig uit.
Gaat om het welzijn van het dier, niet of een bokker dat wat minder leuk vind

vind het ook geen probleem dat er een andere kant van het verhaal verteld wordt en of die bokker het er dan mee eens is of niet, maakt mij weinig uit.

maar het lijkt mij dat dingen die zich binnen de db afspelen daarbinnen blijven en het niet de bedoeling is dat dit soort dingen verspreid worden op een forum...als het al echt iemand is van de db

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:10

een lid van de db kan toch iedereen zijn?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:12

een lid wel, maar het lijkt mij niet dat elk lid aan foto's komt toch? lijkt mij dat dit binnen de 'werknemers' blijft en niet terecht komt bij een lid....

of ben ik nu weer heel blondT aan het doen

daarbij vind ik dat wanneer iemand zulke dingen op inet plaatst, het op zn minst gewoon onder een eigen naam kan
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 30-01-07 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:13

Als buurman van dat landje kan ik toch ook lid zijn van de DB en zelf foto's maken Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:14

runningkawa schreef:
Als buurman van dat landje kan ik toch ook lid zijn van de DB en zelf foto's maken Lachen

maar dat is volgens deze zin niet het geval

als dierenbescherming zijnde willen wij ook graag reageren op het bericht van spetter04

*het klinkt nu allemaal wel heel verdedigend van mijn kant uit, maar dit vind ik geen land wat je land kan noemen hoor, dat terzijde..... ik ben het ermee eens dat hier iets aan gedaan moet worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:16

Daar geloof ik gewoon niets van
De db al fjord wel kunnen spellen...

Maar hoe dan ook, we zien nu hoe het landje eruit ziet