pino_lien schreef:@irene85.. Heb je gelijk in... maar da's een kwestie van vertrouwen.. Mijn paard gaat nooooit weg.. durf ik voor te tekenen en mocht ik het toch doen consequenties voor mij er op te zetten (uiteraard drastische medische ingrepen uitgezonderd). En bekijk het eens van de andere kant... Als je bijrijdpaard ziek wordt en wekenlang onder behandeling van een veearts staat (kosten rijzen de pan uit)... als bijrijdster blijf je buiten schot.. Als je ziek bent of op vakantie.. je hoeft geen vervanging te regelen en wat is dan 75,-nou vergeleken met de 310,- die ik elke maand kwijt ben? Terwijl je wel dezelfde voordelen als ik hebt en er ook nog eens les bij krijgt!
Ja er zitten 2 kanten aan, maarja wat ik heb meegemaakt, dat een bijrijder erg serieus met een paartd bezig was, hiervoor betaalde, maar vervolgens kwam er een ander meisje die ook wel wou betalen en bijrijdster moest weg, terwijl zij er ook voor betaalde...
Maarja het is mijn mening, ik kan gelukkig hier voldoende paarden rijden waar ik niet voor hoef te betalen, zodra dit wel het geval is ga ik nadenken over een eigen paard.
Maar ik weet ook wel dat ik bof hoor! 
). Als ik ervoor kies om een verzorger 'aan te nemen' (om het zo maar even te zeggen) dan zou ik wel om een bijdrage vragen, maar dat heeft er in mijn geval meer mee te maken dat ik het momenteel zelf ook niet bijster breed heb. Als ik zelf dik in het geld zou zitten, dan zou ik er op zich niets voor vragen (hooguit een symbolische bijdrage; oftewel snoepjes o.i.d.). Even voor de duidelijkheid, ik kan het prima opbrengen om goed voor haar te zorgen, maar ik heb niet enorm veel spelingsruimte, vandaar dat ik best blij zou zijn met een bijdrage.
Dit is mijn keuze omdat ik niet gebonden wil zijn. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zeggen: "vandaag kan je niet rijden" om wat voor reden dan ook. Als je mensen laat betalen dan kan dan gewoon niet. Ik heb er wel alle begrip voor dat anderen wel een bijdrage vragen! Sterker nog het is niet meer dan normaal.