Vergoeding bijrijdster....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irene85

Re: Vergoeding bijrijdster....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:42

pino_lien schreef:
@irene85.. Heb je gelijk in... maar da's een kwestie van vertrouwen.. Mijn paard gaat nooooit weg.. durf ik voor te tekenen en mocht ik het toch doen consequenties voor mij er op te zetten (uiteraard drastische medische ingrepen uitgezonderd). En bekijk het eens van de andere kant... Als je bijrijdpaard ziek wordt en wekenlang onder behandeling van een veearts staat (kosten rijzen de pan uit)... als bijrijdster blijf je buiten schot.. Als je ziek bent of op vakantie.. je hoeft geen vervanging te regelen en wat is dan 75,-nou vergeleken met de 310,- die ik elke maand kwijt ben? Terwijl je wel dezelfde voordelen als ik hebt en er ook nog eens les bij krijgt!

Ja er zitten 2 kanten aan, maarja wat ik heb meegemaakt, dat een bijrijder erg serieus met een paartd bezig was, hiervoor betaalde, maar vervolgens kwam er een ander meisje die ook wel wou betalen en bijrijdster moest weg, terwijl zij er ook voor betaalde...

Maarja het is mijn mening, ik kan gelukkig hier voldoende paarden rijden waar ik niet voor hoef te betalen, zodra dit wel het geval is ga ik nadenken over een eigen paard.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:42

Ik vind dit echt per situatie verschillend, ik ben mijn paard ook gaan verzorgen tegen de helft van het stalgeld, dit vond ik ook helemaal niet erg en eigenlijk nog normaal ook, ik kon doen en laten met het paard wat ik wou en zij zouden ze niet wegdoen en ik was een paard rijker met veel minder aanschafkosten en verzorgkosten..... In mijn geval wordt je er dus beide beter op en help je elkaar.....

later heb ik ze zelfs gekocht, helaas niet voor minder geld, maar dat gaf niet, want ik moest er niet aan denken om haar niet te zien.....

ik heb nu ook een bijrijder die mee betaald en ze had naruurlijk gewoon nee kunnen zeggen, maar zij vond dit een geweldige kans omdat ze nog niet het geld had voor een eigen paard.....

Dus het is maar net hoe je het bekijkt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:43

Idd wendy
Dat is ook waarom ik geen voorstander van betalen
Er word gezegt, je kunt je paard beschouwen als eigen
mooi niet, want als het puntje bij paaltje komt heb je niks in te brengen.

Paard word toch verlocht
baas heeft meer tijd geen bijrijder meer nodig
eigenaar verhuisd te ver weg

mooi betaald, maar waar nou eigen paard?

Met een goed zadel doe je met gemak 15/20 jaar.

Heb er hier 1 liggen
4 paarden per dag mee gereden, is bijna 15 jaar oud en ziet er nog super uit.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:43

KellyG schreef:
[quote
Onzin van die 100 euro per maand. Ik kan mijn paard kwijt voor 100 euro incl. alles: hooi, stro, water, heel veel wei, een heel grote buitenbox!

dan heb je mazzel. In de buurt van r'dam en 100 betalen, dan moet je blij zijn als het de volgende dag nog overeind staat (dat geitenhok dan)
[/quote]

Tja ik woon toch echt ook vlakbij Rotterdam.. en tis echt een supermooie stal! (3,5 x 3,5) Ook nog met andere paarden.. Lachen Maar ik weet ook wel dat ik bof hoor!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:44

dan mag je mij dat adres ook wel geven............

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:44

@mariannedeb: Mag ik vragen waar je ergens bij Rotterdam staat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:44

runningkawa schreef:
Idd wendy

Paard word toch verlocht

Heb er hier 1 liggen

Precies of jij gaat balen dat je zadel verslijt. Ik denk dat de conditie en de verzorging van jou paardjes voor gaan.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:45

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:46

Btw.. niet dat ik ineens ga verhuizen hoor, want m'n paard heeft het super naar z'n zin war ie nu staat, maar gewoon nieuwsgierigheid! 'k wist niet dat zo iets hier nog bestond!!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:46

Met vlakbij bedoel ik: met de auto ongeveer 25 min.

Ik woon in een klein boerendorpje, dus ik kan mijn paard kwijt bij een boer Lachen

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:46

katiavl schreef:
runningkawa schreef:
Idd wendy

Paard word toch verlocht

Heb er hier 1 liggen

Precies of jij gaat balen dat je zadel verslijt. Ik denk dat de conditie en de verzorging van jou paardjes voor gaan.

idd daar sluit ik mij ook bij aan, als bijrijdster heb je geen poot om op te staan, dus waarom de helft van de kosten betalen???

Saraby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:47

Ik betaal 45 euro voor in principe 2 keer in de week. En natuurlijk draag ik ook af en toe wat extra's bij zoals een halster als het nodig is of iets lekkers ofzo.Maar ik mag dan ook echt alles met mn verzorgpaardje doen rijden, longeren, buiten rijden. In praktijk komt het erop neer dat ik de ene week vaker ga dan de andere week, ligt er maar net aan of ik op mn vaste dag al wat anders heb, in overleg ruilen we dan van dag.
Ik verzorg dr nu al bijna vier jaar en het is eigenlijk al zo dat als er iets is waarover beslist moet worden veearts, dekens, voer noem maar op, de eigenaresse mij ook belt en vraagt wat ik ervan denk. Vind het wel fijn dat ik er zo betrokken bij ben en het voelt ondertussen ook als mijn paardje. De eigenaresse zegt ook altijd ons paardje.
Eigenlijk heb ik het heel erg goed getroffen als ik het zo bekijk, maar dat heeft de eigenaresse eigenlijk ook. Ik ben er altijd op mn vaste dagen en zelfs vaker, als ze nu bv belt dat ze niet kan vandaag en ik wel dan ga ik gewoon. Maar ik denk ook dat het wederzijds moet zijn.

Moet eerlijk zijn dat ik het aan het begin wel duur vond 45 euro, maar na 4 jaar zou ik er zelfs wel meer voor betalen omdat ik zoveel vrijheid krijg. Wat ik wil zeggen is dat ik een bijdrage niet raar vind maar het moet wel in verhouding staan zeg maar.

Ariebombarie

het mes snijdt inderdaad aan twee kanten. ik ben als bijrijdster bereid om te betalen, maar het ligt er wel aan wat je allemaal met het paard kan en mag.
en die berekeningen die ik tegen kwam hier in het topic vind ik stom om daar je bedrag op te basseren. Dat zijn de kosten waar de eigenaar zelf voor kiest. als je niet de financiele mogelijkheid hebt om zelf voor je paard te zorgen en er om die reden dus een bijrijdster voor nodig hebt, dan kan je beter niet aan een eigen paard beginnen...

Hier in de omgeving is 75 euro een net en gemiddeld bedrag Ja

hyppolyte

Ik ben het wel eens met een bijdrage, ik heb zelf ook altijd paarden verzorgd en heb toch ook vaak een bijdrage geleverd, alleen was dat wel minder dan 75 euro per maand. Ik was meestal maximaal 50 euro kwijt voor 4 dagen in de week, dat hield dus in dat ik (uiteraard) reed, poetste, voerde en mestte (dus ook als paard een keertje kreupel was ofzo!). Ik heb niet altijd hoeven betalen en dat was natuurlijk voor mij wel gunstiger, maar het hield totaal niet in dat ik dan gemotiveerder was. Voor mij was die motivatie afhankelijk van het paard (en tot op zekere hoogte ook eigenaar), als ik gek ben op een paard, dan kom ik door weer en wind, dichtbij of ver weg, gratis of niet. Datzelfde geldt wanneer het toch niet zo goed klikte, dan moest ik mezelf er soms echt heen slepen, ook al was het 3 meter verderop en gratis.

Ik ben er ondertussen wel achter dat ik niet echt 'verzorger material' ben, daar ben ik veel te eigenwijs voor, vandaar dat ik nu ook eindelijk m'n eigen paard heb (hiep hoi! Haha!). Als ik ervoor kies om een verzorger 'aan te nemen' (om het zo maar even te zeggen) dan zou ik wel om een bijdrage vragen, maar dat heeft er in mijn geval meer mee te maken dat ik het momenteel zelf ook niet bijster breed heb. Als ik zelf dik in het geld zou zitten, dan zou ik er op zich niets voor vragen (hooguit een symbolische bijdrage; oftewel snoepjes o.i.d.). Even voor de duidelijkheid, ik kan het prima opbrengen om goed voor haar te zorgen, maar ik heb niet enorm veel spelingsruimte, vandaar dat ik best blij zou zijn met een bijdrage.

Met een bijdrage filter je er wel een hoop mensen uit, veel pennymeisjes zullen dan al niet reageren, maar het kan ook heel goed zijn dat je daarmee dus ook de goede verzorgers eruit filtert, zeker als je bedrag erg hoog ligt. Met leeftijd is dat net zo, het is niet per definitie zo dat iemand van 18+ serieuzer/betrouwbaarder is dan iemand van 15, maar toch zou ik zelf ook liever een wat ouder iemand hebben.

Nog even een (offtopic)vraag aan de eigenaren die een verzorger hebben/willen, staan jullie nou geen doodsangsten uit als je iemand met je paard laat vertrekken? Het zal ook wel komen omdat ik haar net heb, maar ik ben als ik zelf rijd al als de dood dat ze misschien struikelt of dat er iets gebeurt ofzo, dus bij de gedachte dat ik haar met iemand anders mee zou geven krijg ik zowat al een rolberoerte! Ondanks het feit dat ik zelf tig paarden heb verzorgd, lijkt het me doodeng. Hoe gaan jullie daarmee om?

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:50

Mariannedeb schreef:

Ik woon in een klein boerendorpje, dus ik kan mijn paard kwijt bij een boer Lachen

Zo.. hallo.. 25 auto minuten? Dat vind ik niet vlakbij hoor..!! In 25 autominuten zit ik in Utrecht of halverwege Breda!! Zijn beide andere provincies!!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:50

hyppolyte schreef:
Nog even een (offtopic)vraag aan de eigenaren die een verzorger hebben/willen, staan jullie nou geen doodsangsten uit als je iemand met je paard laat vertrekken? Het zal ook wel komen omdat ik haar net heb, maar ik ben als ik zelf rijd al als de dood dat ze misschien struikelt of dat er iets gebeurt ofzo, dus bij de gedachte dat ik haar met iemand anders mee zou geven krijg ik zowat al een rolberoerte! Ondanks het feit dat ik zelf tig paarden heb verzorgd, lijkt het me doodeng. Hoe gaan jullie daarmee om?

Tja de eerste tijd zou ik sowieso meegaan Lachen

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:51

town ik zwanger was heb ik mijn paard laten trainen door een hele goede springamazone en die BETAALDE ik daarvoor.

juist omdat ik geen zin heb in het gezeik van bijrijders etc etc.
nu werd mijn paard proffesioneel getraind en uitgebracht. en ik had na 9 maanden niet het gezeik dat ik mijn paard moest delen.

ik Zou zelf nooit een bijrijder nemen omdat imo ik het toch altijd beter weet Clown

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:51

lindsey schreef:
Oeps foutje Ik had dus eigenlijk Yinnar's berekening moeten zeggen omdat zij de kosten van haar paard wil doorberekenen aan de bijrijder.

Foutje!! Om het allemaal nog ingewikkelder te maken ik vraag niets voor het berijden van mijn twee pony's. Verward Dit is mijn keuze omdat ik niet gebonden wil zijn. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zeggen: "vandaag kan je niet rijden" om wat voor reden dan ook. Als je mensen laat betalen dan kan dan gewoon niet. Ik heb er wel alle begrip voor dat anderen wel een bijdrage vragen! Sterker nog het is niet meer dan normaal.

Op één of andere manier schijnt het niet door de liever niet betalende bijrijders door te dringen dat je als bijrijdster ook enorm gematst bent met een verzorgpaard/pony. Ik zou zeggen koop zelf een paard en weeg die kosten af tegen € 75,00 - € 80,00 per maand. Dan kunnen we verder praten.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:52

pino_lien schreef:
Mariannedeb schreef:

Zo.. hallo.. 25 auto minuten? Dat vind ik niet vlakbij hoor..!! In 25 autominuten zit ik in Utrecht of halverwege Breda!! Zijn beide andere provincies!!

Dan is t korter.. weet ik veel, ik kom nooit in Rotterdam! Tis bij sliedrecht, en dordrcht, kweet niet hoe lang je daarover doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:53

Citaat:
Op één of andere manier schijnt het niet door de liever niet betalende bijrijders door te dringen dat je als bijrijdster ook enorm gematst bent met een verzorgpaard/pony. Ik zou zeggen koop zelf een paard en weeg die kosten af tegen € 75,00 - € 80,00 per maand. Dan kunnen we verder praten.

Heb er ondertussen 2
dus gaan we nu verder l*llen? Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:54

Yinnar schreef:

Dat heb ik gedaan Lachen
En ik snap echt niet dat je je voor zo'n bedrag ook nog gematst moet voelen. Het werkt naar 2 kanten, niet een.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:54

nelis schreef:
town ik zwanger was heb ik mijn paard laten trainen door een hele goede springamazone en die BETAALDE ik daarvoor.

juist omdat ik geen zin heb in het gezeik van bijrijders etc etc.
nu werd mijn paard proffesioneel getraind en uitgebracht. en ik had na 9 maanden niet het gezeik dat ik mijn paard moest delen.

ik Zou zelf nooit een bijrijder nemen omdat imo ik het toch altijd beter weet Clown

Er zit natuurlijk wel verschil tussen een professionele bijrijdster en iemand die een verzorgpaard wil. Hoe goed iemand ook kan rijden een professionele bijrijder kan net even iets meer lijkt mij.

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:54

runningkawa schreef:
Citaat:

Heb er ondertussen 2
dus gaan we nu verder l*llen? Haha!

Jij bent zowiezo goedkoper uit met je paarden bij huis!! Zeg niet dat het allemaal niks kost, maar een pensionstalhouder wil er ook nog eens op verdienen!!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:55

Tja ik ben ook bijrijder en ga er niet voor betalen, de eigenaar kan erblij mee zijn dat we erop willen rijden. Zij hebben te weinig tijd of geen zin.

Ik kreeg laatst nog van mijn instructeur te horen dat het gekkenwerk is dat ik er niks voor vraag, rij wel paarden door en breng ze uit, en de eigenaar kan hem verkopen waneer hij maar wil... Ik ga pas betalen als ik ook meer te zeggen heb! en dat zal nooit gebeuren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:55

Ik vind dat zo een scheve vergelijking he. Koop zelf een paard dan zijn die kosten niks.
Jij koopt een paard, jij hebt teweinig tijd. Door een paard te kopen geef jij toe aan de kosten.

En als iemand jou paard komt trainen, moet zij betalen omdat stallen duur zijn, en het zadel maar eens zou verslijten?

Ik geef dan nog liever 50 euro aan een half uur les van een befaamde amazone, dan aan de eigenaar. Tal van mensen die hun paard in die les willen