1natascha schreef:Ik dacht mijn ideale pensionstalling te hebben gevonden totdat ik las dat het zielig is om paarden zonder vlas en of stro in een stal te zetten nu twijfel ik een beetje
Het idee waar ik van plan ben te gaan staan is een paddock (afmetingen weet ik niet meer) waar de paarden kunnen lopen en er zelf voor kunnen kiezen wanneer ze in een hun stal gaan staan, in de stal liggen dus alleen matten, ze worden 4x per dag gevoerd in hun eigen stal en alleen dan gaan de staldeuren dicht zodat ze hun eigen plekje hebben om in te eten.
Het zou dan om 2 paarden gaan.
Wat vinden jullie hiervan?
Kheb nog een vraag maar misschien moet dit in een andere topic, maar het idee zou zijn ik kom daar staan dat andere paard staat er dan al een tijd, ze zullen hoogstwaarschijnlijk wel gaan uitvechten wie, waar in rang staat in de kudde, maar ik maak me wel zorgen dat mn paardje geen ernstige blessures zal oplopen,enig idee hoe ik dit enigszins kan verkomen? of toch kan opbouwen misschien toch eerst op stal zetten daar? of juist niet? zucht ik weet het allemaal niet
Groetjes
de uitloopstal klinkt goed! ik zou dat zeker doen, paard heeft sociaal contact, en kan zelf kiezen wat hij of zij wil. ik had het ook, maar voor de rest was die stalling echt slecht. nu heeft hij geen uitloopstal meer, maar die ga ik hier in het voorjaar bouwen. als je bang bent dat ze vechten, eerst even scheiden met een stroomdraadje oid, en als je ze bij elkaar doet even een goed beenbeschermertje om. zo heb ik het ook gedaan, en we hadden een heel gevecht verwacht en stonden klaar met zwepen om in te grijpen, maar er gebeurde niks toen ze eenmaal bij elkaar konden. het tussendraadje veroorzaakte irritatie. over het algemeen maken paarden het zelf wel uit, als wij ons er maar even buiten houden. voor je eigen gemoedsrust kan je even een (gladde) deken omdoen en beschermers om de benen, maar dat is meer voor jezelf.