Geslachtsdeel schoonmaken? Wie doen het? en hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Re: Geslachtsdeel schoonmaken? Wie doen het? en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:20

Ruzie om hoe je je paard verzorgd ERG intressant altijd!!!

IK maak het bij mijn 3 merrie's 1x in de week schoon, zowel de uiers als de anus etc.. Gewoon met uigekookt water en dus absoluut geen zeep ik gebruik er een sponsje voor. Na het schoonmaken vet ik de uiers in met een heel klein beetje UIERZALF. Ik vind het belangrijk om het goed schoon te houden helemaal met al het opspattende viezigheid wat juist lekker tussen de uiers gaat zitten.

Bij mijn hengst doe ik het 1x in de 2 a 3 maanden omdat hij het absoluut niet prettig vind en dus ook niet stil blijft staan.

Ik zou het zelf ook niet zo prettig vinden om met korsten en viezigheid op mijn vrouwelijke delen rond te lopen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:33

Tsja, ik heb een merrie en haal wel eens een spons erover onder d'r staart (goed uitspoelen naderhand Tong uitsteken ) (als ik haar toch aan het wassen ben of gewoon vind dat het nodig is)
Meestal gewoon water maar soms zit er ook wel shampoo op de spons (wel altijd iets milds) en ik ga niet lopen scrubben oid Haha!
Vind ze trouwens niet erg dat ik dat doe (ik heb nogal een prutsmutsige merrie Sigaar ). Ze vind het minder leuk als ik een spons over haar uier haal (ze doet niets maar staat me dan echt aan te kijken van 'wat moet dat daar???')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 19:15

wendyashley schreef:
Ik zou het zelf ook niet zo prettig vinden om met korsten en viezigheid op mijn vrouwelijke delen rond te lopen.

Ik dus ook niet Knipoog
En bij een merrie tussen de uiers word het met rennen, rijden, longeren etc toch best warm daartussen dus dat kan allemaal lekker gaan smetten enzo...

@ Maartje1990, Aardig dat je je excuses aanbied.
Snap je nu inderdaad ook waarom wij zo richting jou reageren? omdat je felle, vreemde, botte reacties geeft.
en je geeft ons het gevoel dat wij 'alles' fout doen aan dat 'schoonmaakproces' en dat jij de allerbeste manier weet...
Top, dat je je excuses aangeboden hebt...
Maar inderdaad zoals je zelf zegt: Ieder zijn eigen manier en ideeen...
Dus alsjeblieft geen gejammer meer over dat andere het fout doen, laat iedereen zijn mening geven (jij hebt hem immers al vaak genoeg gegeven)

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:20

bij mijn shet is het heel erg vies in de koker..
hoe moet je dat schoonmaken ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 19:31

lees het topic eventjes door dan kom je het te weten Knipoog

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:32

IvysToeter schreef:
lees het topic eventjes door dan kom je het te weten Knipoog

oke dankje.. wat het is heeeel vies bij hem Bloos!

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:34

ik lees elke keer dat het niet goed is om met je blode handen het te doen vanwege ontstekingen ..

is met handschoentjes wel goed dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:36

ik doe bij mijn ruinte van die plasticken handschoenen aan, een emmer met lauw water erbij en een zomers een slang die heeeeel lang in de zon heeft gelegen.. dan gewoon de binnenkant van de koker leeg ''plukken'' en schoonspoelen met water!

bij mijn merrie neem ik altijd een washandje of spons en lauw water en gewoon afnemen als het ware..

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:22

Heb het nooit gedaan wel eens over nagedacht maar het gaat al 22 jaar goed zo.
Ben bang dat als ik er nu in ga zitten vroeten dat ik het juist ga irriteren.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:27

ik heb een ruin maak zo'n 1x in de maand z'n koker schoon. gewoon met warm water. daarna een beetje uierzalf op de buiten kant. mn paard vind het prima gaat lekker staan slapen. zn banketstaaf (zoals het hier genoemd wordt) daar kom ik niet aan hij heeft bijna geen velletjes.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:29

borrie01 schreef:
ik heb een ruin maak zo'n 1x in de maand z'n koker schoon. gewoon met warm water. daarna een beetje uierzalf op de buiten kant. mn paard vind het prima gaat lekker staan slapen. zn banketstaaf (zoals het hier genoemd wordt) daar kom ik niet aan hij heeft bijna geen velletjes.

hahaha volgens mij noemen wij dat niet banketstaaf maar doet bokt dat gewoon zo corrigeren als je een bepaald woord intypt (omdat dat dus een vies woord is volgens bokt).

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:33

borrie01 schreef:

dus je maakt alleen de koker schoon ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 20:33

dat is inderdaad de censuur van bokt haha.
maar ik vind het wel grappig af en toe Haha!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:39

Laten we het er maar op houden dat het wel belangrijk is, je verzorgt je eigen lichaam toch ook goed mag ik aannemen.

Loves_Johan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:08

Als het vies is.
Met warm water en een sponsje.

Echt leuk werk vind ik het niet,maarja. Vork

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:23

Ik moet het echt bijna nooit doen, hij is altijd schoon Vork Handiiiiig Haha!
Soms probeer ik wel eens met een vochtig doekje, maar leuk vind hij het niet, dus echt aan zijn penis geraak ik niet, alleen zo'n beetje aan de 'buitenkant'... Bloos
Anderzijds is zijn kont altijd heeeeel smerig, hij heeft zoveel last van diarree euuuuuuuhm hoe zeggen jullie nederlanders dat, spetterpoep,pleuris? haha; Het hangt echt soms tot aan zijn benen, en is heel moeilijk schoon te krijgen. De laatste weken heeft hij het heel erg, maar de veearts heeft bloed getrokken en een staaltje mest mee, dus moet nog wachten op de uitslag

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:15

Bij mijn merrie zie ik echt niks zitten. Dus ik maak het niet schoon. Veel mensen zeggen dat het altijd wel vies is enz. maar dat kan ik niet aan de mijne zien? Ik zal eens bij de andere 4 kijken Knipoog wie weet is het daar wel vies ( de uiers dan he ).

Hun bips maak ik, zoals ik al zei, gewoon met een spons (of gewoon een straaltje water) schoon door hun staart op te tillen.. en klaar Clown

Ik zou (als ik een hengst/ruin had) hem gewoon met gekookt (afgekoeld) water de koker schoonmaken. Niet met oliën enz. En ik zou ook niet de velletjes eraf trekken, maar ze er af weken met een doekje.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:30

Bij mijn verzorgpaard (merrie) maak ik de uiers wel af en toe schoon. Er zit dan
allemaal van dat huidvet en dat pukt ik dan een beetje weg. Echt heerlijk vind
ze het. Ze staat dan helemaal te genieten en ontspand zich

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:44

Ik heb een ruin die vroeger heeft gedekt. Hij heeft regelmatig van die pek-achtige plekken op zijn binnenbenen, en ik dacht altijd dat ie dan een gezellige avond met de buurvrouw had gehad, maar nu begrijp ik dat dat dus troep is?
Hij is 4 jaar geleden gecastreerd en sindsdien heb ik 'm nooit schoongemaakt (een van die dingen die je nog wel een keer gaat doen...).

Grappig stukje van internet, beetje angstaanjagend verhaal van 'The Bean'. Ga binnenkort maar eens van dat spul kopen, benieuwd of ie nog boontjes verstopt heeft van binnen. Ook benieuwd hoe hij dit gaat vinden; "hey horsie, meet mister Hand" (of in mijn geval, Miss Hand)

Leuke namen hebben jullie hier trouwens voor de banketstaaf, flipje en pielie. Clown

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:46

Zo'n bean ben ik (godzijdank Nagelbijten / Gniffelen) nog nooit tegen gekomen.. Nu maar hopen dat hij er niet perongeluk wel zit en op een gegeven moment in de weg gaat zitten...

DAAHN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:38

Als ik mn paard / pony was dan hou ik er wel ff de slang over, maar verder doe ik er niets aan

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:02

Hoe vaak doe je het? 2x in de week (want dan ben ik er)
Wanneer doe je het? Als het echt heel vies is
waarmee doe je het? Babydoekjes *LOL*
en hoe doe je het? Gewoon alle viezigheid weghalen.

Dat was het zo'n beetje. Ja

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:02

mariska12 schreef:
borrie01 schreef:

dus je maakt alleen de koker schoon ?

ja ik maak alleen zn koker schoon wel aan de binnen kant he. maar niet zn ding zeg maar.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:11

merel vind het absoluut niet fijn als je aan haar uiers zit, dus in de zomers zetten we de spuit er wel eens op, maar met babydoekies mag je niet ind e buurt komen Haha!
haar muts vind ze geen robleem, dus die krijgt regelmatig een babydoekie.

willem is erg makkelijk. zodra hij hem eruit laat hangen pluk ik wat velletjes en haal ik er een doekie over. in de zomer zet ik regelmatig de spuit in zijn koker en eens in de zoveel tijd maak ik met een babydoekje de koker schoon.

ben niet van het overdreven bij houden, maar laat het ook niet verwaarlozen

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:36

bij mijn ruintje deed ik het nooit
(die is nu weg) en bij mijn merrie maar ik af en toe onder de staart en de uiers schoon
als het vies is zeg maar (meestal als ze henstig is ofzo)