Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.Sees schreef:Tita, dan heb je inderdaad geluk maar zoals ik al zei, the lucky few...
Mijn paard is overigens ook niet verzekerd meer hoor, na al die ongedekte kosten konden ze die nutteloss betaalde premie in hun achterwerk stoppen.
Als je echter geen verzekering hebt, vind ik wel dat je een potje moet maken zoals jij. En WOW wat een potje trouwens, my god, ik zou willen dat ik zoveel bij elkaar kon sparen...

Uit sommige reacties lijkt het net alsof je vermogend moet zijn om een paard te kunnen kopen en te onderhouden. Dat is niet geheel waar. Sterker nog, ik geloof (weet) zelfs dat er veel bokkers onder ons zijn die iedere maand kampen met geldgebrek door onze edele viervoeters. Ik geloof wel dat je alles goed op een rijtje moet zetten voordat je zo'n grote stap gaat nemen. Je koopt geen I-Pod bij Radio Correct maar een levend wezen met behoeftes, gevoel en een eigen persoonlijkheid.
kill3rgirl schreef:tja.. ik spaar in ieder geval 2000 en kijk dan of ik voor iets van 1500/1750 een paardje kan kopen....
de rest sparen ...

Sees schreef:Ja killergirl dat is waar maar waarom ben je zo eigenwijs? In dit hele topic is er maar één persoon die zei dat je het gewoon moest doen en ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat of een vriendinnetje was of iemand die zelf geen paard heeft.
Ik snap dat je niet wil luisteren want wat is er leuker dan een eigen paard? Maar wij paardeneigenaren ploeteren iedere maand weer om de eindjes aan elkaar te knopen. En ik ben 27!!! Ik verdien mijn EIGEN geld, ik ben niet afhankelijk van ouders, banken of wie dan ook. Maar ik moet af en toe wel eens de keuze maken; geef ik mijn paard een nieuwe deken of koop ik die nieuwe schoenen die ik nodig heb? Mijn paard wint in zo'n geval altijd.
Heb jij het er ook voor over om minder te gaan stappen, minder make-up en kleren te kopen, minder uit eten te gaan, minder naar de bioscoop, minder duur en ver op vakantie etc? Het is niet alleen het geld wat je in je paard moet steken, het is ook het geld wat je juist DOOR je paard niet in andere dingen kan steken...