Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Olifant schreef:jij zegt net zelf dat een paard 24 uur per dag op stal staat

Lina schreef:Santos_ schreef:Vind jij het dan lekker voor een paard om elke keer als ie pist die terugkaatsende spetters weer tegen zich aan te krijgen? En ook nog eens lawaai erbij. En dat ie niet lekker kan rollen en liggen. En het lijkt me toch aardig zwaar worden als het langer omzit. En ik vind dit niet te vergelijken met een luier, want dan krijg je niet zo'n heel tuig omgehangen. En de kinderen die luiers dragen zijn niet zindelijk, en de meeste paarden zijn wel zo dat ze in een deel van de stal poepen en plassen. Zou zelf ook niet daarmee rond willen lopen. Lekker de hele dag je eigen poep en plas onder je hangen.Zal ook wel gaan stinken voor die paarden. En als ie ligt kan ie zwemmen in zn plas.
Toch wel heel grappig is... Dat destinietje zelf ook haar paarden met een z=stuk ijzer in hun mond rijdt terwijl ze dit zo zielig vindt.. Doe niet schijnheilig. Je gaan mensen op zindelijke leeftijd toch ook geen WC pot om hun kont hangen. En het kan ook niet voor een klinische reden worden gebruikt want het is een bron van bacteriën..
Ik heb zelf gelezen dat de 'poepzak' werd-t gebruikt in plaatsen waar mensen zich ergerden dat paarden op de straat mesthopen achterlieten.
Ok dat is ook best wel vies als over paardenmest ligt in je dorp maar om dan zo'n dom ding te gaan uitvinden.
En trouwens Baby's dragen een luier omdat ze niet op de vloerbedekking mogen poepen en piesen en paarden mogen dit wel op hun eigen stalbedekking.
Maar ik vond jou reactie gewoon best wel even dom want je rijdt zelf ook paard dus.. Je meeeent t!+:)+
flippieh schreef:mag ik nog even lastig doen
sarcasme is spotten met een gehandicapte of iets anders erg
ironie is wat je deed lachen met iets stoms , grappig en er een grapje om maken :p
sorry voor het dikke nekkerig gedoe maar ik moest het even melden dat ik heb opgelet tijdens de les nederlands eergisteren
Tulandro schreef:pure dierenmishandeling..
Hij zou er hooguit last van kunnen hebben maar om meteen te zeggen dat je hem slecht behandeld/lichamelijk kwaad doen lijkt me ook erg overdreven! 
Tulandro schreef:Vind ik niet, en je hoeft echt geen definitie van het woord dierenmishandeling neer te zetten, ik weet erg goed wat dit is.
En last van hebben? Dat zal zeker zijn ja, als je er van uitgaat dat een paard elke 2 a 3 uur 1x mest, en dat dan ook nog eens zelf moet opvangen. En liggend slapen? Ik vind als je dit bij een paard gebruikt, dat je je paard zeker slecht behandeld.
Tulandro schreef:Die argumenten kun jij toch zelf ook wel bedenken? Wat denk jij van de kilo's die aan zijn lichaam hangen, het ongemak wat ook zeker voor schade kan zorgen. En het belangrijkste, een paard kan niet op een normale manier functioneren, namelijk het liggen en rollen wordt zeer moeilijk gemaakt.
aux schreef:Tulandro schreef:Die argumenten kun jij toch zelf ook wel bedenken? Wat denk jij van de kilo's die aan zijn lichaam hangen, het ongemak wat ook zeker voor schade kan zorgen. En het belangrijkste, een paard kan niet op een normale manier functioneren, namelijk het liggen en rollen wordt zeer moeilijk gemaakt.
Nou kilo's aan zijn lichaam hangen, vind ik eerlijk gezegd wat overdreven. Als je kijkt naar dat wij erop rijden, we hangen er een kar achter enz. Dan lijkt me niet dat je er een groot probleem van moet maken dat deze kilo's aan een paard hangen. Wat misschien hooguit 2 kilo zal zijn, ontlasting is niet zo heel zwaar. En tjsa, naar mijn weten hoef ik geen argumenten voor jou te bedenken (als jij ze niet geeft en wel hebt), als ik er anders over denk.
Maar ik vind het niet super zwaar, en zeker niet in de buurt van 60 kilo. Overigens lijkt mij dat je de mest er wel uit haalt en niet erin laat zitten. En continu poepen doen ze niet
Tulandro schreef:
Is Vandale.nl jouw startpagina, volgens mij vind jij het erg leuk om daarvan te quoten
aux schreef:Nee ik zal nog nooit een schep mest hebben vast gehouden nee!Maar ik vind het niet super zwaar, en zeker niet in de buurt van 60 kilo. Overigens lijkt mij dat je de mest er wel uit haalt en niet erin laat zitten. En continu poepen doen ze niet
ruitje schreef:Een paard is geen mens... Een paard staat in een hok van 3 bij 3 IN zijn eigen uitwerpselen, en hij gaat er nog in liggen ook!
Nog beter, vaak ligt zijn hooi door tussen zijn eigen uitwerpselen en plas in?
Nee dat zal hij prettig vinden.
Die 'vermenselijking' van paarden altijd....