geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:09

Dus een andere uit de brand helpen is gierig?
Er bestaat ook nog iets als vriendendienst

Idd CK, ben je het ook daar gaan vragen?
Ik heb ook bij boeren gereden, die een paar paarden hadden, maar die kwamen het ook niet vragen.
Hingen ook geen briefjes in de supermarkt op of weet ik veel wat.
Maar dan ging je er heen en kon je er met veel plezier naar toe

quicksand1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:11

Als je je eigen paard hebt, ben je al rijk genoeg en hoef je niet arme meisjes die geen paard kunnen betalen geld af te troggelen...

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:14

Nee RK, maar er zijn er genoeg de niet hun hele leven omver gooien zoals jij hebt gedaan en toch graag een paar keer in de week komen rijden. Dan mag er toch ook wel eens iets tegenover staan.

@quicksand1, tuurlijk iedereen die een paard heeft is stinkend rijk. Bovendien vraagt de TS 37,50 per maand als ze dat zoiezo al zou gaan doen, daar ga je écht failliet van ja, bovendien heeft haar bijrijdster een vaste baan.
Laatst bijgewerkt door Charaz op 09-06-06 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:15

Haha
of juist arm omdat je een paard hebt

En daar mag de eigenaar ook hard genoeg voor werken, dus in die zin hoeft hij idd geen liefdadigheids instantie te zijn.
Maar...als je zelf de tijd niet hebt een paar dagen in de week.
Waarom zou je dan geld vragen, jij hebt die tijd niet, maar wilt wel dat hij aandacht krijgt en gereden word.
Je kunt hem die dagen ook gewoon in de wei laten staan, dan hoeft er geen bijrijder te komen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:16

Er staat toch ook wat tegenover

Een paard dat aandacht krijgt en gereden word op een tijd dat het baasje zelf geen zin heeft.
Lijkt mij meer dan genoeg, een betrouwbaar iemand voor je maatje.

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:23

ik ben het helemaal met RK eens.
jij wilt dat die zijn nodige beweging krijgt en iemand bied jou dat aan . En dan moet diegene er voor betalen. dat vind ik ook niet helemaal kloppen. Ik moet ook niet betalen voor mijn verzorgponys en ik doe er meer mee dan de eigenaar

happy2014

Re: geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:24

ik vind het niet meer dan normaal om geld te vragen. Bij ons op stal betalen de meeste bijrijders/verzorgers voor 2x rijden in de week 75 euro per maand en voor 3x 100 euro. Toen ik zelf nog bijrijder was, betaalde ik ook 100 euro voor 3x per week.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:27

ik heb nog nooit hoeven te betalen als bijrijder, meestal kreeg ik wat toegeschoven omdat ik hun juist uit de brand hielp.
Zo nu en dan heb ik wat wormenkuren en hoefsmid e.d. betaald, maar ik ga echter niet de helft van het stalgeld neerleggen om 2 a 3 keer in de week te kunnen rijden.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:31

Volgens mij kunnen sommige mensen niet lezen....

De ts heeft zelf genoeg tijd om te rijden. De verzorgster/bijrijter mag rijden omdat de ts haar aardig vind. De ts haar situatie is verandert en heeft meer kosten gekregen. De De verzorgster/bijrijter heeft een baan.

Ik vind idd dat ze best de hoefsmid kan betalen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:41

@ Superwoman, daar sluit ik me bij aan.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:42

hmm moeilijk. ik heb tot nu toe nog nooit betaald voor een verzorgpaardje, inderdaad via via gevraagd geworden vaak of zelf aangeboden. Paardje dat ik nu rij betaal ik ook niks voor maar ik mest op zaterdag wel altijd de stallen. Dat heb ik overigens zelf aangeboden, de eigenaresse is allang blij dat ik wat met haar paard doe op zaterdag. Als ik mijn rijbewijs dalijk heb kan ik vaker gaan, ze is haar jonge paard nu aan het inrijden, en dan kan ik Lizzy in principe rijden wanneer ik wil. Super dus, kan me geen lievere eigenaresse en fijner paardje wensen.

Aan de andere kant, over een paar jaar verhuizen we naar Roosendaal, en aangezien er over 4 jaar als het goed is een fries paard staat dat ingereden moet worden, wil ik graag als we in Roosendaal zitten een paard zoeken om mee te lessen en te trainen en dus zelf beter te worden- ik ben nu toch meer recreatieruiter. Dan ga ik er wel vanuit dat k een bijdrage in de kosten zal moeten betalen, maar meer dan 50 euro per maand zou ik er niet aan uit willen geven. Wat ik nog een veel betere optie vind is om gewoon zelf mijn rijlessen iedere week te betalen, daar hebben het paard en ik beide wat aan.

100 euro zou ik echt nooit betalen voor een bijrijdpaard. Ik moet ook sparen voor de lessen, het tuig en dergelijke voor mijn eigen paard.

Die 37,50 vind ik heel redelijk. Dat zou ik er ook zeker voor over hebben, maar bij 50 euro ligt de grens.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:44

En ik vind, van niet

Omdat de situatie van iemand veranderd, moet een ander ineens gaan dokken.
Als ze dat doen is dat erg aardig, maar imo geen must

Of de brijrijder en vaste baan heeft doet er niet toe,die kan misschien zelf amper de eindjes aan elkaar knopen.
Weten wij veel.

Oke, dat op vakantie gaan, nee dat zou ze zelf mogen betalen, maar als ik de rest van het verhaal lees, vind TS het wel makkelijk dat haar paard een paard dagen per week uitgesteeds is.

verder reageer ik ook nog vaak algemeen op pagina 7, niet continue precies op post 1.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:49

Charos schreef:
Kimmie_Paard schreef:
Ik woon in oosterhout en daar is het heel moeilijk om een verzorg paard te vinden! dat heeft er egt niks mee te maken hoedat je rijd:S

Nou als je aardig kunt rijden is het nooit zo'n probleem hoor. Ken genoeg mensen die niets betalen en als ze willen genoeg paarden te rijden krijgen.

Ik heb ook een verzorg pony dus;) maar hier is de vraag naar verzorg pony's heel groot maar de vraag naar verzorgers is minimaal;)

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:12

En daarom kunnen mensen er ook geld voor gaan vragen, heeft te maken met aanbod en vraag, schaarste dus.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:14

En dat vind ik misbruik maken van de situatie

Je hebt zelf geen tijd/zin
Maar omdat er genoeg verzorgsters zijn, dan laat maar dokken.

Je kunt ook zeggen, goh wat fijn dat er veel keuze is, dan kan is vast een heel fijn persoon vinden waar ik mijn paard gerust bij achter kan laten.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:17

superwoman schreef:
De ts haar situatie is verandert en heeft meer kosten gekregen.

TS kiest toch zelf voor een eigen huis? Dan weet je toch van te voren je kostenplaatje wel? Ik zie echt niet in waarom de verzorgster moet gaan bijdragen aan de kosten van iemand anders zijn hypotheek.

Iemand die toevallig voor 500 Euro in de maand een paard wil komen bijrijden? Kan ik ook een prijsklasse hoger gaan kijken naar huizen

Daarnaast zal ik vast te wantrouwend van aard zijn maar ik ken persoonlijk geen mensen die puur uit filantropische redenen (of hoe heet het) hun paard een paar dagen per week afstaan aan een ander.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:20

Ik ken ze wel mensen die hun paard afstaan aan een ander De mensen van mijn verzorgpaarden.. Het zijn stuk voor stuk jonge sportpaarden. Ik mag ze rijden ondanks ik nog niet super rijd. Dus ze bestaan wel

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:22

runningkawa schreef:
En ik vind, van niet

Omdat de situatie van iemand veranderd, moet een ander ineens gaan dokken.
Als ze dat doen is dat erg aardig, maar imo geen must

Of de brijrijder en vaste baan heeft doet er niet toe,die kan misschien zelf amper de eindjes aan elkaar knopen.
Weten wij veel.

Oke, dat op vakantie gaan, nee dat zou ze zelf mogen betalen, maar als ik de rest van het verhaal lees, vind TS het wel makkelijk dat haar paard een paard dagen per week uitgesteeds is.

verder reageer ik ook nog vaak algemeen op pagina 7, niet continue precies op post 1.

volgens mij heb je je mening al meerdere xen meegedeeld

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:23

En daar hebben ze zelf tijd voor? Ik heb genoeg paarden voor anderen gereden maar altijd met de motivatie:
geen tijd ervoor, paard moet op wedstrijd en eigenaar wil niet, eigenaar rijdt zelf niet, ik reed beter dan de eigenaar, paard moet verbeterd worden voor de verkoop of paard had kuren en die moesten eruit. Of dus als reden 'geld nodig' maar dat pakt bij mij niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:23

Ja en?
Daar zie ik er hier meer van, mag dat soms niet meer?

ff de regels opsnorren *zoek* zoek*

Nee niets over gevonden

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:24

superwoman schreef:
volgens mij heb je je mening al meerdere xen meegedeeld

Daar is het dan ook een discussie voor...

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:24

Nouja ze heeft er nu geen tijd voor omdat ze zwanger is maar ik loop er nu dus anderhalf jaar en in die tijd had ze er echt wel tijd voor maar liet mij ook vaak rijden en hielp me met dingen. Ja ze heeft me veel geleerd terwijl ze ook iemand had kunnen nemen die beter is.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:26

maickell0ver schreef:
Nouja ze heeft er nu geen tijd voor omdat ze zwanger is maar ik loop er nu dus anderhalf jaar en in die tijd had ze er echt wel tijd voor maar liet mij ook vaak rijden en hielp me met dingen. Ja ze heeft me veel geleerd terwijl ze ook iemand had kunnen nemen die beter is.

Maar dan had ze dus sowieso iemand laten komen
Ik bedoel maar: ik ken geen eigenaar die zelf doodgraag rijdt, meer dan tijd genoeg heeft voor zijn eigen paarden en dan puur en alleen om een ander een plezier te doen iemand anders ermee laat rijden. Maar dat kan dus aan mijn omgeving liggen.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:26

ik he niet heel het topic doorgelezen, maar ik vind het niet raar dat je er wat voor wilt vragen.
Ik ben zelf ook bijrijdster en ik betaal 75 euro in de maand. Ik vind dit een redelijk bedrag.
De eigenaresse heeft dan ook een stukje zekerheid dat de verzorgster op komt dagen (voor sommige dan)

In jou geval zou ik het gewoon met haar overleggen, waarschijnlijk vind ze het echt niet erg. Ik begrijp uit je verhaal dat ze bijna alles met hem mag doen als of het haar eigen paard is. Als ze een eigen paard heeft moet ze ook gewoon per maand een bedrag neerleggen. En daar houd het nog niet eens op..

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:27

maickellover, ik vind dat jij heel erg geluk hebt, echt waar.