Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:22

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?|
Mijn verzorgpaardje (waar ik best veel over te zeggen heb bijv over naar buiten gaan of niet) staat in de winter in de paddock en in de zomer in de wei.

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
's ochtends rond een uurtje of 10 a 11

Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
Een stuk of 6 andere paarden

Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
In de winter tot een uur of 5 a 6 en in de zomer als het warm is dag en nacht.

Helaas is de eigenaar soms wat lui met paarden, en dan vooral Koko, buiten zetten dan staat ie de hele dag binnen en daar ben ik dan echt niet blij mee. Gelukkig rijd ik elke middag van school naar huis langs stal en ik kan hem vaak alsnog 2 uurtjes naar buiten gooien.
Met regen staan ze buiten maar als het stormt en sneeuwt blijven ze binnen.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:15

In de winter mogen onze pony's dag en nacht buiten blijven met inloopstal en in de zomer staan ze dag en nacht buiten vanaf dat het lekker weer begint te worden. Ze staan momenteel 2 aan 2 omdat de shetjes niet veel eten mogen en de B-pony en jonge tinker mogen iets meer eten hebben.
Als er genoeg gras is, dan gaan ze 2 à 3 keer per dag een uurtje in het gras (is wel veel werk, maar ja) omdat ze anders te dik worden.

Het grote paard gaat 's morgens naar buiten en 's avonds weer naar binnen, dat is ong. 10 uur per dag gemiddelt.

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:27

Ze worden rond 9 uur buiten gedaan, misschien iets later. Met zijn 3en, in de winter in de bak met hooi, in de zomer in de wei.
En in de winter gaan ze rond 5 uur binnen, in de zomer rond 9 uur, en soms ook dag en nacht.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:27

willem en merel staan sinds vrijdag op een nieuwe stal en kunnen ze 24/7 naar buiten.

nu staan zenog maar een paar uurtjes op de wei, dalijk mogen ze snachts ook op eenkleins tukje(kale) wei om even te wennen aan het full time wei. ze hebben een inloopstal met eigen paddock en daar weer een wei aan.

in de winter mogen ze alleen in de paddock en stal wanneer ze willen.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:03

We hebben onze pony's bij de buren staan.
Lorton (de shet) staat 24/7 buiten, zowel 's winters al 's zomers.
De andere 2 staan vanaf 8/9 uur in de wei totdat het donker wordt, zowel 's zomers als 's winters. Als het straks warmer wordt staan ook zij 24/7 buiten..
Ze staan allemaal alleen in een kampje, mijn fjord is sociaal gestoord en kan absoluut niet bij één van hun in. De shet en New Forest staan nu nog alleen, maar het is wel de bedoeling dat ze binnenkort samen komen..

We brengen en halen ze van stal, ze kunnen er niet zelf naar toe lopen.

Mloes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:06

Bij ons gaan ze rond een uur of 11 naar buiten, en rond half 5 weer naar binnen. Lekker in de wei, met zn 10en meestal. En als ze weer naar binnen gaan, gooien we de stallen los, wei los en dan komen ze de hoek omstormen Geweldig!

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:09

hij staat nu nu 24/7 uur per dag buiten (heeft een uitloopstal waar die zelf in kan staan)
maar we gaan nu verhuizen van stal waar die snachts op stal komt te staan en overdag naar buiten

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:10

Mijn paardje staat zo'n 6 uur per dag buiten, in een groep met 7 andere paarden. Hij heeft het heerlijk naar zn zin op die manier, lekker de ruimte om flink te knallen en te eten, vriendjes om mee te spelen, en op een gegeven moment komt meneer bij het hek staan en is ie het weer zat, gek paard!

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:20

mijn verzorg paard staat 24/7 buiten zomers winters het maakt niet uit!!! en ze kan er heel goed tegen, denk dat als ze nu weer op stal zou moeten dat ze gek wordt!!

ELINEXTIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:27

Mijn pony gaat om 10 uur naar buiten en word om 2/3 uur naar binnen gehaalt en dan zetten we de andere helft van de paarden buiten en die worden om 6/7 uur binnen gezet.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:30

24-7.
Als het regent kan ie gewoon zn stal in lopen als hij dat zou willen.

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:35

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?
bij mijn verzorgpony's.. alle paarden staan dag en nacht buiten eigenlijk de stallen staan gewoon open zegmaar en ze kunnen in en uitlopen doordat ze er zo veel staan nee er is geen land meer aan,morgen gaan er 7 paarden naar het grote land tot oktober we hebben daar wel een bak enz.ze staan dan gewoon bij een huis.
mijn verzorgpony's zijn er dus 11
dag en nacht dus;) alleen mijn pony blijft soms snachts op stal omdat hij anders de andere paarden pakt.
met zijn 11en

zolang hij wil mag hij buiten als hij op stal wil dan gaat hij gewoon!
dit was het dan!

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:52

hm mijn paard staat trouwens niet alleen, hij staat met ng 2 paarden op de wei die ook allebei 24/7 buiten staan...

voordeel is natuurlijk dat ze achter het huis staan dus ze zien ze altijd!!

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:55

sorry voor mijn grote lettertype...

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:56

maakt niks uit iedereen heeft dat lettertype....

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:57

Mijn 2 ponys(fjord+shet) staan bij mijn huis, ik mag dus alles zelf bepalen en doen.

Het hele jaar door.

Met z'n 2tjes.

Dag en nacht.

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:01

's morgens gaat mijn pony met 1 of 2 anderen naar buiten, heeft hij een kei grote wei.. en er gaa nog een paar ander pony's en paarden naar buiten, meestal in groepjes van 2, anders is het zo moelijk om ze te vangen.
's avonds haal ik ze om ongeveer 5 uur binnen omdat ik dan ga rijden. als ik niet Ga rijden dan gaan ze rond 6 uur naar binnen. in de zomer, nu wat later dan ander jaren denk ik,dan gaan ze dag en nacht naar buiten. Als het heel de dag gaat regenen blijven ze binnen,maar een paar buitjes kunnen ze wel tegen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:38

'met goed weer en normale temperaturen staan ze dag en nacht buiten.
Ik zet ze s;ochtends op de weide en blijven ze de hele dag staan.
Omdat de weides aan de weg liggen haal ik ze sávonds laat naar achteren en staan ze in de bak

de shetters hebben hun eigen weide achter waar ze staan

in de winter gaan ze snachts meestal op stal ( wegens gladheid etc )

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:48

De paarden staan bij mij op stal vaak per 4 in de wei. In de winter gaan ze ongeveer om 8 uur/ half 9 naar buiten (ligt een beetje aan het weer) en om deze tijd tegen half 9 naar buiten. Er ligt hooi in de wei zodat ze kunnen eten omdat er niet veel gras meer staat. In de zomer staan ze dag en nacht buiten.

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:39

nou mijn paard staat dag en nacht lekker en buiten dat het hele jaar door. lekker met z'n 9 in de wei. een hele kudde dus s'winters krijgen ze 4x per dag bijgevoerd met hooi in de wei.

RoosTaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:48

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?|

mijn vz pony taco en zijn vriendinnetjes gaan vaak de wei in

9 uur s'ochtends

met een welsh cob en welsh a merries

in de herfst en lente 12 uur, mits het niet hard regent en in Juni, Juli en September, dag en nacht tenzij bij beroerd weer

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:28

Ik ga ook even antwoord geven. Ik heb sinds een paar dagen een eigen stukje dus kan lekker zelf kiezen hoe ik het doe.

Ik moet haar zelf eten geven en voor de rest staat ze de hele dag buiten. S'winters in de paddock en zomers op het land.

De hele dag zomers en 's winters

Op dit moment met nog een shetje maar er komt nog eentje bij

De hele dag. Dag en nacht!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:37

in de zomer overdag op de wei en snachts op de bak ,In de winter hebben ze aan hun stal een paddock en gaan ze vaak nadat ik heb gereden op de bak en zet mijn stalgenoot ze weer binnen .

Wanneer de weide het toelaat ..... ze staan nu al ongeveer een maandje op de weide ,in de winter niet op de weide maar op de paddock/bak

2 groepen groep 1: 2 paarden Groep2: 2 shets

In de winter op de bak totdat mijn stalgenoot er is .
In de zomer als ik heb gereden en ze hun voer hebben gehad gaan ze naar de bak .

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:10

Op stal: Nu gaan de pony's naar het werken of poetsen gelijk het weiland weer in, maar s'winters gooit de staleigenaresse ze meestal s'morgens naar buiten en zetten we de pony's met degene die er dan zijn weer binnen of na het rijden als het al richting binnen-zet-tijd is. Thuis: Pukkie staat nu ook 24/7 buiten en die zet ik s'winters zodra ik tijd heb en het land goed is op het weiland en haal hem er voor het donker weer uit

Romeo en Pukkie staan nu 24/7 buiten maar s'winters gaat Romeo de paddock in als het weer goed is en Pukkie als het weiland het toelaat

Romeo staat altijd met een groepje buiten, hij staat nu in een groepje van 4 ( dus nog 3 andere pony's ) en Pukkie staat nu nog alleen, maar daar komt verandering in
als iemand nog shetlandstalling zoekt in de omgeving van Schagen

Nu 24/7, maar in de winter gaat Romeo ( staat op pensionstal ) een dagdeel in de paddock of als de wei goed is op het weiland en Pukkie gooi ik naar buiten zodra ik tijd heb en die gaat dan rond 5/6 uur weer naar binnen en hij staat op ht weiland.

Naatje80

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:26

Mijn pony gaat 's ochtends voor zeven uur naar buiten, de staleigenaar zet hem dan buiten.
Ze staan met zijn tweeën op het land.
'S avonds om een uur of half negen haal ik hem weer binnen.
In totaal is hij nu dus een dikke 14 uur buiten en hij gaat steeds later naar binnen. Als het even mee zit gaan ze straks voor een aantal weken 24/7 het land op.