dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:26

MissJ schreef:
CCCCorine schreef:
Aan de ene kant kan ik me ook wel weer voorstellen dat ze hem niet voor een weggeefprijs te koop zet, want dat kan ook verkeerd publiek aantrekken.

Aan de andere kant zou iemand die wel heel prettig met paarden omgaat, leuk kan rijden, maar niet direct een groot bedrag kan neerleggen, er wellicht een heel leuk paard aan kunnen hebben. En andersom.

Misschien is het een idee om eens advertenties na te pluizen waarin paarden worden gevraagd.

Maar zou jij een paard kopen die een dergelijke bemerking heeft?
Ik koop liever iets met minder risico op problemen.
Voor dit bedrag wil ik gewoon een gezond paard met goede gangen hebben, die ook al geklasseerd is.

En dit is hedendaagse realiteit...

De handel ligt al een hele poos onderuit en het aanbod is erg groot...
De prijzen zijn om te janken... of je moet willen kopen..

En dan ga je ook eerst bij dat geklasseerde gezonde paard kijken, voor hetzelfde geld!!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:27

dan maak ik nog 1 laatste opmerking:
Als je iets moet verkopen is het niet handig om zo respectloos over klanten te spreken.
Daar schrik je mensen alleen maar door af.

Kaja

Re: dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:28

Ja want ik ben nog niet wezen kijken, maar weet nu al dat ik een potentiële imbeciel ben...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:30

Ben het eens met Renske.

Mijn krampentrekker loopt gelukkig ook alleen maar ZZ-licht en is L-springen geklasseerd (én gaat keurig diagonaal achterwaarts ). Maar goed, er zijn hele sterke verschillen, je hebt kramptrekken en kramptrekken en buiten dat kennen vele mensen niet het verschil met hanentred, jammer genoeg.

Als het aan het paard van de TS inderdaad in stap te zien is dat het beessie wat mankeert, tja, dan zul je inderdaad niet de méést getalenteerde ruiters treffen, alhoewel er zat mensen zijn die het niet bepaald breed hebben, al een bepaald spaargeldje bij elkaar hebben en tóch nieuwsgierig zijn naar het paard.
Helaas tref je vaak in de lagere prijsklassen mensen die nog niet veel (rij)ervaring hebben en niet veel van een paard verwachten.

Voor de TS: aan anderen te 'lezen' is je paard nog niet geklasseerd. Mijn merrie loopt thuis in training ook al M2 niveau maar heeft nog nooit een officiele wedstrijd gelopen. Als ik die overwachts zou moeten verkopen, zou het echt dikke ellende voor me zijn want wat ik kan vragen is hooguit de prijs die ik er ook voor betaald heb, gewoonweg omdat het dier zich nog niet 'bewezen' heeft. Waarom niet nog een half jaartje tijd investeren en veel op concours gaan? Dan rij je jezelf in the picture en via-via krijg je hem dan echt wel kwijt aan een leuk baasje!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:30

MissJ schreef:
Maar zou jij een paard kopen die een dergelijke bemerking heeft?
Ik koop liever iets met minder risico op problemen.
Voor dit bedrag wil ik gewoon een gezond paard met goede gangen hebben, die ook al geklasseerd is.

Voor 6000 Euro zou ik dat niet doen, nee. Precies om de redenen die jij ook aangeeft. Maar stel dat ik een budget van 2000/2500 Euro zou hebben, maar toch een leuk paard zou willen, dan zou zoiets wellicht een goede optie zijn. Maar ook dan mag het paard tijdens het werk geen hinder aan die 'bemerking' ondervinden, want anders schiet je nog niet veel op. En sowieso zou hij verder klinisch wel in orde moeten zijn.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:32

Voor dat budget zou ik idd bij een paard met een bemerking gaan kijken ja.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:33

Kaja schreef:
Ja want ik ben nog niet wezen kijken, maar weet nu al dat ik een potentiële imbeciel ben...

Interessant
Jij denkt veel teveel in prijzen en in handel.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:36

imaudy schreef:
Kaja schreef:

Interessant

Ik houdt mezelf niet voor de gek en weet wat waarheid is...

Anoukie

imaudy schreef:

Maar daar hebben we het nu toch ook over? Je kunt niet alleen zeggen: ik krijg imbicielen van kopers voor mijn paard. Ik bedoel, ALS dat al zo is, dan is dat geen toeval. Dus dan moet je wel verder kijken, hoe zou dat dan komen?

Renske_

Re:

Breitling schreef:
klinische goedgekeurd (heeft alleen een hele lichte vorm van een kramp
beentje, alleen als je hem aan de hand hebt of als hij los loopt, onder het zadel is dit bijna weg en zie je het niet als je het niet weet! Dit is geen belemmering voor de sport of zijn gezondheid en ook op wedstrijd word je hier dus niet op afgestraft!)

wat je hier beschrijft is geen gewoon kramptrekken
quote komt uit dit verkoop-topic viewtopic.php?f=5&t=497926&start=0&st=0&sk=t&sd=a

@Randy01, ik kon pas achterwaarts toen ik in het Z zat, daarvoor sloeg ik het altijd over hij ging of lateraal en scheef of de lucht in heb dit toen hij te koop stond er ook bij vermeld evenals het kramptrekken al zag je dat niet omdat hij veel buiten stond, maar ik ga zelf ook niet graag ergens kijken waanr ik wanneer ik er ben ineens dingen zie die me niet verteld waren en waardoor ik het idee heb voor niets te zijn gekomen(niet richting breitling bedoeld want die vermeld het dus wel in de advertentie)

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:37

CCCCorine schreef:
Voor 6000 Euro zou ik dat niet doen, nee. Precies om de redenen die jij ook aangeeft. Maar stel dat ik een budget van 2000/2500 Euro zou hebben, maar toch een leuk paard zou willen, dan zou zoiets wellicht een goede optie zijn. Maar ook dan mag het paard tijdens het werk geen hinder aan die 'bemerking' ondervinden, want anders schiet je nog niet veel op. En sowieso zou hij verder klinisch wel in orde moeten zijn.

Precíes! Zelfs met een budget van 3000 euro zou ik bij het dier gaan kijken. Als er verder niets aan het paard te zien is tijdens het rijden, longeren, losgooien etc. dan zou ik er zelfs misschien nog wel meer geld voor over hebben, als ik verder nog meer leuke aspecten aan het paard zou zien, dan zéker.

Maar goed, ik ben bevooroordeeld, ik heb zelf een paard die kramptrekker is, maar bij hem zie je het alleen nergens mee, alleen hoefjes uitkrabben is wat lastiger...

Als ik op zoek zou zijn naar een leuk paard en ik zou een budget van 6000 euro hebben, zou ik inderdaad ook naar andere paarden gaan kijken, tja, alle waar blijft nog steeds naar zijn geld (met hier en daar wat uitzonderingen...).

Lydiia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:46

....Dit paard was toch geen krampentrekker maar gewoon atactisch?

Of heb ik nu ergens overheen gelezen?

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:55

Lydiia schreef:

Maak niet uit, het is in elk geval geen kneusie...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:56

Kaja, voor een echt leuk paard wil ik best het gevoel hebben dat ik teveel betaald heb . Het moet natuurlijk niet te gek zijn.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:58

Als het kramptrekken van het paard inderdaad te zien is onder het zadel, vind ik het trouwens niet vreemd dat er wat 'eigenaardig' volk op af komt.
De mensen die jou wel aan staan, TS, zijn waarschijnlijk de mensen die kijken of ze met jouw paard een 'mazzeltje' kunnen aanschaffen.
Misschien dat de betreffende instructrice (als voorbeeld genomen) daarom wel het een en ander op jouw paard heeft getest, om te kijken of het door bv. een andere manier van rijden/trainen opgelost kon worden en of het krampen zich erger uit als het paard bv. spanning krijgt of straks in de wat hogere oefeningen (zijgangen als travers, appuyementen). Kan het paard een wissel net zo gemakkelijk aanleren als niet-kramptrekkers? Dus: in hoeverre is het kramptrekken een beperking? Dat is wat ruiters en potentiele kopers die wedstrijdambities hebben, willen uitvinden en ook ik zou daarin niet op de mening van een klinisch keurende arts afgaan, maar op mijn eigen kunde en hooguit die van een instructrice etc.

Dus, naarmate dit topic meer vordert is het dus inderdaad voor mij al iets minder vreemd geworden dat jij net alle 'onkundige' ruiters hebt getroffen. Deze ruiters zijn misschien best kundig, maar onder het feit dat een paard getest gaat worden op zijn reacties, komt geen enkele verkoper uit. Of je paard nu Grand Prix of B loopt, een potentiele koper zoekt een bepaald met een bepaald karakter, dat bij de koper past en tja, jij kunt als koper wel van alles zeggen en al het moois van de wereld beloven, maar dat zou ik toch echt zelf willen ondervinden...

Lydiia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:59

Kaja schreef:
Lydiia schreef:

Maak niet uit, het is in elk geval geen kneusie...

Ah zo oiiiiiineeeeee......

Heeft ie nog inentingen gehad?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:59

imaudy schreef:

Dat mag ook wel denk ik zo, voor ruim 12000 gulden...

imaudy schreef:
Kaja, voor een echt leuk paard wil ik best het gevoel hebben dat ik teveel betaald heb . Het moet natuurlijk niet te gek zijn.

Nou ik niet.... ik wens niet afgelegd te worden...

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:01

'gewoon' atactisch? dat is wel weer even heel wat anders dan alelen maar kramptrekken
geen idee waar je dat vandaan hebt lydiia?

Lydiia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:03

Renske20 schreef:
'gewoon' atactisch? dat is wel weer even heel wat anders dan alelen maar kramptrekken
geen idee waar je dat vandaan hebt lydiia?

Ehm ja...... staat me zoiets bij uit een topic van Breitling zelf?

Kan me vergissen hoor

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:13

Mag ik de TS sowieso een advies geven voor de volgende keer dat ze een paard koopt en die later misschien weer zou moeten verkopen:

Als je teveel problemen van je paard op internet zet gaat dat mogelijke toekomstige kopers ook afschrikken. Want volgens mij heeft derhals/nek van dit paard vast gezeten en werd die toen zelfs door een DA geadviseerd om als weidepaard te dienen of iets dergelijks.

Al met al zijn dit geen zaken die ik wil horen over een paard die ik mogelijk zou willen kopen.

Lydiia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:17

Hahaha, idd HL

Naja in ieder geval was het zoiets idd

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:21

horselover23 schreef:
Mag ik de TS sowieso een advies geven voor de volgende keer dat ze een paard koopt en die later misschien weer zou moeten verkopen:

Als je teveel problemen van je paard op internet zet gaat dat mogelijke toekomstige kopers ook afschrikken. Want volgens mij heeft derhals/nek van dit paard vast gezeten en werd die toen zelfs door een DA geadviseerd om als weidepaard te dienen of iets dergelijks.

Al met al zijn dit geen zaken die ik wil horen over een paard die ik mogelijk zou willen kopen.

Klopt helemaal! Zo ging ik eens met een vriendin op zoek naar een leuk paard voor haar. Via marktplaats leuk paardje in de buurt. Ik ging even op bokt zoeken om te kijken of de verkoopster toevallig ook op bokt kwam en zodoende kwam ik dus achter een heleboel dingen over het betreffende paard, die niet bepaald positief waren. Ik heb meteen mijn vriendin gebeld, welke de betreffende bokster erover aansprak en toen kwam het hele verhaal er wel uit, echter minder 'opgeblazen' dan op bokt stond omschreven en tja, wat moet je dan? Heeft verkoopster het verhaal op bokt wat aangedikt of vertelt verkoopster het opzettelijk in minder 'erge' versie aan kopende partij? We zijn toch gaan kijken maar gingen eigenlijk alleen nog maar meer teleurgesteld naar huis....

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:23

Ik zet een slotje op dit topic .

Inmiddels gaat het niet meer over de vraag van de TS en eventuele adviezen, maar gaat het meer om het paard.