Nancy_evita schreef:die vlek bedoel je?
Het chabrak lag niet helemaal recht, want ik had hem niet goed vastgemaakt
idd die vlek
die leek een beetje de vorm van een Barefoot of Torsion te hebben
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nancy_evita schreef:die vlek bedoel je?
Het chabrak lag niet helemaal recht, want ik had hem niet goed vastgemaakt
idd die vlek
die leek een beetje de vorm van een Barefoot of Torsion te hebben
meisje23 schreef:hoi
ik heb even een vraagje...
mijn zadel past goed op pablo, is op maat gemaakt door van triest uit meppel en ligt nu zeker goed, alleen heeft ze nog heel veel talg bultjes ofzo op haar rug, ze is daar heel gevoelig nu wil ik graag met een bondje gaan rijden maar dan niet met een dekje daar nog onder, ik ben aan het sparen voor een normaal dekje met bond onder het zadel(beetje vaag...maar hoop dat jullie me begrijpen)maar die dingen zijn ontzettend duur, kan ik ook rijden zonder dekje en alleen de onderlegger????zou dat kwaad kunnen??
alvast bedankt
Alane schreef:dekjes wekelijks wassen????
na het rijden gelijk wassen, eerst laten drogen dan afborstelen en hupsa in de machine....
Alane schreef:en wat dacht je van het stof dat ronddwarrelt overal, het stuiven in de bak, ed..... maar ook in de zadelkamer, het gangpad waar je je zadel even neerhangt...
Mijn pony's zijn ook niet 'echt' smerig, en toch hupsa na iedere rit dekje in de machine, nooit geen drukplekken of hobbels en bobbels of andere aandoeningen.
Alane schreef:en wat dacht je van het stof dat ronddwarrelt overal, het stuiven in de bak, ed..... maar ook in de zadelkamer, het gangpad waar je je zadel even neerhangt...
Mijn pony's zijn ook niet 'echt' smerig, en toch hupsa na iedere rit dekje in de machine, nooit geen drukplekken of hobbels en bobbels of andere aandoeningen.

Die heeft een super conditie 

patos schreef:Alane schreef:en wat dacht je van het stof dat ronddwarrelt overal, het stuiven in de bak, ed..... maar ook in de zadelkamer, het gangpad waar je je zadel even neerhangt...
Zal ik even de knuppel in het hoenderhok gooien?![]()
Ik was mijn pads ook pas na 10x rijden. Na intensieve trainingen waarbij de pads doorweekt raken gaan ze natuurlijk wel meteen de wasmachine in. Heb van z'n lang zal ze leven nog geen problemen gehad met drukplekkken, ook niet toen met gewone katoentjes reed.

patos schreef:Misschien dat het door die ankypads komt, de katoentjes waren veel sneller vuil en klam, die wastte ik wel vaker.

diehdieh schreef:Is het niet lichtelijk overdreven om je schabrak elke dag te wassen.
Ik heb heel veel verschillende, en rij dus nooit dagen achter elkaar met dezelfde ofzo.
Maar ik was mijn schabrakjes pas als dat nodig is.
diehdieh schreef:Anders moeten alle manegepony's ook wel heel zielig zijn, of denk je dat hun schabrakje ook elke dag in de was gaat![]()
diehdieh schreef:Ik denk dat het paard er heus niet zo veel profijt van heeft dat je het schabrak elke dag wast.
het geeft misschien alleen de ruiter een voldaan gevoel.
Maar ik persoonlijk vindt dat dus dikke onzin
MaMa schreef:Bontje, helpt wel tegen schuren, mits je hem direct op de huid legt.
MaMa schreef:Ze worden dan wel snel vies en kan het op den duur wel gaan schuren.

MaMa schreef:Nadeel vind ik wel dat ze minder contact hebt met je paard en inwerkingen met je zit minder goed doorkomen.