Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Zelf geen rekeningen betalen, maar wel met je vinger wijzen naar iemand anders die wat fout doet. Sorry hoor, maar eigen schuld = dikke bult. Gewoon je rekeningen op tijd betalen dan is er niks aan de hand. Doe je dat niet, moet je ook niet jengelen voor de consequenties. 
superwoman schreef:

Joki schreef:Allereerst wil ik even zeggen dat dit geen diefstal is, omdat de smid de zadels niet wilde toe eigenen; borg impliceert immers dat deze wordt teruggeven als de betaling ontvangen is.
Ten tweede kan ze de schade aan de kast terug vorderen met een onrechtmatige daadsactie.
En nu als laatste even een uitleg waarom de smid de zadels toch niet mocht hebben. De smid mocht alleen de zadels mee nemen om te verkopen als ze een executriale titel had gekregen van de rechter. Deze titel krijg je als je het faillisement van iemand aanvraagt (faillisement is alleen maar dat je 2 of meer personen niet meer betaald). Twee mensen hebben het recht zonder titel te verkopen, namelijk degene met het recht van pand en hypotheek (daarom zijn huizen zo makkelijk verkoopbaar door banken). De smid had geen executoriale titel en mocht de zadels dus niet hebben.
Dit was weer een klein lesje rechten voor de leek
verootjoo schreef:Gut, wat zijn we hier toch weer lekker makkelijk met dat wijzende vingertje. Zelf geen rekeningen betalen, maar wel met je vinger wijzen naar iemand anders die wat fout doet. Sorry hoor, maar eigen schuld = dikke bult. Gewoon je rekeningen op tijd betalen dan is er niks aan de hand. Doe je dat niet, moet je ook niet jengelen voor de consequenties.
pixie schreef:mijn vriendin betaald alles normaal netjes op tijd

daantjuhhh schreef:verootjoo schreef:Gut, wat zijn we hier toch weer lekker makkelijk met dat wijzende vingertje. Zelf geen rekeningen betalen, maar wel met je vinger wijzen naar iemand anders die wat fout doet. Sorry hoor, maar eigen schuld = dikke bult. Gewoon je rekeningen op tijd betalen dan is er niks aan de hand. Doe je dat niet, moet je ook niet jengelen voor de consequenties.
maar ja een kast open breken voor 80 euro +7,50 mag ook niet ook al komt het je toe.
Vind het erg kinderachtig
. Zij betaalt niet, de smid probeert haar geld te krijgen, en t mens staat alweer bij de politie op de stoep. Weet niet hoe jullie opgevoed zijn, maar ik heb altijd geleert; je krijgt wat je toekomt, boontje komt om zijn loontje e.d. Ook al mag het niet, ze verdient het wel
pixie schreef:
maar dat los je niet op door spullen te gaan stelen vind ik
Nancy_evita schreef:Zo geven is nl (volgens mij hoor, iig is het normaal zo) zwart.
Dan steken ze het zeg maar zo in hun zak, en als het via de acceptgiro gaat moet je er belasting over betalen. (en dat moet ook gebeuren, anders krijgen ze argwaan)
Althans, daar had ik het laatst nog over.