smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:43

misschien is een slotje een goed idee?

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:43

maar je zei net eind goed al goed, heeft je vriendin dan ook al shadevergoeding gekregen voor haar kast, en haar zadels terug?

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:47

Gut, wat zijn we hier toch weer lekker makkelijk met dat wijzende vingertje . Zelf geen rekeningen betalen, maar wel met je vinger wijzen naar iemand anders die wat fout doet. Sorry hoor, maar eigen schuld = dikke bult. Gewoon je rekeningen op tijd betalen dan is er niks aan de hand. Doe je dat niet, moet je ook niet jengelen voor de consequenties.

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:48

zadels zijn terug hoor

rekeningen moeten betaald worden daar is iedereen het denk ik over eens, maar er zijn toch echt betere manieren dan kasten openbreken en zadels mee nemen..

nog even voor alle mensen die mij per pb vragen om welke smid het gaat: ik geef geen namen en ze komt dus NIET uit spijkenisse zoals hier eerder werd gedacht!!
en nogmaals: het ging niet om slecht werk maar om deze ,,kast openmaak zadel meeneem'' actie
Laatst bijgewerkt door pixie op 15-02-06 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:49

en wat had de smit gezegt toen ze de zadels terug gaf dan?
en is de kast ook gemaakt?

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:53

ze hebben het bedrag wat de smid nog wilde hebben dus gedeeld
het was 45.50 reiskosten en 10 administratiekosten
mijn vriendin heeft dus 27.50 betaald EN een betalingsbewijsje gevraagd (ja het kind word ooit nog verstandig!!)

er zit al weer een slotje op haar kast, ze heeft een heel vlot vriendje hahaha!

de smid gaf gewoon de zadels en het bewijsje en zei gewoon normaal gedag. ze gaf zelf ook toe dat het een soort van diefstal was. het is niet netjes om niet te betalen maar ook niet om zadels te stelen. allebei schuld dus he!

Joki

Re: smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:55

Allereerst wil ik even zeggen dat dit geen diefstal is, omdat de smid de zadels niet wilde toe eigenen; borg impliceert immers dat deze wordt teruggeven als de betaling ontvangen is.

Ten tweede kan ze de schade aan de kast terug vorderen met een onrechtmatige daadsactie.

En nu als laatste even een uitleg waarom de smid de zadels toch niet mocht hebben. De smid mocht alleen de zadels mee nemen om te verkopen als ze een executriale titel had gekregen van de rechter. Deze titel krijg je als je het faillisement van iemand aanvraagt (faillisement is alleen maar dat je 2 of meer personen niet meer betaald). Twee mensen hebben het recht zonder titel te verkopen, namelijk degene met het recht van pand en hypotheek (daarom zijn huizen zo makkelijk verkoopbaar door banken). De smid had geen executoriale titel en mocht de zadels dus niet hebben.

Dit was weer een klein lesje rechten voor de leek

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:17

Zo heb t ff helemaal geleze *zucht* wat een gezeik, ik zou iid ook zeggen er is meer aan de hand geweest (heb ook wel eens een vriendin geld geleend, toen ik t terug wou deed ze moeilijk en maakte mij zwart, ze komt trouwens ook daar uit de buurt en reed toen ook paard) Ik ben echt niet benieuwd naar de smit haar naam , want als ze dit constant zou doen zou t haar niet ten goede komen, maar ben wel benieuwd naar die "vriendin" want het is een apart verhaal!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:25

superwoman schreef:
Dat denk ik ook!
Dappere smid [img]
http://static.bokt.nl/s/cheer.gif[/img]

Als de vriendin van de TS deze smid houd, zou ik als smid zijnde de volgende keer direct met trailer voor rijden

Laat het duidelijk zijn dat ik de smid geen ongelijk kan geven, ik was alleen anders tewerk gegaan...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:35

Joki schreef:
Allereerst wil ik even zeggen dat dit geen diefstal is, omdat de smid de zadels niet wilde toe eigenen; borg impliceert immers dat deze wordt teruggeven als de betaling ontvangen is.

Ten tweede kan ze de schade aan de kast terug vorderen met een onrechtmatige daadsactie.

En nu als laatste even een uitleg waarom de smid de zadels toch niet mocht hebben. De smid mocht alleen de zadels mee nemen om te verkopen als ze een executriale titel had gekregen van de rechter. Deze titel krijg je als je het faillisement van iemand aanvraagt (faillisement is alleen maar dat je 2 of meer personen niet meer betaald). Twee mensen hebben het recht zonder titel te verkopen, namelijk degene met het recht van pand en hypotheek (daarom zijn huizen zo makkelijk verkoopbaar door banken). De smid had geen executoriale titel en mocht de zadels dus niet hebben.

Dit was weer een klein lesje rechten voor de leek

Borg mag je niet zomaar pakken.
Borg is ook iets wat je afspreekt.
Zo hebben wij ooit een trailer gehuurd, je geeft voor dat je de trailer krijgt het bedrag +je borg.
Breng je de trailer netjes terug krijg je je borg weer.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:37

verootjoo schreef:
Gut, wat zijn we hier toch weer lekker makkelijk met dat wijzende vingertje . Zelf geen rekeningen betalen, maar wel met je vinger wijzen naar iemand anders die wat fout doet. Sorry hoor, maar eigen schuld = dikke bult. Gewoon je rekeningen op tijd betalen dan is er niks aan de hand. Doe je dat niet, moet je ook niet jengelen voor de consequenties.

maar ja een kast open breken voor 80 euro +7,50 mag ook niet ook al komt het je toe.

pats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:43

ik denk dat de smid wel vaker heeft moeten wachten op geld van jou en dat die geen het nu zat is en wie weet hoe lang de smid al wacht ik zou het zelfde doen maar om meteen zo te praten over iemand die gewoon zn werk doet een beetje jammer maar dat schijnt normaal te zijn hier op bokt eerst iemand zwart maken en later blijkt t toch anders te zijn groetjes patrick
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 16-02-06 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: nutteloze quote verwijderd

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:58

volgens de ts gaat t om een vriendin
en ja, je hoort het verhaal vaak maar van 1 kant, en laten mensen nu vaak de neiging hebben om een verhaal een positieve draai te geven zodat zij vaak het voordeligst erbij weg komen....dan ben je immers nooit de schuldige
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 16-02-06 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: nutteloze quotes verwijderd

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 02:53

pixie schreef:
mijn vriendin betaald alles normaal netjes op tijd

Uhu, zo had ik ook al 8 jaar een vriendin

Alleen kon ze me niet meer overtuigen toen er 3 paarden in beslag werden genomen

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:21

Ik wil iedereen er even op wijzen dat al 2 pagina's geleden is gemeld dat het probleem is opgelost. Als je nog wat zinngis hebt toe te voegen dan mag dat. Posts met een herhaling van zetten: de smid heeft gelijk, de TS heeft gelijk etc, worden niet gewaardeerd.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:40

daantjuhhh schreef:
verootjoo schreef:

maar ja een kast open breken voor 80 euro +7,50 mag ook niet ook al komt het je toe.

En niet betalen mag ook niet, dus ga je toch de smid niet aangeven? Vind het erg kinderachtig . Zij betaalt niet, de smid probeert haar geld te krijgen, en t mens staat alweer bij de politie op de stoep. Weet niet hoe jullie opgevoed zijn, maar ik heb altijd geleert; je krijgt wat je toekomt, boontje komt om zijn loontje e.d. Ook al mag het niet, ze verdient het wel

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:54

pixie schreef:

maar dat los je niet op door spullen te gaan stelen vind ik

blijkbaar wel!!
ff zonder gekkigheid,de smid is natuurlijk wettelijk gezien hartstikke fout,maar ik vind het wel een strakke actie!
lijkbaar had het anders niet echt doorgedrongen bij je vriendin!
de €45,- euro "reiskostenvergoeding" klinkt misschien veel,maar dat is ook een soort schadevergoeding voor de tijd en energie die de smid er in heeft gestoken om d'r geld te krijgen.
dus nog helemaal niet zo gek berekend!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:29

Nancy_evita schreef:
Zo geven is nl (volgens mij hoor, iig is het normaal zo ) zwart.
Dan steken ze het zeg maar zo in hun zak, en als het via de acceptgiro gaat moet je er belasting over betalen. (en dat moet ook gebeuren, anders krijgen ze argwaan )

Althans, daar had ik het laatst nog over.

Ik heb niet alles gelezen maar hier wilde ik even op reageren. Een contante betaling staat echt niet gelijk aan zwart werk! Het is pas 'zwart' als de smid het niet opgeeft aan de belasting. Dus dit is een nogal boute stelling!

On-topic. Ik denk dat we hier inderdaad het verhaal van de smid zouden moeten horen. Er zal heus meer aan de hand zijn, zeker als je vriendin vaste klant is bij deze smid. Als dat niet zo is, dan is het natuurlijk wel een rare actie. Maar je vriendin en de smid zijn de enige die de waarheid kennen.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:30

Aangezien er geen nuttige aanvullende opmerkingen worden gemaakt, ondanks mijn verzoek je daartoe te beperken en er geen herhaling van zetten van te maken, gaat het topic dicht.