paard in box van 3x3?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:26

Ik heb mijn jonge paard (2.5 jaar) van ongeveer 1.63 in een box staan van 3 bij 3. (Misschien iets groter maar veel zal het niet schelen) Ze kan overdag gewoon naar buiten kijken en snuffelen aan de shetlander .

Ze kan hier ruimschoots in liggen en ook haar mest is bijna nooit vertrapt. Kortom ik ben van mening dat zo'n box groot genoeg is. Ze kan er in heen en weer lopen en fatsoenlijk eten zonder dat ze direct met haar kont tegen de wand staat.

Die van mij staan vaak gemiddeld 12 uur buiten in de zomer en 's winters varieert dat van 5-10 uur per dag. Maar ook een dag binnen doorbrengen vinden mijn paarden absoluut niet erg!

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:17

xxappiexx schreef:
Hoe doe je dat? Mijn paard eet altijd d'r hele laag schone stro op...hoeveel ik er ook in doe, ze heeft het smorgens vaak op... Dus ik moet er iedere keer weer veel ieuw stro in gooien....
Ik heb een tijdje zaagsel geprobeerd maar m'n moeder werd helemaal panisch van al het zaagsel dat ik in en op mijn kleren mee naar binnen nam na het uitmesten en opstrooien...

Mijn paard heeft een 'paddock' met een betonnen ondergrond waar ze vanuit de stal in kan lopen. Overdag staat de boxdeur open dus kan ze heen en weer lopen. Omdat 't anders zo'n grote bende wordt van 't heen en weer lopen, haal ik 's ochtends 't schone stro naar de ene kant van de box en 't vuile naar de andere kant van de box. Zo kan ik 't stro lang gebruiken zonder dat 't echt vies en nat wordt.

Loezoe

Re: paard in box van 3x3?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:19

de stal voor mijn paard is ook gewoon 3x3, maar hij komt ook wel élke dag buiten, in de wei of onder de man óf beide. Dan vind ik het helemaal niet zielig. maar als je paard 2x in de week buiten komt, dan vind ik het écht te klein.

marianna

Re: paard in box van 3x3?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:48

Loezoe schreef:
de stal voor mijn paard is ook gewoon 3x3, maar hij komt ook wel élke dag buiten, in de wei of onder de man óf beide. Dan vind ik het helemaal niet zielig. maar als je paard 2x in de week buiten komt, dan vind ik het écht te klein.

Helemaal mee eens. Maar eigenlijk vind ik alleen er uit om te rijden ook te weinig... die van mij komen eigenlijk altijd buiten... weer of geen weer !

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:06

.