paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:10

huh? jij wou hem doorverkopen? maar je wou hem toch naar de slacht brengen?

XUlyssesX

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:12

ik typ het verhaal nu op nieuw met duidelijk heid en alles wat ik tot nu toe weet

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:12

Ik ben benieuwd, wat het word wel steeds ingewikkelder...

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:13

Dit verhaal rammelt echt aan alle kanten. Eerst wil je ons wijs maken dat je paard door de handelaar naar de slacht gebracht zou worden en vervolgens vertel je dat het paard door diezelfde handelaar met winst doorverkocht zou worden. Winst die bij aanschaf van een ander paard in mindering zou worden gebracht op de aanschafwaarde. Daarom mocht je geen "slechte" dingen over dit paard zeggen...
Wat is nu waar?? Volgens mij helemaal niks van dit hele verhaal. Iemand heeft een beetje teveel fanta gedronken, volgens mij...

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:14

Welshcobfan schreef:
huh? jij wou hem doorverkopen? maar je wou hem toch naar de slacht brengen?

precies! My thoughts exactly!!

Mellow

Re:

ik snap het wel , maar ook een beetje niet, en als ik alles een beetje doorkijk, en de advertenties lees, denk ik dat ik de ts eerder geloof

Urielle

Re:

Volgens mij heeft heel Bokt nu de popcorn erbij gepakt
Nee, grapje, ik vind het ook een beetje verwarrend maar hoor graag het hele verhaal want als je echt belazerd bent wil iedereen hier natuurlijk ook graag helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:15

Ik snap er echt geen ene fiets van hoor. Ulysis is nu je paard en ik zie in je profiel dat je er mee doet springen, dat andere paard moest weg omdat hij alleen wilde springen en dat wilde je niet en leren kon hij niet zo snel, ja een paard van 4 jaar.

Ook vertel je dat je die Ulysis bij Tineke Hoekstra hebt gekocht, dus dat is je lesgeefmens die je nu bedonderd heeft? Dus die fijne handelsstal die slachtpaarden doorverkoopt met ataxie waarvan jij nu een rapport van de DA hebt die jouw adviseerde de slacht omdat hij ataxie heeft? Dat paard op marktplaats is gekeurd en mag opnieuw gekeurd worden. Dat paard dat volgens jouw met winst verkocht moest worden, ondanks zijn ataxie, wat ook in het rapport van de DA staat en dat nu voor je neus te koop staat met idd winst, maar die winst gaat je neus voorbij.

Nou Tineke, je verkoopt kennelijk slachtpaarden voor sportpaarden. TS er klopt toch geen reed van dit verhaal, dat voel je zelf toch ook wel aan. Ik overigens denk dat je een verwend nestje bent dat maar hoeft te kikken en het volgende paardje staat al weer voor je klaar. Niemand gaat duzende euros op de pof kopen. Geen handelaar die dat accepteerd. Handje contantje.

Je verhaal rammelt, probeer het nog eens.

Ik overigens vind het een enorm mooi en leuk paard en die fotoos zijn heel leuk, zie er niets aan. Misschien is er ook niets aan en wilde je het paard gewoon kwijt en heeft ze je dat bedrag geboden en heb je dat ook gekregen, maar nu zie je een representatief paard dat netjes gereden wordt.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:16

Ufarno werd na het beleren te wild voor mij ik heb hem wel een half jaar nu gereden maar met zijn ataxie kon hij niks nieuws leren en zou het een B paard blijven die niet wil buigen overal tegenin staakt.

dus kortom niks voor mij. mijn instructrice/handelaar wou hem wel van me overnemen en via mijn naam doorverkopen( daarom mijn lieve verhaal over hem in mijn profiel) ik kreeg in rui daarvoor mijn nieuwe paard en als ufarno verkocht zou zijn dan gingen we de omkosten bereken

en als we winst maakten dan kreeg zij de winst. maar na een paar weken dat ufarno daar weer stond dus voor de 4de keer gecoriigeerd werd. werd het duidelijk dat hij te gevaarlijk was om op te rijden.
hij kreeg ernstige mok waar de handelaar al niks mee aan dee. maar eerlijk gezegt dee het mij niet veel ik had mijn nieuwe paardje en ufarno zou door verkocht worden
tuurlijk kan het mij schelen dat hij naar de slacht moest
maar wat moet je anders je kunt zo'n paard niet houden?
wat moest ik anders doen? ze had me beloofd hem te verkopen zodat hij een nieuw baasje kreeg..

totdat we een keer op les kwamen en ze zei het lukt met niet om hem te verkopen. dus ik moet hem wel aan de slacht verkopen voor een slachtprijs.

wij dachten persoonlijk laten we dat maar doen dan zijn we van ufarno af want de corrigeer kosten komen er ook weer allemaal bij op.
en omdat ufarno niet meer te redden viel hebben we besloten hem te verkopen aan de slacht

we hadden hem dus 2 weken terug met overleg. verkocht aan de slager in makkum.

temminste mijn instructrice zei dat.
en nu blijkt hij niet geslacht te zijn
Laatst bijgewerkt door XUlyssesX op 28-12-05 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:20

russel schreef:
Ik snap er echt geen ene fiets van hoor. Ulysis is nu je paard en ik zie in je profiel dat je er mee doet springen, dat andere paard moest weg omdat hij alleen wilde springen en dat wilde je niet en leren kon hij niet zo snel, ja een paard van 4 jaar.

Ook vertel je dat je die Ulysis bij Tineke Hoekstra hebt gekocht, dus dat is je lesgeefmens die je nu bedonderd heeft? Dus die fijne handelsstal die slachtpaarden doorverkoopt met ataxie waarvan jij nu een rapport van de DA hebt die jouw adviseerde de slacht omdat hij ataxie heeft? Dat paard op marktplaats is gekeurd en mag opnieuw gekeurd worden. Dat paard dat volgens jouw met winst verkocht moest worden, ondanks zijn ataxie, wat ook in het rapport van de DA staat en dat nu voor je neus te koop staat met idd winst, maar die winst gaat je neus voorbij.

Nou Tineke, je verkoopt kennelijk slachtpaarden voor sportpaarden. TS er klopt toch geen reed van dit verhaal, dat voel je zelf toch ook wel aan. Ik overigens denk dat je een verwend nestje bent dat maar hoeft te kikken en het volgende paardje staat al weer voor je klaar. Niemand gaat duzende euros op de pof kopen. Geen handelaar die dat accepteerd. Handje contantje.

Je verhaal rammelt, probeer het nog eens.

Ik overigens vind het een enorm mooi en leuk paard en die fotoos zijn heel leuk, zie er niets aan. Misschien is er ook niets aan en wilde je het paard gewoon kwijt en heeft ze je dat bedrag geboden en heb je dat ook gekregen, maar nu zie je een representatief paard dat netjes gereden wordt.

het paard wou alleen maar zo lopen als je hem volspuit met dope

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:21

edit: dit was dus voor het duidelijke verhaal van xluciennex
Dus eigenlijk heb jij hem bewust doorverkocht terwijl hij eigenlijk voor niets deugd?

Want als je niet wil dat je vrienden het weten dat hij nog leeft, heb je hen wijsgemaakt dat hij naar de slacht is gegaan, en heb jij hem gewoon doorverkocht?

Als je recht in je schoenen staat zou je voor zoiets toch niet liegen? Dan zeg je toch waar het op staat?

Als het goede vrienden zijn weten die toch ook welk paard jij hebt? en dan weten die toch ook wel dat je liegt in je profiel? en dan vinden die het waarschijnlijk correct dat hij naar de slacht moet ( is niet mijn idee, hoor ik zou het niet doen denk ik, maar dat heeft hier niets mee te maken) en als dit schandaal dan waar zou zijn dan hoef je je toch niet te verstoppen, jij hebt dan toch maar gedaan wat jij dacht dat correct was? en dan heb jij geen enkele schuld, dan hebben ze jou in het zak gezet. Maar daar hoef je je toch niet voor te verstoppen? iemand in de luren leggen, dat gebeurt spijtig genoeg elke dag

Tenzij jij mee in het "complot" zit en nu bnag bent dat je vrienden zien dat hij niet is geslacht en de link leggen dat jij nu een nieuw paard hebt......

Sorry, ik vind dit eigenlijk heel raar.

Ik wil jou wel geloven dat er bedriegers zijn. Maar waarom dan die vage verhalen en verstoppertje spelen? Had je dit nu gewoon recht voor de raap gezegd en correct hadden waarschijnlijk veel meer mensen hier geloof aan gehecht en je proberen helpen.

In ieder geval, als dit waar is, zou ik naar de poltie stappen en naar marktplaats mailen. bestaat er zoiets niet als een handelaarsbond in Nederland. Die de mensen beschermt tegen bedriegers? Dat zou ik doen. Klacht neerleggen bij de rechtbank van koophandel.
Laatst bijgewerkt door schattebol op 28-12-05 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:23

Zo heey wat een vaag verhaal
Om wie gaat het nu om XlucienneX of die andere, jah sorry hoor maar wat heeft dit nouh voor zin.
En inderdaad het paard ziet er niet gevaarlijk uit iop de foto.
Maar nog iets denk niet dat Tineke dit zou flikken want zo ken ik haar niet, niet persoonlijk. Ach het zal allemaal wel
We horen wel wat er gebeurt.

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:23

als het allemaal niet waar geweest zou zijn, dan had ze zich hier niet meer vertoond,
tenminste, dat zou je denken

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:24

nu ben ik het helemaal kwijt.

waarom kan niemand mij geloven.

ik vind dit zelf ook heel erg.
ik durfde er niet recht vooruit te komen.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:24

Marijkeeee schreef:
Zo heey wat een vaag verhaal
Om wie gaat het nu om XlucienneX of die andere, jah sorry hoor maar wat heeft dit nouh voor zin.
En inderdaad het paard ziet er niet gevaarlijk uit iop de foto.
Maar nog iets denk niet dat Tineke dit zou flikken want zo ken ik haar niet, niet persoonlijk. Ach het zal allemaal wel
We horen wel wat er gebeurt.

het is de slager die dit flikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:25

Als dit waar is wat jij zegt, dan heb je genoeg om een zaak hiervan te maken, want dan is dit oplichting. Dit paard heeft een gebrek en het wordt niet gemeld, jij bent er van op de hoogte. Je DA is op de hoogte, dus reden om er een zaak van te maken.

Handelaar is goed fout, nieuwe eigenaar wordt goed de dupe van dit paard en jij de dupe omdat je nu met een schuld zit, maar die zul je houden omdat je vorige paard uit de handel gehaald moet worden en idd zoals jij dat wilt, geslacht of als B paard naar recreatie ruiter die weet dat het paard ataxie heeft. Jij bent op de hoogte van dit alles, dus net zo schuldig aan het leed dat dit paard te gemoet gaat als dat de volgende eigenaar te gemoet gaat omdat die denkt een gezond paard te hebben.

Je hebt een verantwoording te dragen naar je vorige paardje of je dit nu wilt of niet. Maar om nu je schouders op te halen van het is mijn paard niet meer en ik heb nu een ander en na mij de zondvloed, ben je net zo slecht bezig als die handelaar.

Dus werk aan de winkel!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:26

Dit is een van de vaagste verhalen die ik ooit gehoord heb.

Je brengt het paard terug naar een handelaar, die hem eerst naar de slacht zou sturen en daarna eerst zou verkopen maar er geen goede prijs voor zou kunnen krijgen en dus maar naar de slacht stuurt.

Jij moet een goed verhaal over het paard in je profiel hebben staan, want stel je voor dat een potentieële koper toevallig in jouw profiel kijkt en ook nog weet dat het over dit paard gaat.

Het paard is staat nu opeens in zuid holland te koop, waarom zou je instructrice/handelaar hem daar neer zetten en niet zelf verkopen?

En je haalt de naam van je instructrice/handelaar ook nog eens door het slijk want ze staat pontificaal in je profiel vermeld?

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:27

er zijn mensen die uiteindelijk in hun eigen verhaaltjes gaan geloven. Op een gegeven moment is er geen weg meer terug wat betreft leugens, denk dat we daar hier ook mee te maken hebben...

Volgens mij heeft de butler het gedaan in de achterkamer met de kandelaar...

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:27

kijk iemand die mij begrijpt dank je wel.

ik heb er nu ook een paardenadvocaat op gezet maar als ufarno doorverkocht word en we kunnen niet achterhalen waar naartoe dan hebben we niks dus ik hoop dat niemand hem wil kopen met zijn mok en dikke poten

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:28

Maar waar maak je je nou eigenlijk zo druk om, je wilde hem blijkbaar zelf ook doorverkopen, toen kon het je niet schelen als iemand anders er z'n nek mee ging breken.

Nu hij op marktplaats te koop staat is opeens holland in last.
weet je wat ik denk?
Dat je de pest in hebt dat je er maar €600 voor gebeurd hebt terwijl ze er nu 2250 voor vragen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:28

XlucienneX schreef:
het is de slager die dit flikt

Dus Tineke heeft hem naar de slager gebracht en vanuit de slager is hij doorverkocht naar een handelaar?

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:29

Luister: als je verhaal waar is dan moet je verder gaan!!!!

Al was het dat je een waarschuw advertentie op marktplaats zet: Pas op voor dat paard want, bla bla bla......

als het niet waar is, zou je haar niet meer vertonen? Misschien vinden ze het net leuk, heel bokt zit voor zijn pc en volgt gedwee....

Hahaatje

Re:

En inderdaad, andere mensen zijn dan weer de dupe van dit soort verzinsels (lees: de handelaar/instructrice)

Mellow

Re:

ja dat dacht ik ook (van slager naar handelaar)dus die vrouw had dat niet gedaan!!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:30

shan schreef:
Maar waar maak je je nou eigenlijk zo druk om, je wilde hem blijkbaar zelf ook doorverkopen, toen kon het je niet schelen als iemand anders er z'n nek mee ging breken.

Nu hij op marktplaats te koop staat is opeens holland in last.
weet je wat ik denk?
Dat je de pest in hebt dat je er maar €600 voor gebeurd hebt terwijl ze er nu 2250 voor vragen.

nou nee ik hoop niet dat meer mensen zo over mij denken

ik wil niet dat mensen er mee verongelukken
want dat gebeurt er er meisjes zoals ik verliefd op worden