week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:57

Thokkadisje schreef:
uhmm 2 keer eten op 24 uur >;) tsjah daar heb ik ook zo mijn bedenkingen bij, en buitenritten is voor mij hetzelfde als werken, hij komt er dus alleen uit om gereden te worden of naar de bak even mag spelen....oké je moet het zelf weten!

2 keer eten, zo doen wij het al 4 jaar lang. nog nooit geen last van gehad. paarden zijn kerngezond. en zodra de wei droger is staat hij ook overdag buiten, maar dat zit er niet in nu dus word hij alleen maar gereden, is dat zo erg? Mijn vriendinnen zijn bang geworden omdat hij in de wei zich erg dominatn opstelde tegeover hun. ze vinden gwynverder lief en vinden het geen probleem om beestje te voeren. maar er echt mee in de weer te gaan vinden ze eng.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:58

Vind 4 dagen op stal belachelijk, hoe ziek je ook bent. Ik ging ook naar mn verzorgpony als ik 40 graden koorts (met een uur fietsen) had als de eigenaar echt niet kon, zo'n dier moet er gewoon even uit, als staat ie maar even in een paddock.
Wat betreft het springen, zou het niet doen zou het dier lekker even los in de bak laten want die zal genoeg opgekropte energie erin hebben zitten.
Trouwens ook 2 dagen op stal (wat je hierboven schreef) vind ik nog veels te veel

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:58

@ iedereen, en vooral runningkawa: Doe gewoon ff normaal, denk je dat zij voor haar lol daar bijna ligt te stikken? Ik zou bijna zeggen, ga het zelf ff doen, maar ik ben niet zo banketstaaf. En btw. Sommige mensen kunnen geen stal met wei betalen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:59

nooit langer dan 2 dagen
dus dat vind je ook al maar heel gewoon

ga aub iets zoeken met een bak dat hij lekker kan spelen
en hou op met onzinnige smoesjes, waardoor je nog veel beroerder uitkomt dan in je eerste bericht..

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:00

Gilraen schreef:
@ iedereen, en vooral runningkawa: Doe gewoon ff normaal, denk je dat zij voor haar lol daar bijna ligt te stikken? Ik zou bijna zeggen, ga het zelf ff doen, maar ik ben niet zo banketstaaf. En btw. Sommige mensen kunnen geen stal met wei betalen!

Dan moet je niet aan een paard beginnen, dat zijn nu eenmaal de "lasten" die je erbij krijgt.

Anoniem

Re:

Gilraen schreef:

dan koop je een konijn...

Anoniem

Re:

Gilraen schreef:
En btw. Sommige mensen kunnen geen stal met wei betalen!

Ik kan dat ook niet ... daarom dat ik geen paard heb ...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:01

en ik die "pas" gekocht heb toen ik 22 was

Vie

Re:

Jullie waren me net voor.
Het gaat hier steeds gekker worden.

sharonaollie

Re:

Gilraen schreef:

Vindt jij dit dan normaal?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:02

blijkbaar?

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:02

nu schuif je alles af op je verzorgster sorry hoor maar het is jou paard dus daar ben jij verantwoordelijk voor en niet zij.
en je kon haar toch ff bellen om zeker te weten dat ze langs zou gaan.

en ik hoop voor je verzorgster dat ze niet gewond raakt als ze nou na die week meteen gaat rijden want als ik anka een week lang op stal zou laten staan dan zou ze eerst die hele stal afbreken en daarna mij alle hoeken van de bak laten zien.
maja anka staat ook nooit een dag stil

en verder vind ik het echt slecht als je je stal maar een keer in de week uitmest
ik doe dit elke dag en dan ligt er al vet veel mest in maarja dat is natuurlijk mijn mening.
maar als ik anka een week zou laten wachten dan zou ze alle hooi en stro opeten en dan zou ze alleen nog maar op een laag mest staan das toch zielig of vind jij je paard soms niet belangrijk

ik vind dat je wel wat meer moeite voor hem kan doen hoor je paard is jou nodig want hij heeft niemand anders...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:03

en mocht ik ooit een ongeluk krijgen dan ga ik er zelf heen. dan breekt nood wet en zal mijn verzorgster wel heel moeten of andere mensen voor de beweging. maar daarvoor is het nu te laat. het heeft geen zin om te blijven steken in het verleden... het kwaad is geschied ik vroeg alleen maar om advies... ik heb ben wel vaker ziekk geweest, ongeluk gehad e.d en toen is het wel goed gekomen met de beweging. nu helaas niet. het spijt me, maar ik kan er nu niets meer aan veranderen.... en met die 2 dagen op stal bedoel ik dat dat ook zo zelden voorkwam. normaal gooide ik de paarden elke dag iig ffies los buiten. maar het land laat dat niet toe nu.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:03

je kan beter een wei zonder stal hebben dan een stal zonder wei!!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:04

Ik heb drie maanden geleden mijn rug gebroken bij een val van een paard dat niet van mij is. Toen ik nog op de eerste hulp lag heb ik meteen mijn vriend naarfmijn stal laten bellen en gevraagd of ze Santhos konden verzorgen. Gelukkig komt hij standaard iedere dag buiten en wordt hij 4 keer per dag gevoerd, maar ik wilde ook meteen iemand hebben voor het uitmesten iedere dag.
5 dagen na mijn val ben ik al naar stal gekropen om te kijken hoe het met hem was. Je houd van je paard, of je houd er niet van...!

Als er iemand is die hem kan voeren, kan hij dan ook niet even 10 minuten aan de hand stappen?
Morgen alleen maar voorzichtig aan de hand stappen en niet rijden. waarschijnlijk is zijn rantsoen niet gehalveerd en als je niet oppast heeft hij morgen maandagziekte!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:04

hoe kun jij er vanuit het ziekenhuis heen?

en normaal dit en normaal dat

dan hier 7 dagen dan daar 2 dagen, hoe langer het topic duurt, hoe meer erbij komt...

Nannes

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:05

Als ik het dus goed begrijp, zou hij voor die vier dagen dat je ziek was gereden worden door je verzorgster, maar ze is niet op komen dagen. Ok fout van de verzorgster, maar die 4 andere dagen dan, dat je ziek was? Toen had je dus blijkbaar niets voor hem geregeld.

En het is een schat op stal, maar niemand kan er inlopen en hem eruit halen

Kris

Re:

DUS MORGEN HEEL RUSTIG AAN DOEN IVM MAANDAGZIEKTE!

Gilraen

Re:

@Quarterh0rse en runningkawa: A: Wist zij van tevoren dat ze ziek werd? Nee
B: Is het jou paard? Nee
C: je weet niet waarom hij op zo'n stal staat, en hoe zij voor hem is normaal, als ik het zo lees is ze juist hartstikke goed voor haar paard.

Stop gewoon met haar afzeiken, ze wil alleen het beste voor haar paard

@sharonaollie: Ja

@Welshcobfan: Het hoeft je helemaal niet te spijten, je bent ziek, kom op zeg, je laat je toch niet gek maken door hun?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:06

Kris25 schreef:
Als er iemand is die hem kan voeren, kan hij dan ook niet even 10 minuten aan de hand stappen?

Dat gaat niet want het is een wilde pony ..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:07

Mssn maar eens afvragen waarom .

Dus als je ziek bent, maakt het niet uit dat je paard daar maar een weekje op stal staat?
Tsja, wat is nu een weekje?

Poffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:07

Als ie dan echt zo wild is, doe er dan heel ff 'n hengstenketting of 't touw over de neus zodat 't paard iig nog de stal uitkomt..
Hoe langer 't topic wordt, hoe meer dagen je niet kunt, dan 2 dagen dan weer 4..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:08

Gilraen schreef:
@Quarterh0rse en runningkawa: A: Wist zij van tevoren dat ze ziek werd? Nee
B: Is het jou paard? Nee
C: je weet niet waarom hij op zo'n stal staat, en hoe zij voor hem is normaal, als ik het zo lees is ze juist hartstikke goed voor haar paard.

Stop gewoon met haar afzeiken, ze wil alleen het beste voor haar paard

@sharonaollie: Ja

@Welshcobfan: Het hoeft je helemaal niet te spijten, je bent ziek, kom op zeg, je laat je toch niet gek maken door hun?

Toevallig 1 van die 2 (bange) vriendinnen ofzo? Of de verzorgster natuurlijk .. Zo lijkt het toch ...

monteaura

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:08

Ken je maar 4 paardenmensen? Ik zou gewoon mn vader sturen. Iemand anders m helpn met halster opdoen. En hoppa, de bak in gooien.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:09

anita_Sab schreef:
nu schuif je alles af op je verzorgster sorry hoor maar het is jou paard dus daar ben jij verantwoordelijk voor en niet zij.
en je kon haar toch ff bellen om zeker te weten dat ze langs zou gaan.

en ik hoop voor je verzorgster dat ze niet gewond raakt als ze nou na die week meteen gaat rijden want als ik anka een week lang op stal zou laten staan dan zou ze eerst die hele stal afbreken en daarna mij alle hoeken van de bak laten zien.
maja anka staat ook nooit een dag stil

en verder vind ik het echt slecht als je je stal maar een keer in de week uitmest
ik doe dit elke dag en dan ligt er al vet veel mest in maarja dat is natuurlijk mijn mening.
maar als ik anka een week zou laten wachten dan zou ze alle hooi en stro opeten en dan zou ze alleen nog maar op een laag mest staan das toch zielig of vind jij je paard soms niet belangrijk

ik vind dat je wel wat meer moeite voor hem kan doen hoor je paard is jou nodig want hij heeft niemand anders...

Ik schuif niets af op mijn verzorgster en dat heb ik ook nooit gezegt aangezien zij geen directe verantwoordelijkheid heeft over mijn paard, dat doe ik mede door haar leeftijd. 1 keer in de week de stal uitmesten is voldoende, aangezien er elke dag goed word opgestrooit en de vieste plekke om de dag worden verwijderd. Paard is van mij en ik doe alles voor hem. Ik vind het al erg genoeg dat ik niet heen kon en mocht. en dat hij geen beweging heeft gekregen zit mij ook erg dwars, maar daar is het nu te laat voor. en ja runningkawa: normaal dit normaal dat. normaal krijgt hij elke dag beweging, normaal komt hij elke dag zijn stal wel uit, normaal sta ik 24 uur per dag voor hem klaar als het moet, ik vind hem zelf nog veel belangrijker dan mijn vriend. Maar dit is een uitzondering,ik wou wel maar kon niet. uitzonderingen zijn uizonderlijk doordat ze zeer zelden voorkomen. dus hou eens op met zeuren.