deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanneman_

Re: deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:25

Ja, aan de intake kunnen ze natuurlijk niet zo gek veel zien he.. Ze zien alleen hoe jij op DAT moment rijdt, en als je dan gewoon netjes rond rijdt, en ze zien dat jij het rijden onder controle hebt.. Dan nemen ze je aan, want vanuit de basiszit kan je verder werken Maarja zo zie je maar; weer een andere ervaring

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 09:04

Wij hebben vroeger bij ons op stal een stuk of 6 stagiaires van Deurne gehad en er zat 1 goede bij en die is na haar stage gestopt met Deurne en bij ons op stal komen werken. Haar ervaring met Deurne was niet echt goed, de paarden kregen in die tijd (en dan praat ik over een jaar of 5 geleden) 1x per dag 1 plakje hooi, zij smokkelde regelmatig hooi mee onder het stro (en al haar vriendinnen deden hetzelfde) en als je te vaak betrapt werd moest je een weekend binnenblijven. Nou ik kan je wel vertellen dat ze erg veel weekenden binnen is geweest om te zorgen dat haar paard op gewicht bleef .

Dus de verhalen van Inib, Konsalik en Ellebel kloppen wel degelijk, het kan natuurlijk zijn dat het er inmiddels anders aan toe gaat in Deurne maar ik geloof niet dat ik er een paard heen zou sturen.

Ik zou toch proberen naar Warendorf te gaan, het niveau van rijden ligt veel hoger, je komt veel makkelijker aan een stageplaats omdat Warendorf een erg goede naam heeft, de paarden worden er super verzorgd, de kans op een goede baan na je opleiding is vele malen groter en het is er heel gezellig, niemand doet uit de hoogte en iedereen is gelijk echt een aanrader.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 09:35

maartje88 schreef:
Wij hebben vroeger bij ons op stal een stuk of 6 stagiaires van Deurne gehad en er zat 1 goede bij en die is na haar stage gestopt met Deurne en bij ons op stal komen werken. Haar ervaring met Deurne was niet echt goed, de paarden kregen in die tijd (en dan praat ik over een jaar of 5 geleden) 1x per dag 1 plakje hooi, zij smokkelde regelmatig hooi mee onder het stro (en al haar vriendinnen deden hetzelfde) en als je te vaak betrapt werd moest je een weekend binnenblijven. Nou ik kan je wel vertellen dat ze erg veel weekenden binnen is geweest om te zorgen dat haar paard op gewicht bleef .

Dus de verhalen van Inib, Konsalik en Ellebel kloppen wel degelijk, het kan natuurlijk zijn dat het er inmiddels anders aan toe gaat in Deurne maar ik geloof niet dat ik er een paard heen zou sturen.

Ik zou toch proberen naar Warendorf te gaan, het niveau van rijden ligt veel hoger, je komt veel makkelijker aan een stageplaats omdat Warendorf een erg goede naam heeft, de paarden worden er super verzorgd, de kans op een goede baan na je opleiding is vele malen groter en het is er heel gezellig, niemand doet uit de hoogte en iedereen is gelijk echt een aanrader.

Mag je, als je op school zit in Warendorff, ook een stageplaaats in Nederland hebben?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:31

Ja Warendorf heeft zeker een ander niveau van rijden.. Maar Deurne is meer allround he.. Krijg je van alle takken van de paardensport iets mee en niet alleen van het rijden! Ook administratie etc.. En ik hoor NU alleen nog maar goede ervaringen(van de mensen die er nu opzitten he) tuurlijk kan er altijd iets fout gaan, maar ik heb ook geen een middelbare school gehad ofzo, waar iedereen tevreden over was.. Dus de meningen zijn en zullen altijd verspreid blijven

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:34

Toen ik bijna klaar was met de middelbare school wilde ik ook naar Deurne. Dus mijn lieve haffie verkocht en een KWPN-er aangeschaft. Dom om dat eerst te doen en toen pas naar de open dag te gaan .

Toen ik daar kwam op die open dag voelde ik me daar helemaal niet op mijn plek. We kregen een rondleiding en ze lieten de hele school zien. Toen we langs de stallen liepen waren er enkele leerlingen hun paarden aan het wassen. Dit gebeurde op een maniet waar ik persoonlijk het niet zo mee eens ben. Ongeduldig, agressief en vlug waren ze bezig. De paarden waren erg onrustig, wat ik me kan voorstellen als je zulke drukke mensen om je heen hebt. Dit heeft natuurlijk niks met de opleiding te maken, maar toch gaf het me geen goed gevoel.

Tijdens de rondleiding merkte ik dat de groep waar ik bij liep vooral bestond uit jongere meiden die arrogant uit hun ogen keken. Ze stelden zelf geen vragen, dat deed hun moeder voor hen. Ik heb er 1 leuk meisje ontmoet en die dacht er ong hetzelfde over als ik. Dit ligt natuurlijk ook niet aan de opleiding Deurne zelf.

Ik heb na die open dag besloten niet naar Deurne te gaan. Ik wilde het mijn paard niet aandoen om zoveel op stal te moeten en staan en zo weinig op de wei. Ik voelde me er niet op mijn plek en wilde niet met mijn paard omgaan zoals die meisjes die ik gezien heb.

Ik zal aanraden om eerst is een open dag te bezoeken en misschien kijken of je is een dagje of meer kan meelopen. Dan kan jij kijken of het echt wel iets voor je is.

Een kennis van mij is ook naar Deurne gegaan, maar is na een paar maanden weer opgestapt. Eigenlijk om dezelfde redenen waarom ik ook niet meer naar deze opleiding wilde.

Dat ik niets voor deze opleiding voelde is iets persoonlijks en betekent niet dat jij of een ander hetzelfde vind. Ga er dus gewoon is kijken. Aan veel van de reacties op dit topic heb je niet veel. Het is alleen duidelijk dat de meningen erover flink verschillen. Ik hoop dat jij een goede opleiding kan vinden waar jij je goed bij voelt.

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:38

euh.. een beetje een domme vraag maar heb je op Deurne of Warendorf ook opleidingen die je alleen kan doen met een Vwo diploma ??

Of weten jullie een andere opleiding in de paardenwereld met vwo diploma ( Geen dieranarts ofzo Natuurkunde, Wiskunde en Scheikunde zijn niet bepaald mijn sterkste vakken )
nouja sorry een beetje offtopic maarja....

Groetjesss

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:39

dacht dat het allemaal mbo of hbo was saksia.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:53

Ja ik vind het persoonlijk een beetje zonde om met je vwo een Hbo opleiding te gaan doen.. Kan net zo goed met havo, heb je je daar al die moeite in gestoken.. En toch doen veel mensen het, terwijl het eigenlijk meer richting universiteit enz gaat

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:59

Jaa dat vind ik ook zonde sandra maar ik wil wel erg graag iets met paarden doen , maarja dan geen hbo of mbo

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:26

@paardje: Ja als je op Warendorf zit mag je ook stage lopen in Nederland

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:29

maartje88 schreef:
@paardje: Ja als je op Warendorf zit mag je ook stage lopen in Nederland

Thanks, dat is mooi...

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 12:32

veel succes voor iedereen die morgen naar deurne gaat! en gaan er hier ook mensen zoder hun eigen paard>?

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 16:23

"*schop*"

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:02

vandaag aangekomen,
heb paarden zelden zo rijden op het stro gezien!
helaas voor die van mij kan die niet op stro.

ook hooi krijg ze heel ruim.
en brok voeren ze naar jjij aangeeft hoeveel ze krijgen!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 12:26

ow ok gelukkig maar!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:24

Sandra15 schreef:

bakstertje schreef:

nou ik heb nergens gelezen dat je niet hard hoefd te werken bij deurne..

maar ik wil niet veel zeggen.. ik loop stage bij een bakker.. nou en dan loop ik met kest en nieuwjaar van 4 uur 's ochtends tot half 6 's middags..

Maar nu on-topic.. Waarom, mogen de mensen met haflingers, fjorden, tinkers hier niet voor hun pony omkomen.. jullie komen nu echt zo op mij over dat jullie je te goed vinden voor haflingers en fjorden en tinkers..

en trouwens heb toen genoeg gezien met die documentaire over deurne op tv.. ik wou altijd al naar deurne maar er lag een beetje stro op de grond.. en dat meisje werd heelmaal uitgescholden.. nou zo hoor je niet met mensen om te gaan..

Kijk daar komt het weer: ik heb ergens gelezen.. Denk je dat al die roddels in de Prive over die celebs waar zijn? Nee sensatie heet zoiets Denk jij dat alle verhalen die je leest waar zijn over Deurne? Lijkt me niet.. De pers vind het toch geweldig om allemaal dingen te schrijven waar de helft maar van klopt.. En zeggen wij dat hun niet voor hun pony's mogen opkomen?! Wij worden hij juist afgezeikt omdat wij kwpn'ers zoals hun genoemd *perfecte paarden* hebben.. Maar ik heb net al gezegd geen zin meer in deze discussie Iedereen zijn eigen mening en beeld van Deurne!

lieve schat als je even goed leest staat er ër was een documantaire in deurne zelf" dus de eigenaar over leider of wat dan ook.. was zelf in beeld en zat tegen andere mensen aan te schelden.. en ik zie nergen het zinnetje staan ik heb gehoord..
Ik heb het met mijn eigen ogen op tv gezien, en denk niet dat iemand anders zomaar de leiding over deurne geeft.. ik heb alleen maar gezegt dat ik niet in dit topic lees dat iemand zegt dat ze bij deurne niet hard werken..
[/quote]
[/quote]
[/quote]

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:33

waar gaat dit inmddels over ?
de topic starters krijgt geen antwoord geloof dat deurne vooruit is gegaan in het voeren dat was de meeste discussie toch ?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:35

Nou, het is hier echt super leuk hoor! Het is echt weel hard werken, dagen van 6 tot 11 ofzo.. Misschien nog wel later.. En trouwens lees jij eens goed! Ik zei: kijk daar komt het weer: ik heb GELEZEN.. ik zei niet gehoord.. Maar goed.. Ik heb zelden zo'n dikke schoolpaarden gezien hoor echt veel voer krijgen ze!

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:17

Deurne is absoluut niet slecht en je moet er zelf wat van maken. je kan met je paard omgaan zoals je zelf wil en hem zelf verzorgen zoals je denkt dat goed is.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:05

Haha die schoolpaarden waren echt moddervet idd!
Whaha
en idd je voer stel je zelf samen, f2x hooi per dag en echt een hele berg! en ook flink wat stro! wed dat veel paarden het veel slechter hebben dan daar!