Wie hebben jullie als hoefsmid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:05

Antoinette schreef:
fresco schreef:
Kess & Pieter Zijp, voor mij de beste hoefsmeden die er zijn!
Goed voor de paarden en het is altijd gezellig als ze er zijn!
Heel toevallig is Pieter ook mijn buurman!

Jackieboy schreef:
Kees & Pieter Zijp de beste die er zijn

Die komen ook bij ons!
Vooral Kees doet mijn paard (alle privépaarden) en Pieter de paarden van de eigenaresse.

Inderdaad aardig, hebben verstand van wat ze doen en weten hoe met paarden om te gaan.
Ik heb begrepen dat zij als de zoveelste generatie hoefsmeden zijn in hun familie.

Mijn paard moet bijvoorbeeld iets gecorrigeerd worden, voor mij was het de eeste keer dat een hoefsmid vroeg om een stukje te lopen, zodat hij kon zien hoe ze normaal gesproken liep.
Echt helemaal top!

Klopt, vader en grootvader deden het ook. Ze hebben geloof ik nog meer familie in de hoefsmederij wereld

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:34

Adriaan van der Veer; goeie smid, erg goed met de paarden en leuke verhalen. De tijd vliegt als hij er is; hoor je nog eens wat. Noemt nooit geen namen, maar vaak kan je uit het verhaal wel opmaken over wie het gaat haha

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:36

Bij ons op stal komt Ietje Tierolf, in de leer geweest bij Adri de Bruyn.
Fijne goede smid, staat meteen op de stoep als je belt!

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:56

Eerst altijd Anton Borsje (al 1 keertje genoemd geloof ik) maar toen hij ziek werd (???) hebben we hem daarna nooit gebeld. Daarna hadden we er 1 waar je niet bepaald vrolijk van wordt.
Nu hebben we sinds 9 jaar FRANK PASSENIER ( Hellevoetsluis), we hebben hem bij anderen aan het werk gezien en dat beviel erg goed.
Altijd op tijd en altijd geduld met onze paarden!!!
Wat betreft voorgaande berichtjes over "vrouwengek" etc. Frank is altijd in voor een praatje maar het blijft altijd netjes en zonder andere rare dingen. Ja, FRANK PASSENIER!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:21

Maaike van Lunsen uit Tiel! Een geweldige hoefmsid. Ontzettend geduldig met paarden en doet haarw erk uitstekent.
Hier in Veenendaal is er ook wel 1 ( Erik Roor ) maar om zo'n h0efmsid te nemen??
Scheld paarden en hun eigenaren uit twerwijl hij ze niet eens kent alleen van verhalen. En hij heeft een paard van een vriendin van mij kreupel geslagen! En hij vraagt al reiskosten om naar de buren te gaan
Nee beter iemand die goed is verder weg dan zo iemand

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 12:00

heeft iemand ervaring met ronde hoefijzers?
Zo ja, bij wie? en wat koste het?

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:25

Yvonniej schreef:

Je bedoeld ecbars? Niet doen hoor! het heeft totaal geen zin. Meestal doen ze er dan een zooltje in met siluconen maar dat sluit de hoef helemaal af zodat deze zowat geen 'lucht' krijgt. Maargoed dit heb ik natuurlijk van mijn hoefsmid. Maar het is ook duurder dan normale ijzers. Maargoed ik weet het ook allemaal niet .

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:27

bij ons op stal komt joop van wijnen.....ook errug goed!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:29

ja Joop Wijnen! die ken ik nog van vroeger ik ging naar dezelfde school als zijn zoon en omdat mijn ouders lange dagen maakte zat ik daar voor en na school haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:19

Waarvoor yvonnie, tegen hoefbevangenheid? Onze pony heeft die gehad, voor meer info of vragen kun je altijd pben!

venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:15

ik heb sinds kort een paard, en weet de naam van de hoefsmid niet, maar cartouche krijgt vrijdag hoefijzers, ik ben benieuwd!!

oooh en henk kroeze is mijn oom, wat toevallig...!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:33

Bij ons komt Dhr. Boonen voornaam weet ik zo snel niet. Hij doet het een beetje voor de hobby erbij, hij heeft de opleiding wel gevolgd. Ik vind hem erg goed aangezien we hier 2 jongen paarden hebben lopen hij vertelt ons alles en ook de paarden hij neemt echt gewoon zich er de tijd voor!! Sommige die moeten het binnen een uur klaar hebben voor al naar de volgende te gaan.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:37

Ik heb Jan Schermerhorn ( weet niet of je t zo schrijft hoor )

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:53

Peter Stevens, eigenlijk altijd goed!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:57

Off topic opmerkingen verwijderd, ruzies uitvechten doen we niet op bokt.

RoxxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:33

Heb ook Peter Stevens. Altijd gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:26

Ik heb Erik Roor en die is heel goed. Hij beslaat en bekapt super en tegen een goede prijs. Het is ook een goede vriend van ons geworden, en hij heeft ons super geholpen met onze vorige pony toen ze erg hoefbevangen was, hij kwam zelfs kijken in de kliniek toen er fotos werden gemaakt!!
We hadden eerst een andere smid maar die vond ik minder goed, maarja ken er wel meerdere slechte, ook 1 die een paard van een vriendin gewoon kreupel beslagen heeft terwijl dat paard al slechte hoeven had en slecht liep.. Ben blij dat wij nu in ieder geval deze hebben, ik kan altijd een vroegere afspraak maken oid

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:39

Dick Schalkes, hebben we al jaren als smid!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:33

paul uit tilburg. is de paul die in riel woont en al eerder is genoemd. van huygevoort geloof ik.
hij komt ook voor onze paarden.
ja inderdaad een hele leuke vent, en grappig
wij zijn altijd heel tevreden, hij komt voor meer paarden bij ons op de manege

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:49

Ipsilonka schreef:
Ik ben heel blij dat ik WILLEM OTTEN als hoefsmid heb. Hele fijne rustige man met heel veel ervaring.
Hier spreekt dus een tevreden klant en het verbaast me dat hij nog niet genoemd is.

BillyJean schreef:
Ken ik wel, op mijn oude stal hebben een aantal meiden hem. Enige nadeel voor hun is dat ze echt vet lang moeten wachten en elke keer bellen of hij wel komt. Maar goed dat hoeft natuurlijk niet overal zo te zijn

Ik heb Willem ook gehad, komt 1X in de week bij ons op de manege.
Een goeie smid, was ook zeer tevreden. Maar door het nadeel wat BillyJean o.a beschrijft, heb ik een andere hoefsmid genomen. Bij ons kan je, je paard op een lijst zetten als die gedaan moet worden, maar het was altijd afwachten of je paard wel gedaan werd.
Ik heb nu Frankin, achternaam? geen idee eigenlijk.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 12:59

Brenniej schreef:
Yvonniej schreef:

Je bedoeld ecbars? Niet doen hoor! het heeft totaal geen zin. Meestal doen ze er dan een zooltje in met siluconen maar dat sluit de hoef helemaal af zodat deze zowat geen 'lucht' krijgt. Maargoed dit heb ik natuurlijk van mijn hoefsmid. Maar het is ook duurder dan normale ijzers. Maargoed ik weet het ook allemaal niet .

nou het werkt wel, want mijn paard staat er al een hele tijd op, en nu is hij niet onregelmatig.
Mijn vraag is meer wat het kost bij andere hoefsmeden, zonder zooltjes en dergelijke

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:53

Ik heb Hans Arendse als bekapper.

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:07

Ik heb hoofcare.nl ... Een leerling van Rob van Nassau maar ben zn naam ff kwijt.

Ik had eerst erik verloo maar die kon nikita nie goed kappen en beslaan, ze kreeg er zelfs rugproblemen van, Gelukkig heeft hoofcare haar goed kunnen helpen.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:31

Wij hebben Alexandra Kraal als hoefsmid, ik vind haar echt een wereldmeid, keurig op tijd, als ze iets later of eerder komt netjes een telefoontje, veel geduld met de paarden en levert ook keurig werk, ik ben dik tevreden met haar!!
http://www.geocities.com/vrouwelijkehoefsmid/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:59

ik heb dus ook een vrouwelijkle hoefsmid! ( wat ik al aangaf ) Ook een wereld meid! Ook altijd keurig op tijd..komt ze eerder of later ook een telefoontje. En inderdaad ook super veel gedult. Toen wij onze shetlander net hadden en dus nog een hengstje was wilde hij nog wel eens steigeren ( dus ook naar haar ) en had ze alle gedult voor enzo. Ze is ook absoluut niet duur en heb nog nooit rijskosten moeten betalen ( al komt ze vanuit Tiel naar Veenendaal ) en wat helemaal top is, is dat ze een intervieuw mocht geven in de Amazone en dat ze mijn paarden als modellen ervoor gebruikte omdat ik van die ontzettende lieve en mooie en apparte paarden had