Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Even een vraagje aan de TS (heb nog niet alle 7 pagina's doorgelezen): voor dat je de beslissing maakt voor de slager, moet je paard wel gechipt zijn. En vanaf het moment van chippen moet je een half jaar wachten.
Dus is je paard nog niet gechipt, en moet hij snel geslacht worden? Dan kun je hem wel laten slachten, maar je krijgt er geen geld voor. Voglens mij kost het je zelfs nog iets om het paard te laten opruimen.
In dat geval kies ik toch voor inslapen op eigen erf. Desnoods in het weiland van waaruit het makkelijker is om het paard aansluitend voor afhaling door de rendac achter te laten.
horselover21 schreef:Eerst had ik echt zoiets van: laat het maar geld kosten maar ik laat haar inslapen!! ze is altijd lief en trouw voor me geweest, 10jr lang..
Maar nu heb ik iets van: ze is lief en trouw voor me geweest, dus het moet allemaal snel gebeuren, geen prikken meer (heeft ze een bloedhekel aan.. krijgt nu pijnstiller prikken...)
Minousch gaat naar de slager .. dat is zeker.. maar wanneer kan ik jullie niet vertellen, want op dit moment kan ze weer vrolijk achter haar veulen aanstappen!
1 drafpas te veel, en mevr staat kreupel, als ze weer zo erg kreupel staat dat ze kreunt van de pijn en niet meer kan stappen.. brengen we haar weg.. haar veulen is nu 4 maanden. Het komt steeds dichterbij...