Grote maten ruiterkleding

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Grote maten ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:28

Hoi , komen mensen zoals ik ook aan de beurt eigenlijk ?

Met juist weer korte pootjes Knipoog

Ik heb maat 38-40 , ben iets van 1 meter 60 lang , draag al ruim 10 jaar geen rijbroeken meer.

Ben nu weer wat aan het rondkijken voor een mooie comfortabele broek met rondgenaaide iets-van-soortemet-leren zit , maar die broeken zijn allemaal zo lang Bloos!

Op Internet kan ik ook niet echt iets vinden voor korte pootjes , maar ze zijn wel te bestellen als het goed is Lachen

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 16:49

pmarena schreef:

Met juist weer korte pootjes Knipoog

Ik heb maat 38-40 , ben iets van 1 meter 60 lang , draag al ruim 10 jaar geen rijbroeken meer.

Ben nu weer wat aan het rondkijken voor een mooie comfortabele broek met rondgenaaide iets-van-soortemet-leren zit , maar die broeken zijn allemaal zo lang Bloos!

Op Internet kan ik ook niet echt iets vinden voor korte pootjes , maar ze zijn wel te bestellen als het goed is Lachen

Remi op het account van Vera

Daar zijn we nog mee bezig, maar de fabrikanten hebben dit niet standaard in het assortiment.
Zij kunnen dit wel leveren, maar dan moeten wij er meer inkopen dan een per lengtemaat/maat/kleur/type.

Wat je in de tussentijd kan doen is even naar deze broek te kijken.
Dan heb je echt een broek die als gegoten zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:26

Dank je , maar ik heb al een Carousel-rijbroek in bestelling en die wacht ik eerst even af , ik ben natuurlijk geen rijbroeken meer gewend en wil qua normale rijbroeken eerst een standaard exemplaar uitproberen die niet meteen zo prijzig op maat gemaakt is Knipoog

Bij Cavallo enzo schijn je korte maten te hebben , en ook bij Euro-Star of zoiets dacht ik ?

Ik ben er alleen nog niet zo fel achteraan gegaan dat ik daar allemaal het fijne vanaf weet.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:51

en is er al iemand die iets heeft ontvangen.
zo ja , hoe zit het en hoe is de kwaliteit enz.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:20

@Laida: Ik heb een blouse en een broek besteld. De blouse viel helaas wat klein en paste niet, maar was wel van een mooie kwaliteit. Was van Devon AIre met korte mouw.

De broek is echt heel mooi (Sigma Comfort) fijne kwaliteit stof. Maar die had ik alleen te groot besteld, ik wacht nu met smart op de kleinere maat. Tis nl. een fijne katoenen broek.

Vera, weet je al wanneer je mijn broek binnen krijgt?????

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:51

ik heb ook de sigma broek besteld, ben benieuwd hoelang het nog duurt voor ik hem binnen krijg

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:54

Bar schreef:
@Laida: Ik heb een blouse en een broek besteld. De blouse viel helaas wat klein en paste niet, maar was wel van een mooie kwaliteit. Was van Devon AIre met korte mouw.

De broek is echt heel mooi (Sigma Comfort) fijne kwaliteit stof. Maar die had ik alleen te groot besteld, ik wacht nu met smart op de kleinere maat. Tis nl. een fijne katoenen broek.

Vera, weet je al wanneer je mijn broek binnen krijgt?????

Ik hoop eind deze week/ begin volgende week.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:57

Leuk om te lezen wat jullie van de kleding vinden. Ik ben zelf ook gek op de broeken van Devon-Aire en van Sigma. Er zit lekker veel katoen in, maar toch rekken ze super mee.

Ninja, je broek komt er morgen aan.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:57

gaaf zeg, ben benieuwd.Nou maar hopen dat ie past haha

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:21

Ik ben op zoek naar een niet doorschijnende witte rijbroek, welke kun je aanraden?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:34

Harry's Horse, die zijn wel fijn en niet doorschijnend.

Ik heb trouwens met normale kleding ong. maat 38 - 40, maar met rijbroeken bijvoorbeeld zit ik soms echt in maat 44! Rijbroeken vallen vaak zo klein uit! Hebben nog meer mensen dit 'probleem'?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:33

ik heb mijn broek binnen, hij is een beetje strak(kan ook aan mij liggen hoor, ik heb alle heel lang geen rijbroeken meer aangehad)Van boven is ie best ruim, maar bij m,n kuiten is best strak.Hij is wel erg mooi.en dat voor dat geld.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:36

pmarena schreef:

Met juist weer korte pootjes

Ben nu weer wat aan het rondkijken voor een mooie comfortabele broek met rondgenaaide iets-van-soortemet-leren zit , maar die broeken zijn allemaal zo lang

Op Internet kan ik ook niet echt iets vinden voor korte pootjes , maar ze zijn wel te bestellen als het goed is

Ik heb de sigma comfort en ik ben ook maar 1,60.Bij mij valt ie perfect, precies tot aan mijn enkels.In hij is er al vanf maat 34 tot 56.
En in ondzettend veel kleuren.Hij kost 39.95.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes ninja

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 15:59

Javmo schreef:
Ik ben op zoek naar een niet doorschijnende witte rijbroek, welke kun je aanraden?

Ik zou de competition van devon-aire nemen. Deze heeft een full seat, dan weet je tenminste zeker dat hij helemaal niet kan doorschijnen.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 16:01

Fijn te horen dat je de rijbroek past. Ik denk dat een maatje groter geen oplossing is voor om je kuiten, want dan wordt hij bij je buik weer te groot.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 16:11

Dan zou ik de Horka Superstar nemen. Die is ook niet zo erg dun.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:12

Vera26 schreef:
Javmo schreef:

Ik zou de competition van devon-aire nemen. Deze heeft een full seat, dan weet je tenminste zeker dat hij helemaal niet kan doorschijnen.

Dat is een "leren" zitvlak? Want dat vind ik niet fijn rijden helaas.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:29

Dankje! Ik ga even kijken op je site!

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 08:51

Oliver schreef:
Harry's Horse, die zijn wel fijn en niet doorschijnend.

Ik heb trouwens met normale kleding ong. maat 38 - 40, maar met rijbroeken bijvoorbeeld zit ik soms echt in maat 44! Rijbroeken vallen vaak zo klein uit! Hebben nog meer mensen dit 'probleem'?

De Rijbroeken uit Amerika vallen groot Dus Sigma Platinum en Tuffrider zou ik niet "alvast" wat groter bestellen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:58

Hoe vallen rijbroek maten 24 tm 40 ???

Wat is dat in Nederlandse maten , weet je dat toevallig ?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:34

Weet je ook hoe lang de levertijd van de Devon Aire Stretch blouse korte mouw in het wit is??

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 13:41

pmarena schreef:
Hoe vallen rijbroek maten 24 tm 40 ???

Wat is dat in Nederlandse maten , weet je dat toevallig ?

De conversie tabellen kan je
hier

vinden. In de shop zijn alleen de europeesche maten aangegeven. De broeken vallen groot in vergelijking met de europeesche merken rijbroeken.

Javmo schreef:
Weet je ook hoe lang de levertijd van de Devon Aire Stretch blouse korte mouw in het wit is??

Als Devon Aire hem op voorraad heeft, dan moet het ongeveer 2 a 3 weken duren. Ik heb er een aantal op voorraad, als je even een mailtje stuurt over welke maat het gaat. Kan ik het voor je nakijken.

info@xlequestrian.nl

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:32

Ik lees dit nu pas, heb alles even terug gegelezen. Ik vind het echt geweldig!!!!!Ik heb opzich geen probleem met rijbroeken, ik pas maat 44 prima. Maar met bodywarmers, truitjes en westrijd-blouses wel. Deze zijn namelijk altijd te kort, dus ik ga zeker op de site kijken of er wat voor me bij zit.

Ik ben opzoek naar een witte (strets) wedstrijd-blouse van katoen, en dus lang genoeg zodat ik hem goed in mijn broek kan doen.
Heb je een tip voor me?

Helemaal geweldig....ik zie nu dat je niet eens zo ver weg woont.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 15:51

LIQUITA schreef:
Ik lees dit nu pas, heb alles even terug gegelezen. Ik vind het echt geweldig!!!!!Ik heb opzich geen probleem met rijbroeken, ik pas maat 44 prima. Maar met bodywarmers, truitjes en westrijd-blouses wel. Deze zijn namelijk altijd te kort, dus ik ga zeker op de site kijken of er wat voor me bij zit.

Ik ben opzoek naar een witte (strets) wedstrijd-blouse van katoen, en dus lang genoeg zodat ik hem goed in mijn broek kan doen.
Heb je een tip voor me?

Helemaal geweldig....ik zie nu dat je niet eens zo ver weg woont.

Ik heb van Devon Aire stretch blouses die erg lekker zitten en niet te kort zijn. Ze gaan tot en met maat 52. Je kan ook altijd langs komen om te passen, maar maak dan wel even van te voren een afspraak.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:15

Vera26 schreef:
Ik heb van Devon Aire stretch blouses die erg lekker zitten en niet te kort zijn. Ze gaan tot en met maat 52. Je kan ook altijd langs komen om te passen, maar maak dan wel even van te voren een afspraak.

Oke....dat zal ik doen. Ik ga nu even op de site naar de blouse kijken.

THANKS.