Blik op de weg, special over Ruiters..??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Mayo_

Re: Blik op de weg, special over Ruiters..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:17

EVEN over die site, wat moet de naam worde?

dus: www.......tk?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:18

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:20

vind de site van weet wat je doet eigenlijk nogal matig, er staat bijna niks in een rijtje over wat je wel en niet moet doen.. had er zelf wat anders van verwacht..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:21

(overigens voeren hun niet eens door het hele land actie, of dat moet nog komen..)

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:46

http://img91.echo.cx/img91/6792/startpagina6gi.gif
(ff vergroten om hm goed te zien)

Hier krijgen jullie een idee van de site(startpagina),
De strepen vond ik wel mooi en daar komt dan de naam in te staan(ideeen?).
Verder staat de indeling nog niet vast, ook daar zijn iedeeen altijd welkom.

Al het commentaar is welkom.

gr Marjolein.
Laatst bijgewerkt door _Mayo_ op 09-05-05 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:52

over die weet wat je doet site, ik vind er echt geen bal aan, geen info over wat te doen, alleen een kwis en een paar foto's, geen verhalen van mensen.

De mijne word zeker beter Knipoog

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:58

wahahaha wat een geweldige site.
hoe laat een paard merken dat hij geschrokken is?
hij hinnikt
hij springt weg
hij komt naar je toe en laat zijn tanden zien
hij valt aan

wahahahaha

Van welke actie schrikt een paard het meest? (Tijd over: )
Antw 1: Een paard schrikt niet!
Antw 2: Claxonneren
Antw 3: Met de lichten knipperen
Antw 4: Hard inhalen en afsnijden

is dat niet afhankelijk van t paard?

Tips voor verkeer in de buurt van paarden

· Matig uw snelheid: 80 km is veel te snel;
· Houd zeker vijf meter afstand;
· Maak geen nodeloos lawaai
(denk ook aan aanhangwagen, lading of zeildoek);
· Rem niet ineens, knipper niet met de lichten en
passeer niet rakelings of in een bocht;
· Passeer rustig en met voldoende ruimte;
· Laat een groep ruiters bij elkaar blijven.

nee maar, nu weten we het Lachen
80 km is veel te snel, 70 is veel beter Bloos

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:01

De knhs site is daarbij nog vreselijk traag ook. De foto's vind ik ook weinig toevoegen en erg onduidelijk. Het verkeersveiligheid verhaaltje ontgaat me op de meeste. Op de camera's na zouden het zo iemand zijn vakantiefoto's kunnen zijn.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:07

Ik heb trouwens de quiz eens gedaan. Wat moet je doen als je een ruiter ziet vallen. Mijn antwoord was paard vangen.
Maar nee volgens de site moet je eerst naar de ruiter en 112 bellen. Jullie mening?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:09

mijn mening is eerst de ruiter Haha! Haha!: D dan het paard

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:25

Maar wat als zo'n paard van mening is dat zijn stal echt aan de andere kant van die doorgaande weg is. Dat zou dan een mogelijk 2e ongeluk zijn, en paarden op auto's schijnen hard aan te komen. Lijkt me hoe dan ook een moeilijke keuze.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:27

hoe dan ook .......... eerst de ruiter

neemt overigens niet weg dat ik als de ruiter het redelijkerwijs goed maakt, naar het paard ga

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:39

HET WAS OOK NET OP TV !! Haha! Haha!
Bij hart van Nederland Afbeelding

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:54

@ mayo_horses
Die website vind ik een goed idee, kunnen we dan ook onder een knopje de ervaringen van de ruiters kwijt??
En miss een paar links naar andere sites die ook aandacht schenken aan onze site.

groetjes carla

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:07

Als naam misschien iets als paardenverkeer ofzo Verward

Verder nog wat opbouwende kritiek over de site: meer wit/ lichte kleuren maakt de site iets frisser.

En inderdaad een soor gastenboek met ruimte voor verhalen.

Wordt er naast automobilisten ook aandacht besteed aan fietsers? Die kunnen ook behoorlijk onvoorzichtig zijn.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:06

Er stond vanmorgen ook een artikel over in het AD. Ze lieten zien hoe paarden konden schrikken door herrie te maken bij jonge politiepaarden.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:20

Vanmorgen stond er een foto van een stijgerend politiepaard in de Metro. Ook voor de KNHS actie.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:25

Dit is mijn brief. Ik heb bewust een andere titel gekozen, nml paarden in het verkeer, zodat ik niet direct op de bokt-hoop gegooit ga worden Knipoog

Geachte redactie,

naar aanleiding van de nieuwe KNHS campagne "weet wat je doet als je een paard ontmoet" stuur ik deze email. Ik ben zelf een gepassioneerd ruiter die regelmatig over de weg moet. Bij het gros van de weggebruikers ontbreekt iedere kennis van het reageren van en op paarden. Vaak gebeuren er ongelukken, niet zozeer uit onwil maar puur uit gebrek aan kennis. Uw programma behoort tot de best bekeken televisieshows in zijn soort. Het zou een interessant idee zijn om een uitzending te wijden aan het omgaan met ruiters in het verkeer. Op paardenforum www.bokt.nl viewtopic.php?f=13&t=408059&st=0&sk=t&sd=a zijn al een groot aantal interessante tips en verhalen te lezen van ruiters en amazones die meer of minder positieve ervaringen met medeweggebruikers hebben. Ook in het belang van de overige weggebruikers zou een dergelijke uitzending van grote waarde zijn. Er zijn intussen een groot aantal mensen gemobiliseerd die vol enthousiasme dit onderwerp onder de aandacht willen brengen, mensen die zichzelf, hun paard en/of trailer ter beschikking willen stellen om andere weggebruikers een idee te geven van de verkeerssituatie zoals die ervaren wordt vanaf een paardenrug of rijdende in een trailer. Een uitzending van jullie zou een groot aantal mensen bewust kunnen maken van de manieren waarop een paard in het verkeer het best benaderd kan worden, waardoor een groot aantal ongelukken en wederzijds onbegrip voorkomen kan worden. Wij als ruiters op paardenforum www.bokt.nl willen hieraan al onze medewerking verlenen. Ik ben er van overtuigd dat dit voor zowel automobilist als ruiter een zeer leerzame, interessante en belangrijke uitzending kan opleveren.

met vriendelijke groet,

Bianca van Elteren

ik hoop echt dat ze er iets mee doen. We kunnen trouwens wel allerlei andere paardenfora activeren, whoa enzo... samen staan we sterker!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 15:34

Onderstaande brief ga ik versturen naar 3VO, Consument en Veiligheid en Paardentips.com.

Ik hoop zo dat deze mensen ons willen helpen met het promoten van onze actie.

Met zeer grote dank aan Wind, die de brief een beetje naar begrijpelijk Nederlands heeft vertaald Knipoog

Geachte redactie van

Door van de campagne van KNHS (Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie) over ruiters en verkeersveiligheid en een programma van Blik op de Weg van de AVRO over vrachtwagen chauffeurs ben ik aan het denken gezet. In de uitzending van Blik op de Weg werden verschillende situaties uit het oogpunt van een chauffeur bekeken. In de campagne van KNHS ‘weet wat je doet als je een paard ontmoet’ wordt aandacht gevraagd aan jonge bestuurders over het naderen en passeren van een paard.

Naar aanleiding van bovengenoemde acties en eigen ervaringen leek het mij een goed idee om een programma vanuit het oogpunt van paarden en ruiters te maken. Bijvoorbeeld hoe voelt een paard zich in de trailer, hoe reageert een paard op langzaam rijdende voertuigen, hoe reageert een paard op te hard rijdende of optrekkende voertuigen enzovoort. Vanuit de ruiter bijvoorbeeld hoe voelt het om op een paard te zitten dat wegspringt. Mensen hebben vaak niet in de gaten dat je een paard van 600 kg niet ineens stil kan zetten zoals een fiets.

Omdat ik wilde peilen hoe andere paardenmensen hierover dachten heb ik op het grootste paardenforum van Nederland (www.bokt.nl) een discussie gestart. Ook hierin wordt vaak gesproken over ervaringen met ruiters en verkeersdeelnemers, echter uit veel gesprekken bleek vaak dat mensen handelen uit onwetendheid. Moeten ze nu wel of niet gas geven en moeten ze nu wel of niet stoppen als het paard ineens de weg opspringt? En wat betekent het eigenlijk als een ruiter met zijn arm zwaait, of een koetsier zijn zweep uitsteekt?

Deze topic bleek een succes, binnen twee dagen waren er ruim honderd reacties geplaatst van mensen die deze actie een warm hart toedragen en die me graag willen ondersteunen. Er kwamen verschillende reacties van ruiters binnen en er werden verschillende onderwerpen en discussiepunten aangedragen. Ook was er een naam voor de actie bedacht: ‘Paardenforum zet zich in voor de verkeersveiligheid.’

Mijn idee is dus om een programma te maken over paarden in het verkeer. Het kan de verkeersveiligheid voor zowel ruiters, koetsiers, de paarden en de overige weggebruikers vergroten als mensen weten hoe men een paard moet naderen en passeren, en als men weet hoe een paard kan reageren en hoe ze daar mee om moeten gaan.

Omdat we natuurlijk van zoveel mogelijk kanten steun willen, hebben we ook u op de hoogte gebracht van deze actie. We hopen dat u uw steun aan deze actie zou willen toezeggen in de vorm van een link op uw site, of medewerking bij het overtuigen van de programma’s van het nut van het maken van een aflevering over dit onderwerp. We hebben inmiddels een diergedragsdeskundige die iets wil uitleggen over het gedrag van een paard en we zijn bezig met het opzetten van een website waar we informatie kunnen plaatsen en mensen hun verhalen kwijt kunnen. Daarnaast hebben we heel veel vrijwilligers die bereid zijn om ons (met of zonder paard) op allerlei manieren te helpen!

Ik hoop spoedig iets van u te horen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Angela Kuijpers

Ps. Neem ook eens een kijkje op het topic: viewtopic.php?f=13&t=408059&start=125

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:11

Ik heb al veel iedeeen maar nunog steeds geen vaste naam voor de

site

http://img91.echo.cx/img91/6792/startpagina6gi.gif
(ff vergroten om hem goed te zien)

dus hebben mensen daar nog ideen voor?

Er komen inderdaad ook ervaringen van jullie op en heel veel info voor de gene die met de auto/fiets/scooter/vrachtwasen/paraplu is

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 21:21

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:29

nette Brief...

ehm namen.. ik zeg nu gewoon dingen die in me opkomen maar ben niet zo goed in namen verzinnen.,
Ruiters voor 't Verkeer
Paarden Verkeersveiligheid
Paard op de weg
Paard in 't Verkeer

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:30

EngelAngela schreef:
Hey, ik denk hard na over de naam. Zou niet gewoon www.paardenforuminactie.tk worden??
Of is da te dom?

opzich weet dan wil iedereen dat het iig echt over deze actie gaat..?

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:35

ik denk dat dit een goede naam is idd

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:12

Lijkt mij ook een hele mooie naam.
Ik ga me denk ik op die richten, kan hij als het niks word ook nog ergensanders voor worden gebruikt.