Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sterre schreef:Dames, blijven we even off-topic >;) !!
superpony schreef:Een foutje is menselijk en paarden zijn sterke beesten, maar mijn maag draait om over die harde aanpak. Vandaar dat ook zoveel mensen zoveel meer bereiken met geduld en goed nadenken over hoe en waarom, maar ach daar moet je toch echt veel ervaring voor hebben en hele echte paardenliefde. En dan bedoel ik van paarden houden oprecht. Hoe er alleen al over dat kostbare zit als die pony's wordt gesproken, echt als ik een moeder was van een!!!!Dan maar oud en wijs!!!!!!!!!
Cassidy schreef:Dus, superpony, niet iedereen heeft het geluk een paard te kunnen imprinten. Soms krijg je ze verpest in handen, zoals Romeo. En dan helpt alleen even heel hard zijn.
Nicolletje schreef:Cassidy schreef:Dus, superpony, niet iedereen heeft het geluk een paard te kunnen imprinten. Soms krijg je ze verpest in handen, zoals Romeo. En dan helpt alleen even heel hard zijn.
Ik heb uit het verhaal begrepen dat het veulen hardstikke braaf was en dat hij (door haar toedoen?) veranderd is in een vervelende (J)naarling..
cinny1 schreef:Ik heb er zelf ook genoeg ervaring mee. Ik heb altijd jonge paarden gehad en ingereden. Nog steeds trouwens. En een keer echt optreden daar zal je mij niet over horen mekkeren. Daar ontkom je soms echt niet aan. Het gaat in dit geval om een paardje wat het stempel pokkeknol, rotbok opgeplakt krijgt, terwijl romeo-haffie het zelf zover heeft laten komen. En dat dit er dan wel even uitgebeukt zal worden door een vriendin.
T@nj@ schreef:cinny1, dat vinden wij ook allemaal alleen is het in dit geval dus te laat, helaas maar het is niet anders.
Over een paard de ******trappen, natuurlijk is de zachte aanpak beter maar in sommige gevallen is het echt heel erg nodig om hard op te treden.
Mijn hengst Mambo (de vader van mijn bijna jaarling hengstje dus) heeft het 2x geflikt om mij te bespringen, ik had hem toen net en hij had een paar maanden achtereen in een donker stalletje gestaan en was al maanden niet buiten geweest, hij was toen 2 jaar. De eerste week dat ik hem had was hij heel timide en liep netjes met mij mee, haalde niets uit. Dat duurde dus 1 week en daarna was hij weer helemaal het mannetje en heeft mij dus tot 2x toe besprongen, de eerste keer was ik te verbouwereerd om te reageren (en finaal door mijn rug gegaan maar dat terzijde) en de 2e keer had ik een zweep mee (een WelshA-tje raak je niet zo makkelijk met hand of voet is mijn ervaring, zijn te snel) en heb hem finaal het erf over geslagen van de stal waar wij toen stonden, werd door velen schande van gesproken maar het hengstje heeft het nooit meer in zijn hoofd gehaald om zo iets te doen. Het was dus 1x even nodig en verder niet meer.
Wordt zo'n diertje iedere dag de ****** geslagen dan is het wat anders, dat is mishandeling en heeft ook absoluut geen nut, het dier zal dan niets begrijpen van de leidersfunctie die je moet hebben en imuun worden voor alle klappen die het krijgt.