Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bol

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:16

Ik zal niet zeggen dat ze niet vriendelijk is als persoon maar eerlijkheid kunt ze niet.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:30

Citaat:
Ik heb totaal geen ervaring met BMstables, maar van dit soort site's http://www.bmstables.com/ gaan mijn nekharen overeind staan.. Ik heb geen idee wie deze site heeft opgericht maar ik vind het echt zo ziek.

Dit vind ik niet meer normaal hoor. Ald je ziet hoeveel positieve reacties hier zijn en dan dit.
Boos!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:37

Jammer dat hier de kans gegeven word om iemand totaal af te branden(met links en al erbij vermeld).
Er zal heus weleens een paard verkocht zijn met een verborgen gebrek maar hoeveel paarden worden er in 1 jaar verkocht bij BM.

Maar wat ik niet snap(met de huidige wetgeving) is dat er alleen anoniem op het i-net geklaagd word.....
Heb ik een paard gekeurd gekocht en blijkt het na een paar weken een mankement te hebben dan staat de wet aan mijn kant.....

Ik ga dan niet zeveren op Bokt maar schrijf/bel met Natascha en krijg ik daar geen reactie....sleur ik de handelsstal voor het gerecht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:44

Dat vind ik wel heeeeeel zielig, die link....

Daarbij geloof ik best dat iemand een slechte ervaring bij BM kan hebben. Ik ken iemand, die wil absoluut mijn DA niet bij haar paard, maar bij mij heeft ie nog nooit wat fout gedaan. Zelfde geldt voor mijn hoefsmid trouwens.

Weet je, ik vergelijk het even met Tele2....

In het verleden zijn er fouten gemaakt met rekeningen. Dat is allemaal opgelost. Dus is Tele2 nu een slecht bedrijf? Voor sommige wel, andere zweren erbij.
Hoe je het ook doet, je kan nooit iedereen tevreden stellen, en waar gehakt wordt vallen spaanders. Maar dat betekend niet gelijk dat het een slecht bedrijf is

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:07

ik ben een tijd geleden bij bm stables geweest.
Ik vind het een nette stal,en ze hebben vaak leuke paarden!
Bij de fotos op de site staat vaak ook ofdat ze een stalgebrek oid hebben Clown
Er werd mij eerlijk gezegd welk paard voor mij geschikt was!!!!ik heb op een heel leuk paard gereden,maar ik vond het toen wat te groot voor mij.
Ik woon vlakbij bmstables,en heb meer goede dan slechte verhalen gehoord!!
en zoals eerder gezecht voor een super sportpaard moet je ergens anders zijn Knipoog maar voor een leuk recreatie paard,en een beetje wedstrijdjes,heb je daar genoeg leuke paarden voor een aantrekkelijke prijs!!
Ik ben weer op zoek naar een leuk paardje,en ga morgen waarschijnlijk bij bmstables kijken.
Elke handelaar heeft weleens paarden met gebreken,als jij het paard koopt en het gebrek niet ziet,wie zegt er dan dat die handelaar het gebrek heeft gezien?vaak staan de paarden maar een korte tijd bij de handelaar).Ik heb zelf ook een paard bijna gekocht bij een handelsstal(NIET BMSTABLES),maar ik was wel verstandig genoeg om het paard te laten keuren Clown hij werd dus afgekeurd.
Ik denk dat bmstables de klanten probeert gelukkig te maken met een paard.maar zei kunnen ook weleens fout zitten Knipoog ik vind het in ieder geval heel goed wat ze doen,mij hebben ze goed geinformeerd over de paarden.
Ik raad bmstables ook aan voor mensen die een leuk paard zoeken in de goedkopere prijsklasse.
en die mensen die die site hebben gemaakt,ze konden toch ruilen tegen een ander paard Verward ik vind het wel flauw om zon site te maken,je bereikt er niets mee,bel dan gewoon naar bmstables en probeer het dan op te lossen.
zo even mij verhaal kwijt Bloos Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:13

Ik vraag me toch wel af wat er dan in godsnaam gebeurd is bij die mensen die die site hebben gemaakt!!
Ik heb zelf minder positieve verhalen gehoord over de stal, wel rechtstreeks van de mensen die er geweest zijn.. maargoed dat is denk ik net zoiets als veeartsen, ze maken soms fouten en verrichten soms wonderen. Bij ons op stal staat ook een hele lieve/gezonde merrie die er vandaan komt!

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:14

tinkerzzzz schreef:
ik ben een tijd geleden bij bm stables geweest.
Ik vind het een nette stal,en ze hebben vaak leuke paarden!
Bij de fotos op de site staat vaak ook ofdat ze een stalgebrek oid hebben Clown
Er werd mij eerlijk gezegd welk paard voor mij geschikt was!!!!ik heb op een heel leuk paard gereden,maar ik vond het toen wat te groot voor mij.
Ik woon vlakbij bmstables,en heb meer goede dan slechte verhalen gehoord!!
en zoals eerder gezecht voor een super sportpaard moet je ergens anders zijn Knipoog maar voor een leuk recreatie paard,en een beetje wedstrijdjes,heb je daar genoeg leuke paarden voor een aantrekkelijke prijs!!
Ik ben weer op zoek naar een leuk paardje,en ga morgen waarschijnlijk bij bmstables kijken.
Elke handelaar heeft weleens paarden met gebreken,als jij het paard koopt en het gebrek niet ziet,wie zegt er dan dat die handelaar het gebrek heeft gezien?vaak staan de paarden maar een korte tijd bij de handelaar).Ik heb zelf ook een paard bijna gekocht bij een handelsstal(NIET BMSTABLES),maar ik was wel verstandig genoeg om het paard te laten keuren Clown hij werd dus afgekeurd.
Ik denk dat bmstables de klanten probeert gelukkig te maken met een paard.maar zei kunnen ook weleens fout zitten Knipoog ik vind het in ieder geval heel goed wat ze doen,mij hebben ze goed geinformeerd over de paarden.
Ik raad bmstables ook aan voor mensen die een leuk paard zoeken in de goedkopere prijsklasse.
en die mensen die die site hebben gemaakt,ze konden toch ruilen tegen een ander paard Verward ik vind het wel flauw om zon site te maken,je bereikt er niets mee,bel dan gewoon naar bmstables en probeer het dan op te lossen.
zo even mij verhaal kwijt Bloos Haha!

Goed gezegd.

Ik ben wel benieuwd van wie die site eigenlijk is. Ik hoop dat het in elk geval GEEN bokker is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:20

#Ymke# schreef:
Ik heb totaal geen ervaring met BMstables, maar van dit soort site's http://www.bmstables.com/ gaan mijn nekharen overeind staan.. Ik heb geen idee wie deze site heeft opgericht maar ik vind het echt zo ziek. Vooral ook dezelfde link, alleen dan met .com erachter. Zo van, als iemand een typfoutje maakt, komt hij gelijk op die site.. Ik vind het echt kinderachtig om op deze manier iemand belachelijk te maken. Het komt een beetje over van"ik krijg m'n zin niet, dus jij krijgt de rest niet".. Frusty

...vooral de zin: Ons leven is definitief veranderd en zal nooit meer zo worden als voorheen.

Clown

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:29

Waarschijnlijk iemand die hier heeft zitten meeposten want de site is (schrik niet) vandaag 18 maart 2005 gemaakt.

Haha! Kan je opvragen via eigenschappen, ik ga ook effe kijken of ik kan achterhalen van wie de site is.

machteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:31

ik denk dat dit soort topics niet eerlijk zijn... ga zelf kijken en beslis hoe je het vind, en waarneer je een paard koopt laa hem dan gewoon door een dierenarts keuren. dat voorkomt veel problemen als die er zouden kunnen komen.

op onze stal staat een pony die van bm stables komt mensen hebben hem gewoon even laten keuren, zijn blij met hun paard niks aan de hand. beslis gewoon voor jezelf wta je doet en al dit geklaag van mensen die er een miskoop hebben gedaan, dat hoor jezelf aftehandelen met de stal en daar hoef je vind ik gene verhalen over opte hangen op mensen zwart te makne, een paard dat iets mankeerd gebeurd op de beste stallen, neme dat paard dat bij anky vandaan kwam.

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:43

Heb geen ervaring met BM-stables maar zoals ik de site weleens bekijk staat er een eerlijke omschrijving van de paarden!
Hoevaak gebeurd het wel niet dat er paarden bij handelaren die handelen in de hogere prijsklassen paarden met gebreken etc verkocht worden!!
En kom op zeg je bent er toch zelf bij als je een pony/ paard gaat kopen Verward En tegenwoordig als er echt iets verborgen gehouden is sta je als koper zo sterk in je schoenen dat je er vanalles aan kan doen het recht te krijgen, dus ligt het in je eigen handen denk ik!
Natascha durf met een gerust hart mensen naar je stal te sturen hoor Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:44

echt zielig om zo'n site aan te maken. Trouwens het is gister aangemaakt, echt heel triest

Herkend niemand het paardje op de foto of de omgeving? dan ben je er snel achter }>

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:49

Cayenne schreef:
echt zielig om zo'n site aan te maken. Trouwens het is gister aangemaakt, echt heel triest

Herkend niemand het paardje op de foto of de omgeving? dan ben je er snel achter }>

Klopt dat die gister is aangemaakt, maar is vandaag nog gewijzigd (sorry hoor). Had wat in zitten typen en toen weer wat zitten deleten, om het zo maar te zeggen.

Ik ben even gaan zoeken, maar het is aangemaakt met een nickname en het emailadres kan ik inet terugvinden. Maar blijf actief zoeken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:51

bol schreef:
Ik zal niet zeggen dat ze niet vriendelijk is als persoon maar eerlijkheid kunt ze niet.

Hou nou toch eens op. Het is duidelijk dat jij een slechte ervaring hebt, en dat kan ook, absoluut! Maar dat zegt niet gelijk dat het een slechte stal is. dat lees je aan de reacties.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:36

Ik ben er een aantal keer geweest voor een paard en heb er goede ervaringen mee.
Ook het feit dat als het toch niet helemaal klikt met een paard dat je kunt omruilrn. helemaal top, want ze weten wat ze weg laten gaan, maar niet wat ze terugkrijgen.
Die link... zeer zielig en ziek.
Mensen die aandacht willen hebben.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:36

Natasha schreef:
Le0nie schreef:
Wat zijn BM stables?

We doen in bedden en matrassen.

Volgens sommigen staat het voor "Bavelse Maffia" geloof ik Knipoog

Ik vraag me toch af of zo'n site wel mag, volgens mij niet. Dit is laster via het internet waarbij dezelfde naam gebruikt is. Daar kan je stappen tegen ondernemen.
Ik vind het bijzonder laag om zo je gelijk te willen halen.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:56

ja idd volgens mij is dat strafbaar,omdat te doen onder dezelfde naam

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:06

als ik Natasha was,zou hier dus actie tegen ondernemen!
dit is laster,en is dus zker strafbaar!!!!!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:44

De site is niet vandaag aangemaakt. Als je bij elke site de eigenschappen opvraagt staat er de datum van vandaag bij Aangemaakt Op en Gewijzigd Op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:47

Ik geloof dat de maker van die site maar moet gaan dammen
Zolang je levende dieren hebt, gaat er wel eens wat mis.

Sjee, wat een zieligerd van die site, verschrikkelijk

veel kans de fout in gegaan, door eigen domme schuld, maar wat is dan makkelijker een ander de schuld te geven Misselijk

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:56

Phynix schreef:
De site is niet vandaag aangemaakt. Als je bij elke site de eigenschappen opvraagt staat er de datum van vandaag bij Aangemaakt Op en Gewijzigd Op.

Klopt, ik had het al gewijzigd, nav een ander antwoord. Haha! , je kan alleen je eigen berichten niet meer wijzigen.

Maar de site is nog niet oud, ben effe gaan checken hier en daar.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:04

OMG wat een toestanden weer.
Als je een paard koopt die een gebrek blijkt te hebben heb je het recht aan jouw kant staan, lijkt mij vrij sukkelig dat mensen met slechte ervaringen dat alleen maar hier willen melden en geen stappen hebben ondernomen, zal het met het gebrek ook wel meevallen lijkt mij.

Ook een handelaar is een mens, een foutje is menselijk en heeft een paard een bult die zelfs niet is opgemerkt door de DA bij het keuren dan ga ik mij afvragen of die bult niet later is gekomen en is dat niet het geval vind ik het ook heel logisch dat de handelaar dat ook niet heeft opgemerkt. Als het zo'n groot probleem is, waarom zijn er dan geen stappen ondernomen? Iemand op een forum de grond in trappen is zo makkelijk.

Gevalletje paard was daar gesedeert en bij aankomst bij de nieuwe eigenaar zo gek als een deur, niet te rijden en niet te houden.
Een van mijn paarden heb ik al 9 jaar, 2.5 jaar geleden zijn wij verhuisd van Uithoorn naar Drenthe, op de oude stal was het een heerlijk rustig paard, ik ging altijd alleen met hem op pad, niets mis mee en 100% verkeersmak.
Tot aan de verhuizing had ik dit paard dus al 6.5 jaar, na de verhuizing was er geen land meer mee te bezeilen, weg 100% verkeersmak, weg rustig paard waarmee ik er alleen opuit kan trekken, wie zal ik daar nou eens de schuld van gaan geven.....hmmmm eens zien of ik de handelaar waar ik hem weg heb nog ergens op kan pakken want iemand moet toch de schuld hebben he.
Dit paard is inmiddels een stuk rustiger maar nu, 2.5 jaar na de verhuizing kan ik nog steeds de weg niet op met hem, veel te gevaarlijk.
Dit verhaal om even aan te geven dat een verhuizing een paard een extreme knal kan geven, zeker als daar ook nog eens een nieuwe eigenaar is die heel anders met het paard omgaat dan deze gewend is.

Ik heb persoonlijk geen ervaringen met BM stables maar kijk regelmatig op hun site, ik vind het geweldig dat er vooruit al aangegeven wordt wat een paard mankeerd, je weet vooruit waar je aan begint dan en ik moet de eerste nog tegenkomen die zo eerlijk is op een website.

Om even aan te geven dat een particulier wellicht nog erger kan zijn.
Mijn eerste paard Dorret kocht ik op proef van een particulier, helft aanbetaald, andere helft zou volgen als het paard was gekeurd echter binnen 1 maand want dat was de afgesporken proeftijd.
Paard was bij meerdere malen proefrijden zeer rustig (logisch ook, stond daar al jaren op de zelfde stal) maar eenmaal bij mij op stal ging er een knopje om, kon de eigenaar ook niet weten, daar val ik haar dus ook niet op aan.
Na het keuren binnen een maand bleek dat het paard zeer slechte benen had, ik wilde dus het paard terug brengen en mijn geld terug. Om een lang verhaal kort te maken, (ex)eigenaar heeft mij beschuldigd van het kapot rijden van het paard, waarop ik geantwoord heb met een rontgenologische keuring waaruit is gekomen dat de aanwezige aandoening niet door mij in een maand erin is gereden maar dat het paard deze aandoening minimaal 1 jaar al had (verder terug was niet te zien maar voor mijn zaak voldoende)
Ex eigenaar wilde mij voor de rechter slepen maar we hebben het tussen advokaten weten te houden, het resultaat was dat ik ALLE gemaakte kosten vergoed heb gekregen( 5 maanden stalling, keuringsrapport en foto's, alle andere dokterskosten, benzine geld naar VA en klinieken toe enz. echt alles dus), daarbij de helft van de koopsom heb terug gekregen die ik dus al had betaald, het paard mocht ik houden en alle tuig wat erbij zat ook als een soort van smartegeld.
Paard is helaas na 9 maanden aan zijn aandoening bezweken maar dit verhaal om aan te geven dat het niet altijd de handelaren zijn die de boel flessen, een particulier daar ben ik altijd veel meer op mijn hoede dan bij een hadelaar hoor.

Ik blijf erbij dat ik het bij BM stables heel netjes vind gaan (afgaande op de website dan)
En de persoon die de klaag website heeft gemaakt.... get a live please!
Wat ontzettend zielig zo iemand, je kán vrijwel niet meer belazerd worden tegenwoordig, l*llig he dat je zelf erg dom bent geweest maar om iemand dan openbaar te belasteren, Mel, daar moet je werk van gaan maken hoor, dit gaat echt te ver!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:06

De site www.bmstables.com is aangemaakt via www.enom.com
Een site waar je dus gratis webpage's kunt maken.
Persoonlijk zou ik dus gaan klagen via die enom.com over deze page!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:14

Laat ik ook eens duidelijker reageren.
Ik ken BM Stables niet echt keek regelmatig op hun site voor een haflinger, maar toch via een particulier gekocht.

Nou een handelaar worden eerder slecht over gesproken dan over een particulier? Waarom, simpel omdat een handelaar meerdere paarden verkoopt en een particulier maar één.
Daarbij lees ik op de site van BM dat je een half jaar inruilgarantie hebt! Regel dan ook dat alles word gedaan zoals koopcontract etc. en na een half jaar ben je er meer dan achter of het goed zit (het klikt)
Je mag het paard laten keuren door de veearts dus de mensen die klagen snap ik echt niet.
Als het echt niet klikt of het paard niet voldoet aan de beschrijving o.d. dan heb je toch een jaar inruilgarantie? Gebeurd dat niet dan kun je er toch wat tegen doen?

Over op de particulieren:
Ik heb een keer een welshje gekocht.. ik was klein en onervaren. Super lief ding, maar thuis was het een hel hij viel mij aan en was zeer vervelend. Ja ze verkochten 1 pony had er geen proeftijd o.d. opzitten dat weet je niet als je als beginner een paard koopt, maar daar heb je bij BM Stables wel zekerheid op! Dat helpt je verder.
Verder heb ik nog wel eens een ander paardje gekocht waar meer uit komt dan wat ze was, maar wel een super lief paard, maar met gebreken.

Kortom handelaars worden vaker aangesproken op dingen terwijl er een oplossing kan zijn!

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:21

Ik reageer ook maar even. Zelf heb ik slechte ervaringen met BM, maar zoals ook al is gezegd kan niet elke klant tevreden zijn. Wel vond ik dat de paarden er erg goed uitzagen. Als ik jullie was zou ik gewoon gaan kijken en zelf het beoordelen.

(Met dit antwoord wil ik de eigenaar niet slecht afschilderen!!! Het is gewoon mijn ervaring, een er zijn zat mensen die waarschijnlijk wel een heel leuk paardje daarvandaan hebben.)