ik voel me bedonderd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

Re: ik voel me bedonderd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:40

Chiqa schreef:
weet je waar ik me mateloos aan begin te ergeren in deze topic? Dat Tinaaz alleen maar bezig is, kost wat kost dat paard hebben wil, terwijl er genoeg gezegt wordt dat er paarden zat te koop zijn, en dat jij geen enkel berouw toont naar de verkoopster toe, hoe banketstaaf het ook gegaan mag zijn, pak toch je leven op en ga op zoek naar een ander paard,. wat heb je nu aan een paard waar je steeds het gevoel heb dat je hem heb afgepakt?????????

Beetje bekrompen gedoe allemaal, get alive! wat is nu in vredesnaam je doel hiervan?????

wat denk je dat ik aan het doen ben??
dat ik niet aan het doorzoeken ben??
hoe bedoel je berouw tonen aan de verkoper? ik heb toch niks waar ik berouw over moet hebben? ik heb niks fout gedaan..

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:54

ik heb hetzelfde gehad met mn pony ik had er op geboden en meteen werd ik gebeld dat ik em op kon halen dus mn vriend en ik gingen meteen het volgende weekend kijken
of ze goed was enzo
en toen hebben we alles op papier gezet de week daarna zouden we haar ophalen omdat het land nog geregeld moest worden enzo
3 dagen later kreeg ik telefoon en zei ze dat ze de pony niet meer wou verkopen ik heb het toen ook recgtsmatig aan gepakt en heb toch de pony gekregen omdat het op papier stond
dus als ik jou was zou ik dat ook doen en als het niets word weet ik nog een leuk paardje voor je in de buurt
groetjes mepril

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:00

mepril schreef:
ik heb hetzelfde gehad met mn pony ik had er op geboden en meteen werd ik gebeld dat ik em op kon halen dus mn vriend en ik gingen meteen het volgende weekend kijken
of ze goed was enzo
en toen hebben we alles op papier gezet de week daarna zouden we haar ophalen omdat het land nog geregeld moest worden enzo
3 dagen later kreeg ik telefoon en zei ze dat ze de pony niet meer wou verkopen ik heb het toen ook recgtsmatig aan gepakt en heb toch de pony gekregen omdat het op papier stond
dus als ik jou was zou ik dat ook doen en als het niets word weet ik nog een leuk paardje voor je in de buurt
groetjes mepril

ik heb je gemailt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:01

tinaaz schreef:
Chiqa schreef:
weet je waar ik me mateloos aan begin te ergeren in deze topic? Dat Tinaaz alleen maar bezig is, kost wat kost dat paard hebben wil, terwijl er genoeg gezegt wordt dat er paarden zat te koop zijn, en dat jij geen enkel

berouw
toont naar de verkoopster toe, hoe banketstaaf het ook gegaan mag zijn, pak toch je leven op en ga op zoek naar een ander paard,. wat heb je nu aan een paard waar je steeds het gevoel heb dat je hem heb afgepakt?????????

Beetje bekrompen gedoe allemaal, get alive! wat is nu in vredesnaam je doel hiervan?????

hoe bedoel je berouw tonen aan de verkoper? ik heb toch niks waar ik berouw over moet hebben? ik heb niks fout gedaan..
ne dat is dus duidelijk jammer......!!!!!!!! ne eje heb niks fout gedaan maar echt menselijk ben je niet bezig in mijn ogen, er zijn paarden genoeg en ellende genoeg op de wereld, daar ga je toch niet zo'n punt van maken??? Heb je niks anders te doen ga bv op zoek naar een ander paard marktplaats staat er immers vol mee gun die meid dat paard nou.

er worden diverse vragen aan je gesteld in dit topic waar je gewoon niet op reageerd je wil maar een ding en dat is dat paard, kost wat kost, zelfs dmv een rechtzaak, ik vind het persoonlijk harteloos en heel erg ver gaan ik zou mn paard nooit aan zo iemand willen en kunnen verkopen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:06

Chiqa schreef:
er worden diverse vragen aan je gesteld in dit topic waar je gewoon niet op reageerd je wil maar een ding en dat is dat paard, kost wat kost, zelfs dmv een rechtzaak, ik vind het persoonlijk harteloos en heel erg ver gaan ik zou mn paard nooit aan zo iemand willen en kunnen verkopen.

Als het een leuk paard is, en het staat op papier, zou ik er zeker alles aan doen om dat paard te krijgen.

Trouwens, opeens kan ze het paard wel betalen? Dat lijkt me stug, en je bent wel heel dom bezig verkoop je je paard, staat alles in haar mailbox en zegt ze later doodleuk dat het niet doorgaat...

Dan maar harteloos.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:12

wat voor vragen??
ik wil ze allemaal wel beatwoorden.
maar ik weet op dit moment gewoon even niks meer...
ik word hier zo door elkaar gerammeld...
hoe hard jij zegt dat ik het allemaal maar jammer moet vinden??
ik snap jou felle reactie niet..
jij weet niet hoe alles is gegaan...
niet wat mijn beweegreden zijn., niet wat mijn budget is....
en dan kun je wel zeggen dat alles om gevoel draait.. maar dat gevoel was er een paar maand geleden vast ook wel....
en er staan heel veel paarden op internet.. en nog meer prijzen!!
en ja het draait bij mij misschien ook wel om geld.. ik leef heus wel met haar mee. maar ik kan het mij niet veroorloven nog zoiets mee te maken.. ook anderen steken er tijd en energie in (zoals mijn pa die er dagen voor vrij neemt)
jammer dat jij kunt zeggen, ik koop een leuk paard op marktplaats... maar voor mij gaat dat niet op.. ook omdat ik een paard voor mijn opleiding zoek. en hij aan nogal veel dingen moet voldoen

[/quote] ne dat is dus duidelijk jammer......!!!!!!!! ne eje heb niks fout gedaan maar echt menselijk ben je niet bezig in mijn ogen, er zijn paarden genoeg en ellende genoeg op de wereld, daar ga je toch niet zo'n punt van maken??? Heb je niks anders te doen ga bv op zoek naar een ander paard marktplaats staat er immers vol mee gun die meid dat paard nou.

[/quote][/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:25

ik heb uit geen enkel bericht gelezen dat het geld ook meespeelde, dat wist ik niet daarom reageerde ik ook zo fel, je vertelde dat er meerdere paarden op stal stonden bij je (Waaronder een stermerrie) dus maakte daar niet echt uit op dat het ook meespeelde. Mijn excuses hiervoor het is gewoon een vervelende situatie.

Ik hoop echt voor jullie beide dat er een oplossing komt, ja ik ken de paarden prijsen, maar dat zijn vraagprijsen ik weet dat mensen ook graag van hun paard afwillen als ie te koop staat dus beiden is ook een optie.

Sterkte!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:40

merrie is bij ons ster geworden

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:08

en... weet je al meer?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:06

Moeilijk, ik snap dat er ook een financiële kant aan het hele verhaal zit, maar ... jij wilt (begrijpelijk) je nieuwe paard niet meer kwijt, maar paardensport heeft al een band met dit paard. Kan je je voorstellen hoe jij je zou voelen als je dit paard al een x aantal jaar gehad zou hebben en je het dan dmv een rechtzaak verliest?

Of je rechtsmatig inderdaad sterk staat is moeilijk in te schatten, omdat jullie tegenstrijdige verhalen vertellen. Klinkt alsof er flink wat mis is gegaan met de communicatie.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je ook een rechtzaak zou willen beginnen als je de zadels nog niet gekocht had? Heb je aan paardensport gevraagd of zij eventueel één van de zadels van je over wil nemen, of de annuleringskosten voor het tweede zadel voor haar rekening wil nemen. Ik weet niet of dat de zaak anders zou maken, maar ik denk dat je met een rechtzaak alleen maar "losers" hebt. Jij wint dan misschien het paard, maar slaap jij dan nog prettig? En er gaat veel tijd en geld in zitten. Heb je dat er echt voor over? Het aanbod is zo groot ... daar moet toch een leukertje bij zitten?

Wat je ook besluit, ik hoop dat je een belissing maakt waar jij uiteindelijk gelukkig mee bent en hopelijk paardensport ook.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:56

Als ik dit zo lees vind ik beide partijen erg impulsief, "paardensport" vanwege het feit dat zij het paard te koop zet en daar later weer op terugkomt. Een paard zet je niet zomaar te koop als je er zo aan gehecht bent, dan zorg je wel dat je alle mogelijkheden om het paard te kunnen houden hebt nagetrokken. En "tinaaz" vanwege het feit dat ze al zadels aanschaft terwijl ze het paard nog niet officieel heeft gekocht. Een zadel kun je binnen een week regelen en anders huur je er een. Een beetje gerenomeerde ruitersportzaak c.q. zadelmaker heeft ook leenzadels tot het nieuwe zadel klaar is.
Ik hoop dat beide hiervan leren en heb maar 1 advies: een rechtszaak brengt veel onnodig gekwetste partijen met zich mee en je krijgt het paard er hoogstwaarschijnlijk niet mee. De verkoper heeft immers niets toegezegd als ik haar verhaal mag geloven. Dat wil niet zeggen dat ik het geen vervelende situatie vind voor tinaaz, ik vind het alleen een beetje dom, van beide partijen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:09

ik kan het best begrijpen dat je op het laatste moment afzegt... kwestie van keuzes maken... banketstaaf voor de koper maar als je weet dat je het paard vreselijk gaat missen...dan zou ik dat denk ik ook doen... hoewel ik mijn knollie nooit te koop zou willen zetten... Bloos
maar het lijkt met ook niet alles om het paard te kopen terwijl de eigenaar dat helemaal niet wil... dan krijg je toch ook last van je geweten??

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 20:10

nou iedereen,
ik kan jullie meer vertellen.
ik heb met de vader van C gepraat.
hij vertelde mij dat C haar geestelijke toestand niet hoorde te zijn zoals dat is bij andere mensen.
en dat het paard van hem was. en dat zei helemaal geen bevoegdheid had om het paard te kopen.
hij vond het een zeer vervelende situatie.... zo ook ik!!
hij heeft het verhaal 3 maart pas gehoord van C. en is toen meteen mij gaan bellen om de hele situatie uit te leggen. ook hij wou mij schadeloos stellen. ik wens hem en de rest van zijn familie heel veel sterkte met alles. en gelukkig zijn C haar vader en ik tot een goed gesprek gekomen. en is het allemaal voor bijde partijen goed afgelopen. hij gaat me helepen bij het zoeken van een nieuw soortgelijk paard. en bood alle hulp. dit vond ik echt heel lief!
dus nu maar hopen dat ik snel een nieuwe vind..
ik ben nu toch echt heel blij en opgelucht.. want ik zat er al een paar weken heel erg mee in mijn maag!

weet iemand een leuk paard laat het mij dan alsjeblieft weten (normale prijsklasse) ongeveer m dressuur l springen (of springgefokt)(hij hoeft niet wedstrijd l of m gelopen te hebben. als die potentie, er nu al maar in zit, en dat het paard zulke oefeningen grotendeels goed uitvoert en snapt..)
minstens 5 jaar...
liefst een ruin of hengst, maar een lieve merrie mag ook..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 08:42

Wow... het is wel een apart verhaal geworden zeg... Pfffft... Maar goed; je gaat op zoek naar een ander paard... heb je ook nog voorkeur voor een max. leeftijd en stokmaat? En wellicht voorkeur voor bepaalde rassen? Of maken leeftijd (behalve minimaal 5), stokmaat en ras niet zoveel uit? Oke.... ik neem wel aan dat je op zoek bent naar een type 'rijpaard'... 'robuuste'/ponyrassen heb ik in gedachten al af laten vallen. Overigens heb ik trouwens geen benul van wat onder 'normale prijsklasse' valt... Bloos! Maar ik zal op stal en om me heen mijn ogen en oren open gaan houden. Je weet immers maar nooit.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:49

tinaaz schreef:
nou iedereen,
ik kan jullie meer vertellen.
hij vertelde mij dat C haar geestelijke toestand niet hoorde te zijn zoals dat is bij andere mensen.
..

Ik snap niet dat Bokt.nl hier niet ingrijpt!
TS wil gewoon paardensport haar identiteit bekend maken en gaat nu echt met modder gooien...

Citaat:
hij vertelde mij dat C haar geestelijke toestand niet hoorde te zijn

Als ik paardensport was dan zou ik hier zelf ingrijpen en de TS aanklagen wegens smaad!!!
Ongekend, met recht TS je kunt het niet verder uitbuiten dan je hier nu hebt gedaan....

Hoe laag wil je zinken..??!!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:18

Volgens mij word hier helemaal geen identiteit bekend gemaakt hoor. Waar maak jij dat dan uit op??

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:28

Ik kan niet uit dit bericht opmaken dat Tinaaz een identiteit bekend maakt? Wel is het voor Paardensport naar om te lezen dat haar geestestoestand niet in orde is waardoor zij op een bepaalde manier aangekeken wordt op Bokt.
Ik ben heel blij voor Tinaaz dat de lucht geklaard is en dat nu duidelijk is waarom het allemaal zo is gelopen. Veel succes met het zoeken naar een ander paard. Ik weet nu geen paard voor je (wel een shetlander) hahaha....maar daar heb je niets aan.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:05

eerst word er de hele tijd geen letter genoemd en nu in een keer c dit en c dat.
beetje banketstaaf ja!!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:12

Kun jij uit de letter C opmaken, over wie TC het heeft dan?? Knap hoor, ik vind het juist netjes dat er alleen maar met een letter over wordt gesproken. Ze had ook 'een' naam kunnen noemen. Alleen voornaam. En dan nog?? Zolang ze niet met naam en toenaam benoemd wordt, vind ik het allemaal gewoon kunnen hoor.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:16

Oei mijn naam begint ook met een C moet ik nu een rechtzaak aanspannen? Tong uitsteken

Nee hoor, netjes gehandeld. Ik hoop dat je snel een leuk paardje gevonden hebt!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:50

Nou dat vind ik dus niet....

Eerst wordt er gesproken over iemand en nu gaat het al over C, haar geestelijke toestand en haar vader....

Wat wil je nu bereiken TS?
Eerst hadden een hoop mensen medelijden met je, maar nu krijg ik zo'n vieze smaak in mijn mond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:54

Nou paardensport voor jouw dus einde bokt. Tot een boktplezier heeft het helaas door dit ene topic nooit voor je kunnen worden.

Voel je je nu niet bedonderd?

Leuk he internet? Dat verhaal dat je vader heeft verteld mag nu iedereen weten, moeten we natuurlijk ook met z'n allen geloven.

Reden om je boktnaam te veranderen lijkt mij en nooit hiernaar linken.

Tinaaz, je bent zelf nog veel erger, haal die balk uit je oog.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:14

dit had ik echt niet zo bedoelt...
ovrigens heeft paardensport officieel een hele andere naam op bokt, en heeft ze paardensport alleen maar gemaakt om op mij te reargeren en ter verwijzing naar mijn opleiding haar nieuwe naam bedacht....
dus volgensmij is er niets aan de hand..

nogmaals ik heb dit echt niet zo bedoeld...

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:16

vikki schreef:
Wow... het is wel een apart verhaal geworden zeg... Pfffft... Maar goed; je gaat op zoek naar een ander paard... heb je ook nog voorkeur voor een max. leeftijd en stokmaat? En wellicht voorkeur voor bepaalde rassen? Of maken leeftijd (behalve minimaal 5), stokmaat en ras niet zoveel uit? Oke.... ik neem wel aan dat je op zoek bent naar een type 'rijpaard'... 'robuuste'/ponyrassen heb ik in gedachten al af laten vallen. Overigens heb ik trouwens geen benul van wat onder 'normale prijsklasse' valt... Bloos! Maar ik zal op stal en om me heen mijn ogen en oren open gaan houden. Je weet immers maar nooit.

kleur en zo maakt allemaal niet uit.. liever hoger dan 165..
leftijd ook hoger dan 5 en tot 10, 11 zoiets..
normale prijsklasse tot 4000.. zoiets..
rijpaard ras,, kwpn....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:21

Ik vind Tinaaz echt helemaal niks te verwijten.. Ze geeft alleen een eerste letter van een naam, nou en, er zijn miljoenen mensen die C. heten.

EN ik vind het ook niet helemaal 'zuiver' dat Paardensport eigenlijk onder een andere naam bekend is op bokt. Als ze vindt dat ze niks fout heeft gedaan, dan kan ze toch gewoon onder haar eigen naam posten.

Tinaaz, jammer dat het zo gelopen is!! Hoop dat je snel een leuk nieuw paard vindt.